کد خبر: ۱۴۴۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد؛

خشم مافیای سوخت از اجرای طرح رزاق سپاه/ رزاق؛ طرحی برای ساماندهی سوخت‌بران مرزنشین

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مردم قطعا دوست و دشمن خود را می‌شناسند و لذا مثل همیشه، حامی سپاه و بسیج خواهند بود؛ گفت: مردم خودشان با هوشیاری و بصیرتی که دارند اولا مشت محکمی بر دهان یاوه گویان انقلاب می‌زنند و دوما تفرقه و دو دستگی‌هایی که خیلی‌ها بدنبال آن هستند را سرکوب خواهند کرد.
په گزارش سرویس رصد سیاسی شیرازه، حادثه تیراندازی نیروهای نظامی پاکستان در چند روز گذشته به تعدادی سوخت بر در سراوان با موج سواری رسانه‌های مرتبط با تروریست های منافقین، گروهک‌های بدنام و برانداز جریان تحریف و غرب‌گرا در فضای مجازی باعث تحریک تعدادی از اهالی محلی شد و نا آرامی هایی در سراوان به همراه داشت.

بلاغ نوشت؛ بر اساس این گزارش، سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه با طراحی عملیاتی شوم از نارضایتی هم‌میهنان بلوچ در سراوان به جهت نارضایتی از همراهی دولت و سپاه در حمایت از سوخت‌بران در حدمجاز تحت عنوان طرح «رزاق» که در آن چند گذرگاه مرزی میان سیستان‌وبلوچستان و پاکستان مشخص شده بود؛ دست به اقدامات ساختار شکنانه‌ای توسط گروهک‌های ضد انقلاب و قاچاقچبان نظیر جیش‌الظلم زدند که بر اثر ان تعدادی از هموطنان بلوچ، کشته و زخمی شدند.

خشم مافیای سوخت از اجرای طرح رزاق سپاه/ رزاق؛ طرحی برای ساماندهی سوخت‌بران مرزنشین
در این جریان که موج سواری رسانه‌های ضد انقلاب علیه سپاه پاسداران را بدنبال داشت، این رسانه‌ها با وخیم نشاندن اوضاع سراوان و همچنین تحریک هر چه بیشتر مردم سراوان و استان سیستان‌وبلوچستان با تحریک قبیله‌ای در صدد برپایی اعتراضات خیابانی مردم بر آمدند.

هدف اینگونه تحرکات معاندانه که تنها نشانه گرفتن وحدت در منطقه برای ایجاد شکاف‌های اجتماعی، فرقه‌ای، قومی و قبیله‌ای است موید نیات شوم و مغرضانه رسانه‌های معاند در بزرگ‌نمایی اتفاقاتی از این دست و در نهایت ماهی گرفتن از آب گل‌آلودی است که هر از چند گاهی در نقطه‌ای از کشور توسط دشمنان انقلاب طراحی و به وقوع می‌پیوندد.

سپاه، چشم و امید مردم، نظام و رهبری است

مهدی سعادتی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در این باره  اظهار کرد: سپاه پاسداران یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین پشتوانه نظام است که در تمامی عرصه‌ها به عنوان بازوی نظام و انقلاب، پشتوانه نظام است و در همه مسائل، تکیه‌گاه دوستداران انقلاب و مایه یأس و نومیدی دشمنان انقلاب است.

وی افزود: اقتدار سپاه در عرصه‌های مختلف چه در بخش امنیت داخلی و چه در امنیت مرزها و همچنین در هشت سال دفاع مقدس، جبهه مقاومت، مسائل سیاسی، اقتصادی، محرومیت، سازندگی، سازندگی و دهه‌ها و صدها عناوین دیگر، عملکردی درخشان دارد و چشم و امید امام(ره)، رهبری و مردم ما است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سپاه در همه جا، سرآمد است و دشمنان ما از این بابت عصبانی‌اند و می‌بینیم که هر روز با روش‌هایی برای تضعیف سپاه به میدان می‌آیند؛ خاطرنشان کرد: در خصوص سیستان‌وبلوچستان و موضوع سراوان، می‌بینیم که امنیتی که در این نقطه داریم و میزان سازندگی و خدماتی که در سیستان و بلوچستان وجود دارد و البته برای ما راضی‌کننده نیست و باید دولت خیلی بیشتر از این‌ها، پای کار بیاید، سپاه با همه وجود در میدان است و از مردم دفاع و پشتیانی می‌کند و در حال خدمت به مردم است.

نماینده مردم بابل در مجلس یازدهم، ادامه داد: با این اوصاف، طبیعی است که اجرای این کارها و برنامه‌هایی که برای ساماندهی امور فرهنگی، امنیتی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی است باید یک هزینه‌هایی داد و دشمنان به جهت سوءاستفاده‌هایی که در این حوزه انجام می‌دهند، بدنبال این هستند که نگذارند کارهای نظام روی اصول و چارچوب اساسی قرار بگیرد و به همین منظور، با روش‌ها و شیوه‌های مختلف دست به توطئه‌ها و سناریوهای معاندانه‌ای می‌زنند که آرامش کشور را خدشه‌دار کنند.

