کد خبر: ۱۴۴۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۶ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
ائمه جمعه شهرستان‌های فارس مطرح کردند؛

رهنمودهای رهبر معظم انقلاب چراغ روشنی برای مسوولین است/ رویکرد اشراف‌گرایی مسوولان آسیب نظام اسلامی است

ائمه جمعه فارس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به مباحث مربوط به انتخابات ١۴٠٠، ضرورت نظارت بیشتر بر بازار در ایام آخر سال، بد عهدی‌های آمریکا و معضلات در شهرستان‌های خود پرداختند.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، ائمه جمعه فارس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به مباحث مربوط به انتخابات ١۴٠٠،ضرورت نظارت بیشتر بر بازار در ایام آخر سال، بد عهدی‌های آمریکا و معضلات در شهرستان‌های خود پرداختند.

حجت‌الاسلام مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، گفت: در دیدار اخیر مقام معظم رهبری با اعضای مجلس خبرگان رهبری، معظم له به نکات قابل توجهی از جمله موضوع وعده برگشت به برجام در صورت لغو کامل همه تحریم‌های ظالمانه و کاهش تعهدات جمهوری اسلامی در برابر بدعهدی‌های آمریکا باصلابت کامل و دعوت دولت و مجلس و همه مسوولان به وحدت و یکپارچه بودن اشاره کردند.

وی افزود: بعد از سخنان رهبری معظم انقلاب، رئیس جمهور گفت، که از منویات رهبری تشکر کرده و به آن عمل خواهیم کرد و بعد از سفر رئیس آژانس بین‌المللی به ایران، بیانیه ای صادر شد که طبق مصوبه مجلس، سازمان انرژی هسته ای دسترسی آژانس به اخبار واطلاعات وآمارهای خود را قطع خواهد نمود ولی دوربین های آژانس را به مدت سه ماه فعال روشن خواهیم گذاشت تاطرف مقابل نسبت به تعهدات خود در این زمینه اقدام لازم را بکار گیرند.

در عمل به فرامین مقام معظم رهبری با احدی تعارف نداریم

خطیب جمعه مرودشت با بیان اینکه در عمل به فرامین مقام معظم رهبری با احدی تعارف نداریم گفت: رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب چراغ روشنی برای مسئولین کشور است.

امام جمعه شهرستان مرودشت در بخش دیگری از سخنان خود به یکی از موانع سدراه واحدهای تولیدی در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: یک سری موانع ایجادشده در برخی اداره‌های دولتی در سطح شهرستان باعث به وجود آمدن موانع تولیدشده است.

وی تصریح کرد: در تمامی جلسات مربوط به رونق تولید و رفع موانع تولید و کمک به راه‌اندازی مجدد مراکز تولیدی صرفا فقط مدیران اداره جات ونهاد ها دعوت می شوند واین در حالی است که باید با آموزش و تربیت کارشناسان با تجربه ومتخصص در عرصه تولید، در جلسات رونق تولید و کمک به رفع موانع از این کارشناسان دعوت به عمل آورده و از نظرات تخصصی وکارشناسانه آنان نهایت استفاده را بکار گرفت و متقابلا رفتار کارشناسان مورد ارزیابی و نظارت دقیق قرار گیرد.

آقایی در ادامه به ظرفیت عظیم گردشگری در استان فارس و شهرستان مرودشت نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه ایام عید نوروز را در پیش رو داریم واز سوی دیگر شرایط ناشی از بیماری کرونا در جذب گردشگر، باید نسبت به معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان به صورت آنلاین برای مهمانانی که قصد سفر به استان فارس واین شهرستان را دارند،اقدامات شایسته صورت گیرد.

وی در ادامه به اطلاعیه وزرات نیرو در خصوص  موضوع نزولات جوی در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره و اظهار کرد: با توجه به بارش کم نزولات جوی با شرایط فعلی قطعا در سال آینده با مشکل کم آبی مواجهه خواهیم شد، فلذا از مردم تقاضا داریم که نسبت به رعایت الگوی مصرف وصرفه جویی بهینه در این مورد اقدام نمایند.

نظارت بیشتر بر بازار در ایام آخر سال

 خطیب جمعه مرودشت در ادامه خواستار نظارت بیشتر بر بازار در ایام آخر سال شد و ادامه داد: موضوع بازار برای مردم دغدغه خاطر بوده است و برخی مواقع گاهی یک سری ناهماهنگی ها در نهادهای متمول باعث خواهد شد تا دود آن به جشم مردم برود.

آقائی افزود: در برخی حوزه ها نظیر نهادهای دامی وتوزیع آن اختلاف های بین جهاد کشاورزی واداره صمت وجود داردکه باعث می شود برخی اجناس ،افزایش قیمت تا مرز 50 درصد داشته باشند که این زیبنده نظام  و این مردم نمی باشد، لذا از متولیان این حوزه تقاضا داریم که نسبت به نظارت بیشتر بر بازاروقیمت های اقلام، زمینه تلاطئم وسختی های معیشتی مردم را برچینند.

