کد خبر: ۱۴۴۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۹

بستری ۸۰ بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش مراقبت‌های ویژه استان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: ۸۰ بیمار مبتلا به کروناویروس به دلیل وخیم بودن وضعیت بالینی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، سید روح الله حسینی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۵۴۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۸۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

وی اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۳۶ هزار و ۴۴۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۱۷۴ هزار و ۸۲۴ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۳۳ هزار و ۲۶۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد دو هزار و ۸۲۰ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۷ هزار و ۶۴۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

حسینی همچنین از بهبودی ۱۶۹ هزار و ۴۲۸ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

وی با بیان اینکه ۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون جان خود را از دست دادند، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۲۳۹ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه دانشگاه با اشاره به روند افزایشی آمار ابتلا به کروناویروس و موارد بستری مبتلایان به کووید۱۹ در بیمارستان های استان، تاکید کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها و پرهیز از ترددهای غیرضرر، عدم حضور در مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی راهکاری ساده برای پیشگیری از کروناویروس است.

انتهای پیام/س/م
برچسب ها: آمار ، کرونا ، در فارس
نظرات بینندگان