کد خبر: ۱۴۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
مراجع عظام تقلید در دیدار با وزیر بهداشت تصریح کردند؛

کادر سلامت مجاهدین فی‌سبیل‌الله هستند/ همه مردم باید دستورات بهداشتی را رعایت کنند

مراجع عظام تقلید در دیدار با وزیر بهداشت کادر سلامت را مجاهدین فی‌سبیل‌الله خوانده و از زحمات پزشکان و پرستاران و مدافعان سلامت تقدیر کردند.
به گزارش سرویس رصد اجتماعی و سلامت شیرازه، درست 24 ساعت بعد از اعلام مثبت شدن ابتلای دو بیمار قمی به ویروس کرونای انگلیسی وزیر بهداشت در سفری از پیش اعلام نشده امروز به قم سفر کرد.

وی از صبح امروز دیدارهایی را با مراجع عظام تقلید داشته و قرار است در جلسه ستاد کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی قم شرکت کند.

کادر سلامت مجاهدین فی‌سبیل‌الله هستند

قم فردا نوشت؛ آیت‌الله سبحانی در دیدار با وزیر بهداشت با اشاره به خدمات پزشکان و کادر درمان در یک سال گذشته اظهار داشت: کادر سلامت مجاهدین فی‌سبیل‌الله هستند و ثابت کردند که در این راه ثابت‌قدم و جهادی عمل می‌کنند.

وی لزوم توجه هر چه بیشتر به رفع مشکلات جامعه سلامت را یادآور شد و بیان داشت: باید مشکلات و دغدغه‌ای این مجاهدان برطرف شد تا با تمام توان در مسیر مبارزه با این بیماری و سلامتی جامعه گام بردارند.

کادر سلامت مجاهدین فی‌سبیل‌الله هستند/ همه مردم باید دستورات بهداشتی را رعایت کنند
آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه اکنون‌که سلامت جامعه در معرض خطر جدی است، کادر سلامت مجاهدین فی‌سبیل‌الله به شمار می‌آیند، اظهار کرد: سعی کنید تا جایی که ممکن است وضعیت معیشتی و اقتصادی کادر بهداشت و درمان ساماندهی و مشکلات آنها برطرف شود.
آیت‌الله سبحانی با قدردانی از تلاش‌های جامعه سلامت گفت: مردم با دعا و توجه و البته با رعایت مسائل بهداشتی باید بکوشند تا هر چه زودتر مشکلات برطرف شود.

بنده به نوبه خودم از اقدامات وزارت بهداشت و کادر درمان در مقابله با کرونا قدردانی می‌کنم

آیت‌الله جوادی آملی نیز در دیدار با وزیر بهداشت با بیان این‌که پیروی از دستورات علمی از مسائل اساسی دین است، اظهار داشت: بنده به نوبه خودم از اقدامات وزارت بهداشت و کادر درمان در مقابله با کرونا قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: این تلاش‌ها قطعاً در نزد خداوند مأجور هست و اجر بزرگ و اجر عظیم برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

آیت‌الله جوادی آملی توجه به دستورات علمی را جزو مسائل اساسی دین دانست و گفت: همه ما موظفیم در خصوص مسائلی که از سوی جامعه علمی کشور مطرح می‌شود توجه داشته و دیگران را نیز به رعایت این مسائل تشویق کنیم.

این مرجع تقلید گسترش علوم پزشکی را مدیون وجود بیماری‌ها دانست و یادآور شد: وجود ویروس کرونا جامعه پزشکی و جامعه علمی ما را پویاتر و فعال‌تر کرده و دانشمندان ما امروز توانستند در زمینه درمان این بیماری مؤثر بوده و برای تولید واکسن جزو اولین‌ها در دنیا باشند.

آحاد مردم باید دستورات بهداشتی را رعایت کنند

نمکی در ادامه با آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در قم دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار وزیر بهداشت گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته در راستای مقابله با ویروس کرونا ارائه کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته در راستای مقابله با ویروس کرونا بر رعایت دستورات بهداشتی توسط همگان تأکید کرد.

پیشرفت‌های کشور در مقابله با کرونا نادیده گرفته نشود

آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار وزیر بهداشت اظهار داشت: توجه به مسائل بهداشتی در کنار مسائل معنوی مهم بوده و موجب می‌شود تا بتوانیم با این ویروس مقابله کنیم.

وی با تأکید بر اینکه توجه به مسائل بهداشتی در کنار مسائل معنوی از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: دشمنان نمی‌خواهند پیشرفت کشور را ببینند اما همگان دیدند که در عرصه‌های مختلف چه پیشرفت‌هایی داشته‌ایم.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه مراجع عظام تقلید از ابتدای شیوع این بیماری همواره بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید داشتند، تصریح کرد: پیشرفت‌های کشور در مقابله با کرونا نباید نادیده گرفته شود و این پیشرفت‌ها ثمره غیرت ایرانی است.

وی در بخش پایانی سخنان خود از تلاش‌ها و خدمات کادر درمان در حفظ سلامت جامعه تقدیرکرد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه علما و مراجع تقلید بیشترین حمایت را از مجموعه بهداشت و درمان یافته است، تصریح کرد: خوشبختانه موضوع کنترل ویروس جهش‌یافته در حال انجام است که به حمدالله تا حد مطلوبی این ویروس کنترل شده است.

انتهای پیام/س / م
نظرات بینندگان