کد خبر: ۱۴۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۹

تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر ممنوعیت سفر به شیراز در نوروز

۲۷۲مین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با تاکید بر ممنوعیت سفر هموطنان به شیراز در ایام نوروز ۱۴۰۰، همراه بود.
به گزارش سرویس دریافت خبر سلامت شیرازه، مهرزاد لطفی در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا گفت: مردم استان فارس و شهر شیراز همواره به مهمان نوازی شناخته شده بوده اند و هر ساله در این ایام، پذیرای مهمانانی از سراسر کشور و حتی توریست های بین المللی بوده ایم؛ اما در شرایط کنونی و تغییراتی که در سراسر دنیا با مواجه هستیم، هر گونه سفر تهدیدی جدی برای سلامت خود و دیگران است.

 وی حفظ سلامت تک تک مردم کشور و مسافران را برای مردم و مسوولان استان فارس دارای اهمیت خواند و افزود: از تمامی هموطنان می خواهم در ایام نوروز ۱۴۰۰ از سفر به شیراز خودداری کنند تا ضمن حفظ سلامت عمومی جامعه در شرایط کنونی، از گسترش چرخه های انتقال بیماری کووید۱۹ جلوگیری شود و ضمن ریشه کنی این ویروس منحوس با همت و مشارکت همگانی، در آینده نزدیک بتوان باز هم میزبان مسافران و گردشگران باشیم.

لطفی بروز نشانه های موج چهارم بیماری در استان با توجه به افزایش موارد ابتلا و بستری، همچنین شناسایی مواردی از ابتلا به گونه جهش یافته انگلیسی در استان را زنگ خطری دانست که باید جدی گرفته شود و اضافه کرد: این هشدارها در آستانه نوروز جدی تر بوده و بی توجهی و سهل انگاری، با اقداماتی نظیر سفرهای غیرضروری، این نگرانی ها را بیشتر می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به موضوع واکسیناسیون کرونا اشاره کرد و گفت: ارایه مشاوره و اطلاع رسانی در زمینه واکسن کرونا، اولویت های واکسیناسیون بر اساس دستورالعمل های ستاد ملی مدیریت کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید به صورت شفاف، دقیق و درست انجام شود و مردم در این زمینه اطلاعات صحیح و کافی دریافت کنند تا از بروز شایعات مختلف به ویژه در فضای مجازی جلوگیری شود.

 وی بیان کرد: ساخت واکسن کرونا و آغاز واکسیناسیون در کشور به معنی پایان کرونا نیست و همگی باید کماکان به رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی و شست و شوی مکرر دست ها توجه ویژه ای داشته باشیم.

 انتهای پیام/س / م
برچسب ها: ستاد ، کرونا ، فارس
نظرات بینندگان