کد خبر: ۱۴۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

آزادسازی ۳۲۰هزار مترمربع از حریم و بستر تصرف شده رودخانه‌های فارس

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس با اشاره به اهمیت حفاظت از رودخانه‌های استان فارس گفت: بیش از ۳۲هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان آزاد شده‌اند.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، حمیدرضا دهقانی گفت: ارزش اقتصادی بالای مجاری آب‌های سطحی فارس شامل رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراهه‌ها باعث شده تا دست طمع و متجاوز  با تصرف غیرمجاز یا  برداشت مصالح غیرمجاز، حریم و بستر این منابع خدادادی را نشانه رود و این تخریب و نازیباکردن نتیجه‌ای جز خسارت‌های جانی و مالی بدنبال نداشته باشد، همچنان که وقتی سیل قربانی می گیرد حتما نقطه ای از مسیل یا رودخانه از قبل تصرف یا تخریب شده است.

وی با اشاره به اهمیت حفاظت از رودخانه‌های استان افزود: در حدود 14 هزار و 400 کیلومتر، طول رودخانه های اصلی استان و بیش از ۸۰۰ هزار کیلومتر طول کلیه رودخانه‌ها،مسیل‌ها و آبراهه‌های استان است و به جهت ارزش و اهمیتی که این مجاری آبهای سطحی دارند حفاظت و حراست از بستر و حریم آن تلاش‌های مستمر و دلسوزانه می طلبد.
آزادسازی ۳۲۰هزار کیلومتر از حریم و بستر تصرف شده رودخانه‌های فارس

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس روند تخلفات در حوزه سواحل و رودخانه های استان از ابتدای سال جاری همچون سال‌های قبل ادامه دار دانست و اضافه کرد: گروههای گشت و بازرسی آب منطقه ای فارس بیش از 3700 مورد عملیات شناسایی این تخلفات را داشته اند.

دهقانی تصریح کرد: 682 مورد آن منجر به رفع تصرف و توقف تخلف شده است. در جریان این عملیات 172 دستگاه کمپرسی، لودر و بیل مکانیکی متعلق به برداشت کنندگان با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری نیروی انتظامی توقیف شده است.

وی با اشاره به مقابله با جرائم حوزه سواحل اظهار داشت: عملیات مقابله با جرائم حوزه سواحل و رودخانه های فارس از ابتدای سال تاکنون خوشبخاته رفع تصرفات قابل توجهی داشته است به طوری که 32 هکتار از اراضی تصرف شده در حریم و بستر رودخانه های استان آزاد شده اند.

به گفته مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس؛ از ابتدای زمستان امسال تاکنون بیش از 40 رودخانه مسیل و آبراهه های استان متاسفانه دستخوش این تخلفات شده اند و صرف حریم و بستر رودخانه ها از طریق ساخت و سازهای غیرقانونی، برداشت غیرمجاز مصالح شن وماسه از داخل حریم و بستر رودخانه ها وهرگونه تخریب این مجاری آبهای سطحی نوعی جرم تلقی می شود و پیگردهای قضایی را بدنبال دارد.

انتهای پیام/ح / م

برچسب ها: آب ، رودخانه‌ ، شیرازه
نظرات بینندگان