وی در پایان به فرآیند ثبت نام انتخابات شورای اسلامی شهر وروستا که هم زمان با انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده است هم اشاره ای کرد  و گفت: علی رغم اینکه نگاه مردم نسبت به شوراهای اسلامی بر اساس اخبارهایی که از گوشه و کنار مبنی بر برخی سوء استفاده ها به دست می آید ،خیلی مثبت نمی باشد، لذا وظیفه خود می دانم که دعوت کنم از همه عزیزانی که دغدغه خدمت به مردم وشهر را دارند در این زمینه ورود نمایند و با ثبت نام خود علاوه بر شور هیجان دادن به این عرصه، زمینه مشارکت مردم در انتخابات که بالاترین جذابیت برای نظام هست را رقم بزنند.

رویکرد اشراف‌گرایی مسوولان آسیب نظام اسلامی است 

حجت‌الاسلام ابراهیمی امام جمعه فراشبند نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خود با بیان اینکه امروز یکی از آسیب‌های وارده بر انقلاب اسلامی ایران همین است که بعضی از مسوولان ما با رویکرد اشراف گرایی، سکان‌دار مسئولیت شدند، گفت: اینکه یک مسئول صاحب چندین شرکت است، اینکه مسئول، وقتی وزیر، وکیل و نماینده می‌شود و برای هر یک از فرزندان خود، شرکتی تاسیس می‌کند و یا آنها را مسوول فلان بانک غیر دولتی می‌کند و از بانک‌های دولتی وام‌های کلان با کمترین بهره و یا حتی بدون بهره می‌گیرند ناشی از دنیا طلبی، عافیت طلبی و خدا نترسی است.

وی با تاکید بر اینکه مردم ما عوض اینکه معترض باشند، بعضا نباید به طرف آنها بروند و از آنها حمایت کنند و به طرز تفکر آنها رای دهند، اظهار کرد: مردم باید در انتخابات دقت وافی کنند به خاطر یک کارت هدیه یا یک وام ۱۰ میلیون تومانی، سرنوشت کشور و سرنوشت خود و فرزندان خود را سیاه نکنند، نباید فریب افکار بعضی‌ها را خورد.

ابراهیمی با بیان اینکه شما دیدید که در دوره انتخابات ریاست جمهوری در سه سال و اندی پیش چه وعده و وعیدهایی به مردم داده شد و علیه چه کسانی تبلیغات مسموم روانی ایجاد کردند، افزود: دیدید که آنها چگونه علیه آیت‌الله رئیسی ریاست فعلی قوه قضائیه زدند، آیا باز هم اکثریت می خواهند به همین  غربگرایان رای دهند؟ آیا می‌خواهید با دست خودتان کشور را نابود کنید؟ آیا می خواهید باز هم علی را تنها بگذارید.

در انتخابات پیش رو به انسان‌های انقلابی رای بدهیم وی تصریح کرد: در انتخابات پیش رو به انسان‌های انقلابی رای بدهیم که  انقلاب به انسان پارسا و زاهدمنش نیاز دارد.

خطیب جمعه فراشبند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته نخست اسفند ماه به نام هفته سلامت مردان ایرانی، گفت: با توجه به همه گیری کوید ۱۹ در کشور و جهان، مردان میانسال به بالا باید پروتکل ها را بیشتر رعایت کنند، شواهد حاکی از آن است که در مورد بیماری کرونا، خطر بیشتری مردان را به دلایل گوناگون تهدید می‌کند و آمار مرگ و میر این بیماری در مردان نسبت به زنان بیشتر است. 

ابراهیمی با اشاره به اینکه متاسفانه ایام البیض امسال نیز به خاطر بیماری کرونا تعطیل و عاشقان اعتکاف از آن همه ثواب محروم شدند، گفت: با توجه به تعطیلی برنامه اعتکاف، رهبر انقلاب توصیه نمودند که این سه روز، نماز جعفر طیار خوانده شود و امروز و فردا فرصت داریم که این نماز با این اهمیت را از دست ندهیم.

امام جمعه شهرستان فراشبند در ادامه به برخی رفتارهای ناشایست اشاره کرد و افزود: عیب‌جویی و تجسس در کار دیگران یکی از گناهان کبیره است، بعضی‌ها به دنبال بازگو کردن عیب دیگران هستند در حالی که خودش سراپا عیب دارد، عیب خود را نمی بیند ولی عیب دیگران را خیلی خوب می بیند.

امام‌ جمعه فراشبند تصریح کرد: از صفات یک انسان مسلمان و مومن این است که در صدد رفع عیب خود باشند و پوشاندن عیب دیگران. ما حق نداریم عیب دیگران را برملا سازیم.

انتهای پیام/س / م

نظرات بینندگان