کد خبر: ۱۴۴۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

فراخوان طراحی المان شهری و زیباسازی دیواره حرم شاهچراغ(ع) به کار خود پایان داد

آیین اختتامیه فراخوان طراحی المان شهری و زیباسازی دیواره حرم حضرت شاهچراغ(ع) با حضور تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) و دیگر مسوولین شهری برگزار شد.

به گزارش سرویس فرهنگو اندیشه‌های دینی شیرازه، آیین اختتامیه فراخوان طراحی المان شهری و زیباسازی دیواره حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با حضور آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و تولیت آستان احمدی و محمدی(ع)، مهندس سیف زاده مسئول نظام مهندسی استان فارس، قائم مقام شهرداری شیراز و دیگر مسئولان استانی و شهری در سالن شهید دستغیب برگزار شد.

علی فراشاییان دبیر جشنواره و رئیس اداره مطالعات شهری و طراحی شهرداری شیراز در ادامه گفت: با شروع این جشنواره استقبال شدیدی را در بین طراحان معماران در سطح کشور داشتیم و دبیرخانه مسابقات به صورت حرفه ای تبلیغات خودش را در سطح کشور با همیاری سازمان نظام مهندسی و دیگر دستگاه های اجرایی انجام داده است.

وی افزود: این جشنوراه فرصت حضور جوانان در موضوع طراحی معماری را فراهم نمود.


فراخوان طراحی المان شهری و زیباسازی دیواره حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به کار خود پایان داد


زلزله سی ‎سخت هشداری برای افراد جامعه است

سید مرتضی سیف زاده رئیس سازمان نظام مهندسی استان فارس در ادامه با بیان اینکه ۳۵هزار مهندس استان فارس در سراسر استان به خدمت گذاری مشغول هستند، گفت: سلامتی ما، آسایش ما مقررات ملی ساختمان را تشکیل می دهد و در تمامی زمینه ها لازم است.

به گفته سیف زاده در ۲۶ دفتر نمایندگی ارائه خدمات طراحی نظارت و اجرا را می‌دهیم تا امنیت و سلامتی و بهداشت به ارمغان بیاوریم؛ زلزله اخیر سی سخت و آسیب ساختمان ها هشداری برای تمامی افراد جامعه بود تا نسبت به ایمنی ساختمان ها هوشیار و حساس باشند.

اساس و مبنای کار مدیران شهری، حرم مطهر شاهچراغ (ع) است

جواد بهادری معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز در این مراسم گفت: از سال گذشته به صورت جدی در حوزه معاونت شهرسازی شهرداری شیراز به دنبال این هستیم تا انحصار را در طراحی شهری بشکنیم و حضور مهندسان را از سراسر کشور در سومین حرم اهل البیت (ع) داشته باشیم.


طراحی المان شهری و زیباسازی دیواره حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به کار خود پایان داد


وی تصریح کرد: اساس تلاش مدیران شهری بر روی حرم مطهر شاهچراغ(ع) به عنوان نگین شهر شیراز گذاشته شده است که حتما بایستی سرلوحه همه اقدامات ما قرار گیرد. شهرداری شیراز در ۲ سال اخیر وارد شده و بافت تاریخی قابل مقایسه با چند سال گذشته نیست، در زمینه مبلمان شهری، باز آفرینی فضاهای مخروبه و تبدیل به جاذبه های گردشگری کرده است.

بهادری با بیان اینکه باید کاری کنیم که بافت قدیم شهر شیراز ارزشمند بشود و شاهد حضور معتادین در این مناطق نباشیم، اظهار داشت: در گام دوم کار بر روی بافت تاریخی بر آن هستیم تا جمعیت اصیل این منطقه را برگردانیم و هویت دوباره در این مناطق شکل بگیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز، گردشگری مذهبی و بین الحرمین شیراز را مورد اشاره قرار داد و افزود: درصدد هستیم تا بتوانیم فضا های نامناسب اطراف حرم مطهر را تبدیل به یک فضای مطلوب کنیم تا جاذبه ای برای جذب توریست ها و سرمایه گذاران باشد.

وی افزود: کارشناسان و شهروندان شریف شهر راز در زمینه های مختلف شهرسازی و معماری و مسائلی که در شهر می بینند، به ما منعکس کنند.

در پایان این مراسم از طرح های برگزیده تقدیر گردید؛ هفت اثر به عنوان شایسته تقدیر انتخاب و صاحبان اثر مورد تجلیل قرار گرفتند.

خانم ستاره کارشناس از کرمان رتبه سوم، علیرضا قطب زاده از شیراز رتبه دوم و حمیدرضا مشتاقیان از اصفهان رتبه اول را در بخش برتر کسب کردند.

طراحی المان شهری و زیباسازی دیواره حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به کار خود پایان داد


انتهای پیام/ح / م

نظرات بینندگان