کد خبر: ۱۴۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۴ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۹

تایید ۳ مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در شهرستان کازرون

رئیس بیمارستان ولی‌عصر(عج) کازرون از تایید ۳مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) کازرون از تایید ۳ موارد ابتلا به کرونای انگلیسی در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی ورود ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی به ایران و به ویژه گسترش شیوع آن در استان های همجوار که دارای ارتباط گسترده با استان فارس و شهرستان کازرون است، ابتلاء ۳مورد به این ویروس جهش یافته در شهرستان تأیید شد.

سجاد شرافت اظهار کرد: پس از گزارش موارد مشکوک به کرونای جهش یافته انگلیسی در یکی از مراکز درمانی کازرون، از موارد مبتلا به این ویروس، نمونه‌برداری و برای تایید نهایی به انستیتو پاستور ایران ارسال شد.

وی با بیان اینکه علائم ویروس جهش‌ یافته انگلیسی با ویروس کرونای کنونی تفاوت ندارد، ادامه داد: یافته‌ها نشان می‌دهد قدرت سرایت و بیماری زایی آن بسیار بالاتر است و بر همین اساس می‌تواند تعداد بیماران بدحال و میزان مرگ و میر را افزایش دهد.

شرافت با اشاره به اینکه بهترین راه درمان، پیشگیری است، بیان کرد: راه‌های پیشگیری از ابتلاء به ویروس جهش‌یافته و ویروس کرونای قبلی مشابه یکدیگر و شامل شست‌وشوی مکرر دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از سفرهای غیرضروری و عدم شرکت در تجمعات و استفاده از ماسک و در خانه ماندن است.

رئیس بیمارستان ولیعصر عج کازرون در پایان تصریح کرد: علاوه بر رعایت اصول ذکر شده، در مقابله با ویروس جهش یافته کرونا توصیه می‌شود از دو ماسک استفاده شود.

انتهای پیام/ س / م

برچسب ها: شیرازه ، کرونا ، کازرون
نظرات بینندگان