کد خبر: ۱۴۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از دستگیری کلاهبردار رسیدساز جعلی تا کشف زمین‌خواری میلیاردی در فیروزآباد

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی و حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

توقیف کالای قاچاق درلارستان

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 11 میلیارد ریال در شهرستان لارستان خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی بيان كرد: ماموران انتظامی شهرستان لارستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهاي مواصلاتي، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را براي بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی مأموران انتظامی از این خودرو، 3 هزار و 495 ثوب انواع پوشاک، 600 کیلوگرم انواع میوه، 16 جفت صندل، 7 بسته کابل برق و 170 عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و فاقد مدارک قانونی، کشف شد.

فرمانده انتظامي استان فارس با اشاره به اينکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر كارشناسان 11 میلیارد ریال برآورد شده است،  گفت: در اين خصوص يك متهم دستگير و تحويل مرجع قضائي شد.

مصالحه 76 درصدي پرونده ها در مراکز مشاوره شهرستان مرودشت

فرمانده انتظامي شهرستان مرودشت از مصالحه 76 درصدی پرونده هاي ارجاعي به دواير مشاوره و مددکاری کلانتری ها خبر داد.

 فرشید زینلی، اظهار داشت: يكي از اقدامات مفيد و موثر كارشناسان دایره مشاوره و مددكاري پليس در شهرستان مرودشت كه بسيار مورد استقبال شهروندان قرار گرفته، مصالحه بين افرادي است كه به دليل مسائل مختلف به این مراکز مراجعه می کنند.

وی با بیان اینکه بيشتر پرونده هاي منجر به مصالحه در دايره مشاوره و مددکاري شهرستان مربوط به اختلافات خانوادگی ونزاع ودرگیری بوده است، افزود: برخي از پرونده ها با تلاش مددکاران این فرماندهی با چندين جلسه پيگيري و رسيدگي توسط كارشناسان مشاوره به مصالحه انجامیده است.

فرمانده انتظامي شهرستان مرودشت گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک هزار و 962 فقره پرونده به مراکز مشاوره ارجاع شده است که از این تعداد 76 درصد به مصالحه ختم شده است.

وی در ادامه به نقش مراکز مشاوره در نيروي انتظامي اشاره و اظهار داشت: مراکز مشاوره و مددکاري اجتماعي ضمن ارتقاء سطح آگاهي و شناخت عمومي در جهت پيشگيري و کاهش مشکلات و معضلات فردي ،اجتماعي و افزايش سطح امنيت رواني در جامعه گام هاي موثر و مثبتي برداشته و خدمات ارزنده اي را به مردم ارائه مي دهند.

 زینلی با بیان اینکه واحد مشاوره و مددکاری مرودشت به طور روزانه آماده پاسخگویي به سوالات و مشكلات شهروندان در حوزه های خانوادگي، ازدواج، تحصیلی ،آسيب هاي اجتماعي ، اعتیاد و... است، خاطرنشان کرد: شهروندان مي توانند همه روزه در ساعات اداري به واحد های مشاوره پلیس شهرستان مراجعه و از خدمات رايگان این مراکز بهره مند شوند.

کشف 15 دستگاه موتورسیکلت سرقتی در فسا

فرمانده انتظامی فسا از اجرای طرح سرکشی از پارکینگ ها و کشف 15 دستگاه موتورسیکلت مسروقه با استعلام از وسایل نقلیه توقیفی در آن شهرستان خبر داد.

 محمدهاشم قسام، اظهار کرد: در اجرای طرح سرکشی از پارکینگ ها، کارشناسان پلیس آگاهی 90 دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیفی را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: با کارشناسی وسایل نقیله و استعلام از سامانه پلیس، تعداد 15 دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف و 9 متهم دستگیر شدند.

فرمانده  انتظامی شهرستان فسا از تحویل موتورسیکلت های کشف شده به مالکان آن خبر داد و اظهار کرد: متهمان دستگیر شده نیز با پرونده متشکله روانه دادسرا شدند.

 قسام با اشاره به اینکه طرح سرکشی از پارکینگ ها و توقفگاهها به صورت مستمر اجرا می گردد، از شهروندان خواست ضمن رعایت اصول ایمنی به منظور پیشگیری از سرقت وسایل نقلیه، هرگونه مورد مشکوک را به پلیس 110 گزارش کنند.

کشف زمین خواری میلیاردی در فیروزآباد

فرمانده انتظامي فیروزآباد از کشف زمين خواري به ارزش 10 میلیارد و 760 ميليون ريال و دستگيري 2 متهم در آن شهرستان خبر داد.

 مهدی جوکار، بیان کرد: در پي شکايت نماينده اداره منابع طبیعی مبني بر يک فقره زمين خواري به ميزان 35 هزار و 868  مترمربع در يكي از روستا‌هاي شهرستان فیروزآباد ، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامي فیروزآباد با بيان اينكه پس از هماهنگي قضائي ماموران به همراه نماينده اداره منابع طبيعي به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در اين خصوص 2 متهم دستگير و اراضي ملي رفع تصرف و به بيت‌المال بازگردانده شد.

 جوکار با اشاره به اينكه ارزش اراضي ملي رفع تصرف شده برابر نظر كارشناسان، 10 میلیارد و 760 ميليون ريال برآورد شده است، از عموم شهروندان خواست در صورت اطلاع از تصرف اراضي توسط افراد سودجو، مراتب را به مركز فوريت‌هاي 110گزارش كنند.

کلاهبردار رسیدساز جعلی به آخر خط رسید

رییس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری شخصی که از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کرد، خبر داد.

