کد خبر: ۱۴۴۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
علمای اهل سنت کردستان:

هتک حرمت اشرار مسلح به رسول خدا در سراوان پشت صحنه ماجرا را مشخص کرده/ با مخلان امنیت قاطع برخورد شود

بعد از پایین کشیدن پرچم «محمد رسول الله» توسط گروهی از اشرار مسلح در حمله به پاسگاه کورین و شهادت مامور ناجا، مآموستاهای اهل سنت کردستان این اقدام را محکوم کردند.
به گزارش سرویس رصد سیاسی شیرازه، بعد از پایین کشیدن پرچم «محمد رسول الله» توسط گروهی از اشرار مسلح در حمله به پاسگاه کورین و شهادت مامور ناجا، مآموستاهای اهل سنت کردستان این اقدام را محکوم کردند.

آشوبگران اهداف ضد امنیتی در سر می‌پرورانند

ماموستا ملاهاشم نوری امام جمعه اهل سنت قروه در واکنش به پایین کشیدن پرچم «محمد رسول الله» توسط گروهی از اشرار مسلح در حمله به پاسگاه کورین و شهادت مامور ناجا، اظهار داشت: آشوب و خشونت و ایجاد رعب و وحشت به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید با کسانی که به دنبال ایجاد چنین فضایی هستند برخورد شود.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه بیکاری بسیاری از مردم در مناطق مرزی موجب ایجاد مشاغل کاذب در این مناطق شده است افزود: دولت نیز باید شرایطی را فراهم کند تا مردم در این مناطق از درآمد پایدار برخوردار شوند تا دشمن نیز از چنین مسائلی بهره برداری نکند.

امام جمعه اهل سنت قروه خاطر نشان کرد: امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی منتظر چنین حوادثی هستند تا با بزرگنمایی و دروغ پراکنی شرایط را ملتهب نشان دهند.

ماموستا نوری با تاکید بر اینکه هیچ مسلمان واقعی ای حاضر به اهانت به پرچم پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نخواهد بود افزود: افرادی که چنین رفتاری داشته اند کسانی هستند که هیچ ارزشی برای دین مبین اسلام قائل نیستند و خود را بازیچه دشمنان کرده اند و مقاصد دیگری را در سر می پرورانند.
 
ما جامعه روحانیت اهل سنت کردستان این اهانت و خیانت را محکوم میکنیم

 هتک حرمت اشرار مسلح به رسول خدا در سراوان پشت صحنه ماجرا را مشخص کرده/ با مخلان امنیت قاطع برخورد شود
ماموستا جمال کریمی، عالم برجسته اهل سنت کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی، با اشاره به پایین کشیدن پرچم محمد رسول الله توسط گروهی از اشرار مسلح در حمله به پاسگاه کورین و شهادت مامور ناجا اظهار کرد: اشعاری که اهانت به پرچم اسلام کرده و خون مامور ناجا را به ناحق ریخته اند بدانند که کار و رفتارشان کفر و جایگاه ابدی شان دوزخ است ما جامعه روحانیت اهل سنت کردستان این اهانت و خیانت را محکوم نموده و در این راستا انتظار داریم هرچه سریعتر این خیانت کوردلان از طریق دستگاه اطلاعاتی و امنیتی پیگیری شود.

وی افزود: در نهایت تاسف اخیراً شاهد بودیم که گروهی از اشرار مسلح در همراهی کردن توطئه های معاندین نظام اقدام به بی احترامی به پرچم اسلام و به شهادت رساندن مامور ناجا نموده اند، یاغیان و طاغیان باید بدانند که خداوند بزرگ انتقام این حرکت جنایتکارانه را از آن‌ها خواهد ستاند.

ماموستا کریمی عنوان کرد: آنانی که بی بند و باری و هرزگی را در کردار و رفتار به غایت رسانده بدانند، آنان اسیران ابلیس هستند و ایادی ابلیس نه از آزادی بویی برده اند و نه از الفبای حرمت چیزی می‌دانند، پس با این حرکت جز اینکه به امت اسلام خیانت کردند و به خدمت سردمداران کفر درآمده‌اند و عروسک خیمه شب بازی آن‌ها گردیدند، کاری انجام نداده اند.

وی اضافه کرد: بر کسی پوشیده نیست که این جسارت‌های موردی که هر از چند گاهی از آستین یکی از ایادی استکبار بیرون می‌زند، نتیجه‌ی یک برنامه‌ریزی و طراحی طولانی مدت و گسترده‌ی امپراطوری‌های رسانه‌ای و دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی ائتلاف عبری-غربی است، این دست اقدامات و جنایات نرم و فرهنگی، زمینه‌ساز جنایات سخت و ریخته شدن خون  مسلمان بی‌گناه است که مردم عزیز و اهل سنت استان سیستان و بلوچستان در مقابل این اشرار  جنایتکار سکوت نخواهند کرد.

