کد خبر: ۱۴۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
مدیرکل کمیته امداد امام(ره) فارس مطرح کرد؛

توانمندسازی کمیته امداد در ۳ ضلع/ حوزه اشتغال از ارکان اصلی است

محمد بذرافشان با بیان اینکه گر بخواهیم عزت و کرامت خانواده‌ها را بیشتر ببینیم باید به سمت توانمندسازی خانواده‌ها برویم، گفت: توانمندسازی در کمیته امداد در سه ضلع توانمندسازی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد بذرافشان امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه شیراز با بیان اینکه در آستانه چهاردهم اسفند ماه، سالروز تاسیس شجره طیبه کمیته امداد حضرت امام (ره) هستیم، گفت: ۲۲ روز بعد از ۲۲ بهمن ماه این شجره طیبه تاسیس شد. 

وی با بیان اینکه این اقدام یکی از هنرمندی‌های حضرت امام (ره) بود که عزت، کرامت، شرافت تشخص و هویت را به ملت عزیز ایران اهدا کرد، افزود: راه امام و یاد امام،  راه را و مسیر را برای ما هموار ساخت، مکتب امام مکتب رهایی بخش و عدالت خواهی بود، مکتب انسان سازی و پرورش ستاره های پر تلالو و درخشانی بود که امروز در عالم گیتی می‌درخشند.  

حاج قاسم‌های عزیز در مکتب امام پرورش یافته‌اند

بذرافشان با بیان اینکه هنر امام، انقلاب و نظام این بود که حاج قاسم‌های عزیز در مکتب امام پرورش یافته‌اند که نه تنها ملل اسلامی بلکه تمام ملت‌های آزادی خواه از این مرد بزرگ به عنوان یک اسطوره و  الگو نام می‌برند، اظهار کرد: یکی از هنرمندی های امام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس این شجره طیبه بود و این هم نشأت گرفته از راه و سلوکی بود که امام از اقیانوس بیکران قرآن کریم و اهل بیت پیامبر علیهم السلام برگرفته بود. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس اضافه کرد: وقتی نگاه می‌کنیم در جای‌جای قرآن کریم و روایات توجه فراوان به فقرا و ایتام و مستمندان وجود دارد، امام هم با تاسی از قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام این شجره طیبه را در ۱۴ اسفند ایجاد کرد.  

توانمندسازی کمیته امداد  در سه ضلع فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی/حوزه اشتغال یکی از ارکان اصلی امداد در حوزه توانمند‌سازی است
بذرافشان عنوان کرد: تأسیس این نهاد درست چند روز بعد از پیروزی انقلاب  این پیام را برای همه ما دارد که توجه کنیم به فقرا و مستمندان و نیازمندان و به ایتام  لذا در چهل دو سه سالی که از عمر با برکت این انقلاب مقدس می گذرد در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... ما شاهد اتفاقات ارزشمندی هستیم. 

کار کمیته  امداد، مدد به حیات و مدد به زندگی شرافتمندانه است

وی اظهار کرد: اعتقاد داریم بر اساس منشوری که حضرت امام(ره) ترسیم کردند، کار کمیته  امداد، مدد به حیات و مدد به زندگی شرافتمندانه است و اگر بخواهیم عزت و کرامت خانواده ها را بیشتر ببینیم باید به سمت توانمندسازی خانواده‌ها برویم. 

توانمندسازی در کمیته امداد در سه ضلع توانمندسازی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی

مدیرکل کمیته امداد استان فارس با بیان اینکه توانمندسازی در کمیته امداد در سه ضلع توانمندسازی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است، افزود: توانمندسازی فرهنگی به عنوان یکی از مهمترین مباحثی است که امروز در کمیته امداد به آن اشاره می‌شود، چون امداد امروزه صرفاً به معیشت خانواده‌ها توجه نمی‌کند، بلکه به تعالی روح و جان خانواده‌های عزیز در حوزه بصیرت افزایی، ارتقای سطح بینش اعتقادی فرهنگی و اجتماعی خانواده ها توجه ویژه دارد.  

بذرافشان در ادامه با بیان اینکه امروز مفتخریم بیش از ۱۰۰۰ حافظِ قرآن داریم که در استان فارس و مکتب امام خمینی (ره) تربیت یافتند، گفت: کمیته امداد از نخبگان قرآنی، علمی، ورزشی و هنری در عرصه های مختلف،همچنین در المپیاد های مختلف در سطوح استانی و ملی و بین المللی حمایت می کند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز که همه ما با ویروس کرونا در گیر هستیم به همت خیرین بیش از ۵ هزار تبلت در اختیار خانواده های تحت پوشش قرار گرفته است، عنوان کرد: اگر بخواهیم دغدغه خانواده‌ها را بشناسیم و رفع کنیم یکی از دغدغه ها بحث مسکن است که امروزه برای کمیته امداد یکی از اولویت‌های اساسی است که نه تنها به عنوان سرپناه بلکه می‌تواند در عزت نفس خانواده‌ها و اعتماد به نفس آنها موثر باشد.  

