کد خبر: ۱۴۴۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

فراخوان کنگره بین‌المللی شعر غدیر در شیراز اعلام شد

مدیر بنیاد غدیر استان فارس گفت: از همه اصحاب فرهنگ، ادب و شعرای ملی و بین‌المللی جهت حضور در این کنگره و ارسال اثر دعوت می کنیم.
به گزارش سرویس سرویس فرهنگ و اندیشه‌های دینی شیرازه، فراخوان کنگره بین‌المللی شعر غدیر در شیراز اعلام شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدی مدیر بنیاد غدیر استان فارس امروز در نشست خبری این کنگره گفت: همزمان با ایام ولادت امیرمومنان حضرت علی علیه‌السلام فراخوان دومین سال برگزاری کنگره شعر غدیر اعلام می‌شود.

 وی افزود: پس از برگزاری موفق این کنگره در سال نخست به صورت ملی و با محوریت شیراز سومین حرم اهل بیت(ع)، تصمیم گرفتیم با تقویت زیرساخت‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود شهر شیراز به عنوان پایتخت فرهنگ و ادب ایران اسلامی، در سال آینده این کنگره را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم.

مدیر بنیاد غدیر استان فارس  گفت: از همه اصحاب فرهنگ، ادب و شعرای ملی و بین‌المللی جهت حضور در این کنگره و ارسال اثر دعوت می کنیم.

فراخوان کنگره بین‌المللی شعر غدیر در شیراز اعلام شد
مصطفی مشفقیان معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز در این نشست خبری گفت: امیدواریم کنگره بین‌المللی شعر غدیر نیز که با همکاری این نهاد و بنیاد بین‌المللی غدیر برگزار می‌شود، همانند دیگر رویدادهای ادبی فاخر شیراز همچون شب شعر عاشورا به یک رویداد فرهنگی جریان‌ساز و موج آفرین در سطح کشور تبدیل شود و شاهد خلق آثار ماندگار و بدیع در این زمینه باشیم و بتوانیم به واسطه این کنگره، به تبیین بهتر مناقب و فضائل امیر مومنان علی(ع) با زبان شعر و ادب بپردازیم.

وی بیان کرد: از شعرا، ادیبان و فرهنگ‌وران داخل و خارج کشور دعوت می‌کنیم تا مورخ ۳۱ خردادماه سال ۱۴۰۰ آثار خود را در بخش‌های: شعر کلاسیک، شعر نو و سپید، ترانه و سرود و شعر کودک
به صورت فایل پیوست شده به رایانامه ‌ghadir.poems@gmail.com ارسال کنند.

انتهای پیام/ م
نظرات بینندگان