کد خبر: ۱۴۴۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

چند نفر از کابینه دولت روحانی کاندیدای ریاست جمهوری خواهند شد؟

در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری و پایان چهار ساله دوم دولت ها، یکی از سوالات تکراری و البته درست و مهم این است که دولت مستقر چه گزینه‌ای برای انتخابات مدنظر دارد و یا کدامیک از اعضای دولت فعلی قرار است که به عنوان کاندیدا ریاست جمهوری شرکت کنند.
به گزارش سرویس رصد سیاسی شیرازه، در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری و پایان چهار ساله دوم دولت ها، یکی از سوالات تکراری و البته درست و مهم این است که دولت مستقر چه گزینه‌ای برای انتخابات مدنظر دارد و یا کدامیک از اعضای دولت فعلی قرار است که به عنوان کاندیدا ریاست جمهوری شرکت کنند.

جهان نیوز نوشت؛ برای دولت روحانی جدی ترین گزینه مطلوبی که تاکنون در محافل سیاسی نامبرده شده، علی لاریجانی است.

با این وجود برخی از فعالین سیاسی معتقدند که بعد از لاریجانی، حسن روحانی و نزدیکان وی در دولت تدبیر و امید به گزینه های دیگری نیز فکر می کنند.

به همین دلیل از افرادی مثل نوبخت و یا واعظی نام برده می شود. پیش از این نیز نام افرادی مثل جهرمی، ستاری و حتی دکتر نمکی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری در محافل سیاسی و رسانه ای شنیده می شود.

چند نفر از کابینه دولت روحانی کاندیدای ریاست جمهوری خواهند شد؟
اما تازه ترین پیگیری هانشان می دهد که برخی از هواداران دولت روحانی افراد جدیدی همانند شریعتمداری وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی، زنگنه وزیر نفت و رحمانی فضلی وزیر کشور را به عنوان گزینه های جدید خود برای ریاست جمهوری معرفی می کنند. 

در این میان برخی از فعالین سیاسی معتقدند که زنگنه با توجه به سابقه بدی که در حوزه نفت از خود به جای گذاشته نه تنها تایید صلاحیت وی در هاله ای از ابهام قرار دارد بلکه عدم محبوبیت او در افکار عمومی سبب خواهد شد که زنگنه تمایلی برای ورود به انتخابات نداشته باشد. 

درباره وزیر کشور نیز با توجه به اینکه خود او متولی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است، حضور او بسیار دور از ذهن به نظر می رسد.

انتهای پیام/ م

نظرات بینندگان