مدیر کل کمیته امداد فارس به اقداماتی که در ۱۱ ماهه امسال در این نهاد انجام شده اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۱ هزار فعالیت عمرانی و مسکن با همکاری خیرین انجام شده که بیش از ۶۰ درصد این خدمات اعم از احداث، خرید، تکمیل، تعمیر و احداث سرویس های بهداشتی و حمام و گازرسانی را خیرین انجام داده اند. 

بذرافشان ادامه داد: تنها در این بازه یک ماهه بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی که در استان گازرسانی شده بود و علمک تا پشت در خانه ها آمده، اما تمکن مالی اجازه نمی‌داد که استفاده کنند از گاز شهری بهره مند شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۵ هزار سرویس بهداشتی و حمام از دی‌ماه امسال تا امروز احداث یا استانداردسازی شده است، افزود: بنا داریم این تعداد را تا پایان سال به بیش از ۷۰۰۰ سرویس بهداشتی و حمام برسانیم.  

بذرافشان به تفاهم‌نامه‌ای که با استاندار و فرماندهی سپاه فجر استان برای احداث ۵ هزار واحد مسکونی در سال ۱۴۰۰ منعقد شده، اشاره کرد و افزود: همچنین سه هزار و ۲۸۰ واحد مسکونی برای سال ۱۴۰۰ با راهبری فرماندهی سپاه فجر فارس، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، بنیاد مسکن و کمیته امداد در دستور کار است.

مدیرکل کمیته امداد فارس اظهار کرد: بیش از یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر امسال در نیمه دوم سال کلید خورد و به فضل الهی در بهار سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید. 

حوزه اشتغال یکی از ارکان اصلی امداد در حوزه توانمند‌سازی است

وی با تاکید بر اینکه حوزه اشتغال نیز یکی از ارکان اصلی امداد در حوزه توانمند‌سازی است، گفت: امروز افتخار می کنیم مددجوهای کمیته امداد در صادرات محصولاتشان به کشورهای اروپایی و به کشور روسیه واقعاً پیشرو هستند. 

بذرافشان همچنین اظهار کرد: نگاهی که حضرت امام در اوایل شکل‌گیری این نهاد ترسیم کردند امروز، نقشه راه در کارهای امداد، است، همچنین  بهره گیری از نگاه های دانش بنیان، که به گفته مقام معظم رهبری یکی از وجوه اندیشه تابناک حضرت امام در تحول گرایی و تحول خواهی و تحول انگیزی است.

مدیر کل امداد فارس عنوان کرد: ما با تاسی از این فرمایش امامین امت در حوزه اشتغال به نگاه دانش بنیان با بهره گیری از توسعه فناورانه و راهبران شغلی و با بهره گیری از ظرفیت پارک علم و فناوری، جهاد دانشگاهی و سازمان فنی حرفه‌ای امروز افتخار می‌کنیم بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ویژه مددجویان کمیته امداد در استان شکل گرفته که این یعنی همان نگاهی که حضرت امام ترسیم کردند. 

وی به حوزه ازدواج و جهیزیه که یکی از دغدغه‌های خانواده‌های مددجو است نیز اشاره کرد و گفت: با افتخار عرض می کنیم در پایان اسفند ماه 99 همه مزدوجین تحت پوشش کمیته امداد که سند ازدواج شان را ارائه دهند از این حمایت بهره مند خواهند شد و از کالاهای جهیزیه درجه ۱ ساخت ایران و تولید ملی در طرح ۱۴۶۵ استفاده خواهند کرد.    

بذرافشان با بیان اینکه در حوزه مشارکت‌های اجتماعی استان فارس علی رغم اینکه چهارمین یا پنجمین استان کشور است توانسته مقام برتر کشور را در حوزه زکات، صدقات، جشن عاطفه ها و جشن نیکوکاری از آن خود کند، اظهار کرد: به همت نماینده ولی فقیه در استان فارس و ستادبرگزاری نماز جمعه شیراز و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان با استفاده از طرح ۱۴۶۵ به ۱۴ هزار و ۶۵۰ یتیم کمک شد.

انتهای پیام/س/ م   
نظرات بینندگان