 ماموستا جمال کریمی در پایان خاطرنشان کرد: به سردمدران دولت‌های اسلام‌ستیز غربی هشدار می‌دهیم که به خوش‌خدمتی‌ها و سازش‌های خائنین به اسلام، دل خوش نکنند و بدانند که سربازان اسلام ناب محمدی‌(ص) و عاشقان حقیقی حضرت رسول(ص)، با وجود همه‌ی فشارهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تا پای جان  بر آرمان‌های مقدس اسلامی ایستاده‌اند و تا نابودی کامل شما و ریشه‌کن شدن ظلم از جهان دست از مبارزه برنمی‌دارند.
 
پایین کشیدن پرچم محمد رسول الله (ص) توسط اشرار در سروان نشان دهنده نیت ضد اسلامی پشت آشوب های آن منطقه است

ماموستا مختار فرجی در گفت و گو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: متاسفانه طی چند روز اخیر شاهد حوادث تلخی در مرز سیستان و بلوچستان و در خاک پاکستان علیه افراد سوخت بر بودیم که با شیطنت رسانه های خارجی به این مبحث دامن زده شد.

وی افزود: نباید هم وطنان بلوچستانی تحت تاثیر توطئه‌های رسانه ای دشمنان اسلام قرار گیرند چرا که این حادثه نباید دسیسه ای در دست دشمنان برای صدمه زدن به امنیت مرزهای شرقی کشورمان قرار گیرد.

این روحانی اهل سنت سنندجی تصریح کرد: پایین کشیدن پرچم محمد رسول الله (ص) توسط برخی افراد اغتشاشگر در سراوان به خوبی نشان می دهد که توطئه ای سازمان یافته علیه اسلام در حال شکل گیری است چرا که مردم سیستان و بلوچستان همه مسلمان و عاشق رسول الله (ص) هستند.


هدف آشوبگران ایجاد فتنه در کشور است

ماموستا لقمان محمدیان امام جمعه اهل سنت بیجاردر گفتگو با خبرنگار کردتودی ضمن محکوم کردن اقدام ددمنشانه اشرار در پایین کشیدن پرچم محمد رسول الله و حمله به پاسگاه کورین اظهار داشت: هدف اصلی این افراد ایجاد تفرقه بین مردم است.

وی با بیان اینکه در عصری که استکبار جهانی با همه همینه اش تلاش برای ایجاد فتنه در امن ترین سرزمین و مردمی ترین حکومت در جهان را در سر می پروراند، افزود: عده ای اجیر شده و از جاهل ترین افراد به ساحت مقدس پاک ترین و عزیزترین فرد یعنی رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم توهین می کنند که قابل پذیرش نیست.

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: همه علمای شیعه و سنی از قوه قضائیه در اجرای حکم این افراد درخواست دارند که مطابق با شریعت اسلام با تمام توان خود قدم بردارند.

ماموستا محمدیان عنوان کرد: شهید والامقام و عزیزی که در دفاع از حریم قدسی پیامبر صلوات الله علیه وآله وسلم خون پاکش ریخته شد ، بداند ما با ایشان همنوا هستیم و تا ادای جان از حریم ایمان مان دفاع می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در طول تاریخ اشرار با پیروی از کفردر شکستن حریم و خط قرمز مومنان دریغ نکرده اند اما بدانند هم در دنیا و هم در قیامت به سزای اعمالشان خواهند رسید.

امام جمعه اهل سنت بیجار تصریح کرد: در همه دنیا توهین به مقدسات دینی دیگران نشان از رذالت دشمن است، استکبار و صهیونیسم پلید این بار اعتقاد و باور مردم را نشانه گرفته است، تا پای جان از حریم دین و اندیشه اسلامی و حکومت دینی خود دفاع خواهیم کرد.

امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی در سطح جهان حرف اول را می زند

ماموستا عبدالله محمدی از علمای اهل سنت دهگلان گفت: امنیت در ایران به واسطه انقلاب اسلامی حرف  اول  را در جهان میزند اما دشمن توان و چشم دیدن این انقلاب را ندارد و به همین خاطر از طراحی  هر نقشه شومی برای خدشه دار کردن چهره این انقلاب و آسیب رساندن به آن استفاده میکند.

ماموستا یدالله محمدی در گفتگو با  کُردتودی، اظهار داشت: متاسفانه اشرار داخلی به تبعیت از مستکبرین خارج از مرزها امنیت این انقلاب را  به نشانه گرفته است و همیشه به این امر دلخوش بوده اند که بتوانند به واسطه یک عده مزدور و وطن فروش امنیت این انقلاب را خدشه دار کنند.

وی افزود: امنیت در این کشور به واسطه این انقلاب حرف اول را در جهان می زند اما دشمن توان و چشم دیدن این انقلاب را ندارد و به همین خاطر هر از گاهی با نقشه‌های شوم و نافرجام خود درصدد آسیب رساندن به این انقلاب هستند.

