کد خبر: ۱۴۴۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۹

پرچم حرم امام علی(ع) در مرکز آموزش علوم و فنون مکانیزه نزاجا شیراز نصب شد

خدام حرم مطهر حضرت علی بن ابی‌طالب (ع) و حضرت علی بن موسی الرضا (ع) حامل پرچم بارگاه ملکوتی نخستین امام شیعیان با حضور در مرکز آموزش علوم و فنون مکانیزه نزاجا در شیراز سرشار از عطر علوی خلق کردند.
به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه‌های دینی شیرازه، به مناسبت ولادت با سعادت سراسر نور نخستین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امیرالمومنین علی (ع) خدام حرم مطهر حضرت علی بن ابی‌طالب (ع) و علی بن موسی الرضا (ع) حامل پرچم بارگاه ملکوتی نخستین امام شیعیان با حضور در مرکز آموزش علوم و فنون مکانیزه نزاجا در شیراز فضایی سرشار از عطر علوی خلق کردند.
بیرق مبارک و متبرک این امام همام در میان استقبال گرم مسئولان، پرسنل و کادر ارتش وارد این مرکز شد.

در این مراسم که به همت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه استان فارس برگزار شد، خادمین حرم مطهر در خصوص فضایل آن حضرت ایراد سخن کردند و در ادامه پس از مولودی خوانی کارکنان وظیفه پرچم متبرک را بر سر و صورت خود کشیده و با ادای احترام و ذکر صلوات به پرچم ضریح ارادت خود را به آن بزرگوار ابراز کردند.

پرچم حرم امام علی(ع) در مرکز آموزش علوم و فنون مکانیزه نزاجا شیراز نصب شد
سیزدهم ماه رجب سال ۱۴۴۰ هجری قمری سالروز میلاد حضرت امیرالمومنین علی (ع)، امام اول شیعیان جهان است. حضرت علی بن ابی طالب (ع) در سیزدهم ماه رجب درحالی که دیوار خانه کعبه به روی مادرشان "فاطمه بنت اسد" شکافت و وی وارد خانه کعبه شد، متولد شدند.

حضرت امام علی (ع) از دوران نوجوانی نزد رسول گرامی اسلام (ص) پرورش یافتند، ایشان نخستین فردی بودند که به اسلام ایمان آوردند و در همه مراحل تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام از سوی نبی اکرم (ص)، اصلی‌ترین یاور آن حضرت به شمار می‌رفتند.
در تقویم جمهوری اسلامی ایران سالروز ولادت امام اول شیعیان جهان، "روز پدر" نامگذاری شده است. مردم سراسر ایران، سالروز میلاد حضرت امام علی (ع) را که در حقیقت پدر امامت هستند، گرامی می‌دارند.

انتهای پیام/ح


نظرات بینندگان