 حشمت سلیمانی، اظهار کرد: مردی میانسال به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد پس از درج آگهی فروش دو عدد تابلو فرش در یکی از سایت‌های واسطه گر، مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته است که رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: خریدار با ارائه یک رسید بانکی در تلفن همراه خود که نشان می‌داد پول به حساب شاکی واریز شده است مدعی می‌شود که وجه کالا معادل 450 میلیون ریال به حساب فروشنده واریزکرده و در نهایت کالای مورد نظر را دریافت می کند ولی پس از گذشت چند ساعت شاکی متوجه می‌شود که پولی به حسابش واریز نشده است.

رییس پلیس فتا استان فارس گفت: برابر اظهارات شاکی و برررسی‌های فنی به عمل آمده مشخص شد متهم ازطریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانی کرده است که با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی، متهم مورد شناسایی قرار گرفت.

 سلیمانی با بیان اینکه ضمن هماهنگی قضایی تیمی از کارآگاهان این پلیس به محل سکونت متهم مراجعه و با توقیف کلیه ادله‌های دیجیتالی، این مجرم سایبری را دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند، افزود: متهم پس از مواجهه ‌شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان، به جرم خود اعتراف کرد.

وی گفت: این متهم همچنین با این شگرد اقدام به کلاهبرداری به مبلغ 18 میلیون ریال از دو نفر دیگر که اقدام به درج آگهی فروش کفش وکت و شلوار از طریق سایت دیوار نموده بودند، کرده است.

 رییس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه شهروندان می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند، افزود: مردم هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا با شماره 096380 با ما در ارتباط بگذارند.

عاملان قطع درختان جنگلی در کوه چنار دستگیر شدند

فرمانده انتظامي شهرستان کوه چنار از دستگیری 3 نفر از عاملان قطع درختان جنگلی خبر داد.

 لطف الله محمدی، تصریح کرد: در پي اعلام خبر تعدادي از اهالي يكي از روستاهاي تابعه مبني بر قطع تعداد زیادی از درختان جنگلی توسط فرد يا افرادي، موضوع در دستور كار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وي ادامه داد : مأموران با تعقيب و مراقبت هاي شبانه روزي و با بكارگيري شگردهاي خاص پليسي در يك عمليات غافلگيرانه 3 تن از عاملان اصلي قطع درختان را در يكي از روستاهاي اطراف دستگير و به مقر انتظامي انتقال دادند.

فرمانده انتظامي شهرستان کوه چنار افزود: در بازجويي هاي صورت گرفته متهمان به عمل مجرمانه خود اعتراف و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

جمع آوری 87 معتاد متجاهر در ممسنی

فرمانده انتظامي ممسنی گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان ممسنی، 87 معتاد متجاهر جمع آوری شدند.

 محمد نیکبخت، تصریح کرد: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پيشگيري از سرقت و کاهش جرايم طی یک ماه گذشته در شهرستان ممسنی به اجرا در آمد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این طرح ها، ماموران انتظامي موفق شدند 87 نفر از معتادان متجاهر را جمع آوري و به مراکز ترک اعتياد تحویل دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی تأکید کرد: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به صورت مستمر و با جدیت تمام در سطح شهرستان ادامه خواهد داشت.

سارق و 28 فقره سرقت

فرمانده انتظامي داراب از دستگيري 3 سارق سابقه دار وکشف 28 فقره انواع سرقت از آنان دراین شهرستان خبر داد.

 علیرضا نوشاد، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت در سطح شهرستان داراب، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در این خصوص مخفیگاه 3 سارق سابقه دار شناسایی و همگی آن ها طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب گفت: سارقان در بازجویی های تکمیلی پلیس، به 28 فقره انواع سرقت اعتراف و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي دربوانات

فرمانده انتظامي شهرستان بوانات از اجراي طرح پاکسازي نقاط آلوده در راستاي گسترش امنيت و آرامش شهروندان طي 48 ساعت گذشته خبر داد.

  ابوالحسن مزارعي ، خاطر نشان کرد: در راستاي پاسخگويي به مطالبات شهروندان در ارتقاء امنيت اجتماعي و مقابله با برهم زنندگان نظم عمومي، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی 48 ساعت گذشته به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این طرح، 2 سارق دستگیر و در تحقيقات به 5 فقره سرقت اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بوانات گفت: در این راستا 5 توزیع کننده مواد مخدر نیز دستگیر و مقدار یک کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

 مزارعی در پايان ضمن قدرداني از همکاري خوب مردم با پليس در اجراي طرح هاي مختلف انتظامي، از آنان خواست در صورت مشاهده هرگونه جرايم و ناهنجاري اجتماعي، مراتب را از طریق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

تمدید طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی تا پایان سال 99

رئیس پلیس راهور استان از تمدید ترخیص موتورسیکلت های رسوبی تا پایان سال 1399 خبر داد.
 مصطفی عباسی، در این خصوص اظهار داشت: مالکان و متصرفان قانونی موتورسیکلت های رسوبی توقیفی می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +10 و با همراه داشتن مدارک مورد نیاز موتورسیکلت خود را ترخیص کنند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی تا پایان سال جاری تمدید شد، افزود: توصیه پلیس به مالکان و متصرفان قانونی موتورسیکلت های توقیفی در پارکینگ ها این است که در زمان تعیین شده به دفاتر پلیس +10 مراجعه و از فرصت ایجاد شده برای ترخیص موتورسیکلت خود استفاده کنند.

انتهای پیام/س/م
نظرات بینندگان