محمدی عنوان داشت: به حمد خداوند متعال این انقلاب زیر سایه لطف خدا و رهبری فرزانه و نیروهای جان برکف همیشه مقاوم و پابرجا در مقابل تمامی توطئه ها ایستاده و خواهد ایستاد.

 ماموستا محمدی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در چند ماه آینده انتخابات دیگری را سر راه خود دارد افزود: همین امر باعث شده است که دشمنان بیکار ننشینند  و با ناامن نشان دادن و دلسرد کردن مردم از این انقلاب و به جریان انداختن این چنین مواردی اجازه ورود مردم به صحنه را ندهند ولی غافل از اینکه این مردم به قیمت جان شیرین خود برای حفظ انقلاب و پیروزی پیروی از رهبر فرزانه خود پای این انقلاب ایستاده اند.

 وی گفت: دشمن با تحمیل تحریم بر ایران مردم را دچار سختی و مشقت کرده است اما هرگز تحریم دشمنان نمی تواند مردم را از انقلاب جدا کند.

این ماموستای اهل سنت در پایان تصریح کرد: مردم و نظام هرگز جدایی از هم نبوده و هر نوع حرکتی علیه نظام و امنیت و پرچم جمهوری اسلامی را محکوم خواهند کرد.

هتک حرمت به پرچم رسول الله توسط اشرار مسلح، نقشه شوم دشمن است
 
ماموستا عزیز امیر امام جمعه موقت دهگلان گفت: هتک حرمت گروهک معاند و اشرار مسلح به پرچم رسول الله نقشه شوم دشمن است.
 
 ماموستا عزیر امیری امام جمعه موقت دهگلان در گفتگو با خبرنگار کردتودی با اشاره به تلاش دشمن برای نا امن جلوه دادن استان سیستان و بلوچستان از طریق رسانه های معاند و با اجیر نمودن اشرار مسلح و گروهک دست نشانده خود با هتک حرمت در پایین کشیدن پرچم مزین به نام مبارک رسول الله نشان دادند که این حرکات ناشایست از پیش تعیین شده گویای نیت دشمن قسم خورده اسلام به دین مقدس اسلام و ملت مسلمان ایران اسلامی است.
 
 امام جمعه موقت دهگلان گفت: اقدامات گروهک‌های معاند و وابسته به استکبار با این حرکات ناشایست نشانه خفت و خواری این گروهک‌های مزدور و غلام حلقه به گوش استکبار است که هر از چندگاهی با عملیات کور و ناجوانمردانه در فکر ضربه‌زدن به نظام هستند.
 
وی افزود: الحمدالله امروزه ایران اسلامی بواسطه خون پاک شهدا و مجاهدت نیروهای نظامی، انتظامی امنیتی در کمال اقتدار است و سپاه پاسداران هم به عنوان پیش قراول جهاد علیه استکبار و ایادی دست‌ نشانده آن همیشه قهرمانانه عمل کرده است.
 
ماموستا امیری خطاب به دشمنان قسم خورده ایران اسلامی گفت: دشمنان باید خوب بدانند که مردم برای اهتزار پرچم مقدس اسلامی واستقلال این مرز وبوم خون های بسیاری داده اند و تا اخرین قطره خون خود از انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد ومعاندان باید بدانند که هیچوقت نخواهند توانست به اهداف شومشان که در خیالشان سقوط این نظام باشد دست یابند.
 
توهین به مقدسات مسلمانان نشانه انزوای غرب است
 
ماموستا یدالله امین زاده علمای برجسته اهل سنت سقز ضمن محکوم کردن توهین به مقدسات پیامبر اسلام از سوی اشرار بیان کرد: وقتی که به پیامبر اسلام توهين می شود بدین معنی است که به همه مسلمانان اهانت شده است.
 
ماموستا یدالله امین زاده افزود : توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام اقدام وحشیانه کننده به افراط گری است و یک تهدیدی جدی به دین اسلام به خاطر امنیت اديان الهی است.
 
وی اضافه کرد : این اقدام  توسط کسانی صورت می گیرد که به دنباله غارتگری و چپاول و زیر پاگذاشتن فرهنگ اسلام و توهین کردن به رحمت العالمین هستند.
 
ماموستا امین زاده تصریح کرد: ما مسلمانان اجازه نخواهیم داد به مقدسات اسلام در هر حالتی که باشد توهین شود، و همگی در صف واحدی علیه یاوه گویان می ایستیم. 
 
وی گفت : همه علما، دانشمندان و ماموستا اسلام اهانت به پرچم نبی مکرم اسلام و این اقدام کینه توزی را محکوم می کنیم.

انتهای پیام/ م

برچسب ها: اهل سنت ، شیرازه ، سراوان
نظرات بینندگان