کد خبر: ۱۴۴۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

تاکید استاندار فارس بر لزوم تکمیل طرح‌های آبرسانی/ در غیراین صورت با مشکل کم‌آبی مواجه هستیم

استاندار فارس با تاکید بر لزوم تکمیل طرح‌های مصوب شده گفت: طرح‌های آبرسانی باید تکمیل شود تا سال آینده با مشکل کم آبی مواجه نباشیم.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، عنایت‌الله رحیمی ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس با بیان اینکه گر چه اعتقادم بر این است که تاکنون تلاش‌های خوبی در راستای اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است، افزود: اما بعضی از جاها و حوزه‌ها سستی‌هایی مشاهده می‌شود که اصلا قابل قبول نیست و  نباید به بهانه‌های مختلف و بروکراسی‌های اداری پروژه‌های تولیدی و عمرانی را به سمت و سویی ببریم که مردم نتوانند به سرعت از نفع این پروژه‌ها بهره ببرند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه قطعا همه ما هم نزد قانون و مردم و هم نزد خدا مسوولیت داریم، اظهار کرد: باید از مدت زمان مسوولیت خود در راستای خدمت به مردم نهایت بهره را ببریم، که اگر نه در آینده باعث حسرت و خسران است.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و اعتباراتی که در این زمینه دیده شده است، بر لزوم تلاش برای جذب کامل اعتبارات مصوب در بخش جهش تولید استان تاکید کرد و گفت: کمک‌های فنی و اعتباری در نظر گرفته شده در این بخش باید به صورت کامل جذب شود.

رحیمی فعال‌سازی معادن غیر فعال را از جمله فعالیت‌های موفق در این زمینه عنوان کرد و افزود: از ظرفیت‌های بالای این بخش باید کامل بهره‌گیری کرد و در این زمینه به روش‌های نوین بهره‌برداری نیازمندیم.

وی با تاکید بر لزوم تکمیل طرح‌های مصوب شده در این زمینه خاطرنشان کرد: طرح‌های آبرسانی باید تکمیل شود تا سال آینده با مشکل کم‌آبی مواجه نباشیم.

تاکید استاندار فارس بر لزوم تکمیل طرح‌های آبرسانی/ در غیراین صورت با مشکل کم‌آبی مواجه هستیم

استاندار فارس همچنین اضافه کرد: تعهد ایجاد اشتغال ما 53 هزار شغل بوده که از این تعداد تاکنون 33 هزار شغل محقق شده و  باید اشتغال طرح‌های عمرانی نیز در آن محاسبه شود.

رحیمی در پایان با بیان اینکه بانک‌ها اعتبارت مردمی در اختیار دارند و به همین دلیل نسبت به منافع عمومی تعهد دارند، تصریح کرد: بانک‌ها باید به دنبال مشتریان اثر گذار باشند و تولید کنندگان راحمایت و هدایت کنند.

بیش از ١٠ طرح و پروژه اقتصاد مقاومتی در استان فارس به عنوان پروژه‌های اولویت‌دار استان معرفی شده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس نیز در این جلسه از امضای ٧١۵ میلیارد تومان قرارداد میان بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی خبرداد و گفت: بیش از ١٠ طرح و پروژه اقتصاد مقاومتی در استان فارس به عنوان پروژه‌های اولویت دار استان معرفی شده و اعتبارات دولتی برای این طرح‌ها در نظر گرفته شده است.

بنا به گفته حسن نوروزی؛ از جمله این طرح‌ها را می‌توان به سد هایقر، بیمارستان 64 تخت خوابی رستم ممسنی، ایستگاه اصلاح نژاد زنبور عسل، شبکه آبیاری و زهکشی تنگاب فیروزآباد، تکمیل برج پردیس شرکتهای دانش بینان، تأمین آب شهرستان‌های استاناشاره کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه استان فارس پس از استان سیستان و بلوچستان دومین استان کشور در دریافت اعتبارات اقتصاد مقاومتی است، گفت: استان فارس توانسته بالغ بر ٢۵٧ میلیارد تومان در تخصیص اعتبارات داشته باشد.

 نوروزی در پایان اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده بود در سال ٩٩ بالغ بر ٩٠٠ میلیارد تومان طرح توسط دستگاه‌های اجرایی به بانک معرفی شوند.

 انتهای پیام/س / م
نظرات بینندگان