کد خبر: ۱۴۴۸۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
به مناسبت میلاد امام علی(ع)؛

پخت ۲۰۰۰ کیلوگرم سمنو در بازار سنتی روح‌الله/ بازاریان و اصناف شیرازی؛ پیشرو در برگزاری مناسبت‌های مذهبی

به میمنت میلاد آقا امیرالمومنین‌(ع)، دو هزار کیلوگرم سمنو در بازار روح‌الله شیراز پخت و در بین بازاریان و مردم توزیع شد.
به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه‌های دینی شیرازه، نعمت ارجمند فرمانده حوزه مقاومت بسیج اصناف سیدالشهدا (ع) شیراز در گفتگو با این رسانه ضمن عرض تبریک میلاد امام علی(ع) و روز پدر گفت: از سه ماه گذشته در شورای اندیشه ورز این حوزه، برنامه پخت ۲۰۰۰ کیلو سمنو به میمنت میلاد آقا امیرالمومنین (ع) برای اجرا در بازار های سنتی شهر شیراز مطرح شد که امروز شاهد تحقق یافتن این برنامه هستیم. 

ارجمند با بیان اینکه منابع مالی از طریق خیرین و کسبه بازاریان شیراز تهیه و گندم ها جهت پخت خریداری گردید، خاطرنشان کرد: از 15 روز پیش مراحل شیره گیری آغاز شد که در روز پنج شنبه پخت در امام زاده سید حسن (ع) بازار روح الله شروع و امروز جمعه در بین بازاریان،کارگران، مردم و محبین اهل البیت (ع) توزیع شد. 

پخت ۲۰۰۰ کیلو سمنو در بازار سنتی روح الله /بازاریان و اصناف شیرازی پیشرو در برگزاری مناسبت های مذهبی

بازاریان و اصناف شیرازی پیشرو در برگزاری مناسبت های مذهبی

علی اصغر شیرازی مسئول شورای بازار روح الله، اردو بازار و سرای مشیر که ۶۰ سال سابقه کسب و کار در بازار سنتی را دارد در گفتگو با خبرنگار شیرازه با بیان اینکه بازارایان شیراز از قدیم الایام به دلیل ارادت ویژه به خاندان عصمت و طهارت مراسمات مختلفی را برگزار می کردند، گفت: اصناف از برپایی مراسمات در اعیاد و شهادت اهل البیت (ع) خیر و برکات زیادی دیده اند و برخی نیز حاجت گرفته اند. 

وی با اشاره به "آیین سمنو پزی" در بازار های سنتی شیراز، اضافه کرد: در بازار مسگر ها و بازار وکیل پخت سمنو و اطعام متبرکه توسط اصناف به خصوص در عاشورا و تاسوعا انجام می شود، در بازار وکیل روضه سیدالشهدا (ع) با قدمتی  ۱۵۰ ساله بر پا شده و بازاریان با تعطیلی مغازه های خود به سوگ پسر پیامبر گرامی اسلام (ص) می نشینند و عزاداری می کنند. 

شیرازی تصریح کرد: بازار شیراز همیشه در مناسبت های مذهبی و دینی پیش قدم بوده و برای احترام به اهل البیت (ع) در شهادت ها بازار سیاه پوش و تعطیل می گردد. 

به گفته مسئول شورای بازار روح الله شیراز،بسیجیان طی دو سال گذشته در بازارهای سنتی این شهر فعالیت های خوبی با نیت خیر داشته اند و چون در مسیر رضایت خداوند گام بر می دارند شورای بازار از هیچ همکاری دریغ نمی کند. 

پخت ۲۰۰۰ کیلو سمنو در بازار سنتی روح الله /بازاریان و اصناف شیرازی پیشرو در برگزاری مناسبت های مذهبی

وی با اشاره به اینکه دین اسلام برای تمامی بشریت توسط پیامبر خوبی ها از سوی خداوند آورده شده است، افزود: کتاب قرآن قانونی از سوی پروردگار است و باید به این قانون عمل کنیم و با هم نوع خودمان مهربان باشیم؛ امیدواریم با کار های خداپسندانه در این موقعیت حساس اقتصادی به مردم رضایت حق تعالی را کسب نماییم.

گفتنی است، این برنامه به همت حوزه مقاومت بسیج اصناف سیدالشهدا (ع) شیراز، بازاریان و شورای بازار روح الله با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد.

انتهای پیام/ ح/ م
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
0
سمنو بامناسبت های مذهبی چه نسبتی دارد
سمنو مربوط به سفره هفت سین عید است