کد خبر: ۱۴۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۸ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۹

پروژه اقتصادی کارخانه کاشی و سرامیک در اقلید فارس زمین خورد

کلنگ پروژه کارخانه کاشی و سرامیک جهان سرام فارس مصادف با میلاد با سعادت امیرالمومنین(ع) در شهرستان اقلید به زمین خورد.
به گزارش سرویس اقتصادی شهرستان‌های شیرازه، آئین کلنگ زنی پروژه کارخانه کاشی و سرامیک جهان سرام فارس، با حضور مسلم صالحی نماینده شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی، مسئولان اداری شهرستان اقلید و سرمایه گزاران این پروژه اقتصادی برگزار گردید.

این پروژه اقتصادی با اعتبار اولیه 400 میلیارد تومان، به بهره برداری خواهد رسید و با فعال شدن اين كارخانه در فاز اول برای 200 نفر به صورت مستقيم و 1000 نفر بطور غیرمستقیم اشتغال زايي مي شود.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، در آيين كلنگ زني احداث اين كارخانه، ضمن تقدیر از سرمایه گذاران این پروژه اقتصادی گفت: ظرفیت مناسب این منطقه و نزدیک بودن به معدن خاک نسوز استقلال آباده، موجب رشد این کارخانه خواهد شد که موجب خیر و برکت بسیاری برای مردم شهرستان و منطقه خواهد بود.

صالحی تصریح کرد: با ورود این کارخانه کاشی و سرامیک، صنایع و منابع وابسته به این صنعت نیز رونق بسیاری پیدا خواهد کرد، لذا نیاز به راه اندازی رشته های مرتبط با کاشی و سرامیک، نظیر رشته مهندسی مواد، گرایش سرامیک و ... در سطح شهرستان می باشیم تا به تکمیل فرایند این زنجیره انجام شود. در همین راستا، از تمام ظرفیت های موجود جهت احداث آزمایشگاه تخصصی کاشی و سرامیک در اقلید استفاده خواهیم نمود.

وی، این پروژه را چراغ امید منطقه دانست و افزود: این پروژه اقتصادی مایه دلگرمی مردم شهرستان می باشد و ایجاد اعتبار صنعتی ویژه ی منطقه، که به واسطه احداث این کارخانه صورت گرفته است، میل به سرمایه گزاری را افزایش داده و زمینه را برای ورود سایر سرمایه گزاران به منطقه فراهم می نماید.

وحید نعمت الهی مدیر اجرایی و نماینده شرکت جهان سرام فارس، ضمن تقدیر از مسئولین، جهت تسهیل و رفع موانع موجود احداث این کارخانه، از سرمایه گزاری با اعتبار بالغ بر 400 میلیارد تومان، جهت احداث این پروژه از سوی سرمایه گذاران خبر داد.

نعمت الهی عنوان کرد: با حمایت های نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان اقلید و مسئولین محترم، موفق به کسب مجوز های لازم جهت احداث این مجموعه در کمترین زمان ممکن شدیم. وی خاطر نشان کرد، هدف از راه اندازی این کارخانه، را علاوه بر اشتغال زایی جوانان منطقه و ورود صنعت سرامیک به خطه اقلید و نیز استفاده از ظرفیت های صنعتی شهرستان اقلید می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین طالبی امام جمعه اقلید، ضمن تشکر از تمامی سرمایه گزاران این پروژه جهت اشتغال زایی و رفع بیکاری در منطقه گفت: عرصه‌ی تولید و رونق اقتصادی از مهمترین عرصه های فعلی انقلاب اسلامی می باشد، که امید را به دل جامعه تزریق می کند و برای سرمایه گزارانی که به طور جهادی در این راستا قدم برداشته اند آرزوی موفقیت می کنم.

انتهای پیام/ر/م
نظرات بینندگان