وی عنوان کرد: دشمنان در این منطقه، یکبار با بمب‌گذرای مساجد، یکبار با انفجار اتوبوس، یکبار با عملیات‌های انتحاری، یکبار با تله‌های انفجاری و یکبار با ریگی صفت‌ها و این بار هم در عملیاتی جدید با موضوع سوخت‌بران و هجمه بر علیه سپاه بدنبال خدشه و ضربه به انقلاب هستند.

«رزاق» طرحی برای ساماندهی سوخت‌بران مرزنشین

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، گفت: دشمنان در حال استفاده از اهرمی هستند که این اهرم بتواند در مرزها و امنیت آن اختلال ایجاد کنند و جز این اهرم دیگری ندارند و می‌دانند که اجرای طرح «رزاق» هم منافع ملی و هم منافع مردم را بدنبال دارد و لذا بدنبال این هستند تا چهره سپاه را مخدوش کنند؛ اما قرآن وعده کرده است که نورانیت جبهه حق، هیچگاه کمرنگ نمی‌شود و بدنه نظام و مردم ما می‌دانند که سپاه همواره یار و پشتیبان نظام، ملت و رهبری بوده است.

نماینده مردم بابل در مجلس یازدهم، اضافه کرد: مردم خودشان با هوشیاری و بصیرتی که دارند کمک خواهند کرد تا اولا مشت محکمی بر دهان یاوه گویان انقلاب بزنند و دوما این طرح جامع در کشور اجرا شود و تفرقه و دو دستگی‌هایی که خیلی‌ها بدنبال آن هستند، توسط خود مردم سرکوب خواهد شد.

سعادتی متذکر شد: ما باید آماده شویم برای انتخابات بزرگی که در پیش داریم و مهم در سال 1400 برگزاری انتخاباتی سالم و با مشارکت بالا است که سیلی محکمی بر صورت دشمنان انقلاب وارد خواهد آمد.

وی تاکید کرد: این روزها امریکایی اصرار به بازگشت برجام دارند و پاسخ ما این است که شرطی که مولا و رهبر مان گذاشت که باید تحریم‌ها را بشکنید، عمل کنید و بعد بیایید و سخن از برگشت بزنید و این اقتدار انقلاب و نظام است و لذا این تحرکات برای باز کردن روزنه‌ای کوچک در این مسیر است که قاعدتا این حرکات، نتیجه‌ای ندارد و انقلاب با قدرت به مسیر خود ادامه خواهد داد.

پیشقراولی سپاه برای مقابله با قاچاق سوخت

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، به تشریح چرایی اجرای طرح رزاق پرداخت و تصریح کرد: به جهت ارزانی سوخت در کشور ما و از آن سو، گران بودن سوخت در کشورهای هم مرز ما، در استان‌های مختلف نظیر سیستان‌وبلوچستان، کردستان و خیلی از استان‌های مرزی ما این سوخت، قاچاق می‌شود و طبیعتا در مدیریت پشت صحنه مرزها، مافیایی خوابیده است که آن‌ها متاسفانه با بهره‌برداری از عوامل مردمی و ساماندهی برخی از مردم که دست به اقداماتی نظیر بیمه افراد، در اختیار گذاشتن منابع توسط عوامل داخلی و خارجی بدنبال آن هستند که به کشور به هر طریق ممکن، ضربه وارد کنند.

نماینده مردم بابل در مجلس یازدهم، افزود: مجلس بدنبال طرحی بود که بتواند 51 درصد از مردمی که خودرو ندارند به آن‌ها سهمیه بنزین بدهد تا عدالت اجرا شود و از قاچاق سوخت جلوگیری شود اما سپاه امروز پیشقراول شد و برای مبارزه با این افرادی که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و با قاچاق سوخت، تضعیف جبهه اقتصادی نظام را منجر می‌شوند و منابع ملی کشور را به تاراج می‌برند، ورود پیدا کرده است و در حال اجرای طرح جامعی است که قطعا این طرح، نتایج بسیار درخشانی را برای مردم، کشور و مرزنشینان ما دارد و لذا خیلی از دشمنان انقلاب این موضوع را بر نمی‌تابند.

به کشورهای همسایه اجازه خدشه‌دار کردن انقلاب و سپاه را نمی‌دهیم

سعادتی تاکید کرد: قطعا کسانی که به موجب اجرای این طرح، دست‌شان از تاراج منابع ملی کوتاه می‌شود، با هزینه منابع فراوان توسط عوامل داخلی و خارجی، برای مبارزه با این طرح، ساکت نمی‌نشینند و مردم قطعا دوست و دشمن خود را می‌شناسند و لذا مثل همیشه، حامی سپاه و بسیج خواهند بود.

وی اعلام کرد: ما مجددا تذکر می‌دهیم که مسئولان سیاست قضایی امنیت ملی می‌بایست حتما به دولت‌های همسایه و هم مرز با ما چه افغانستان و چه پاکستان تذکر دهند و قطعا به آن‌ها اجازه نمی‌دهیم که به این موضوع دامن بزنند و چهره جمهوری اسلامی و سپاه و بسیج را خدشه‌دار کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: این حوادث اخیر نیز بیشتر از سوی ماموران امنیتی و یا عوامل پاکستانی صورت گرفت که به شدت آن را محکوم می‌کنیم.

انتهای پیام/ م

برچسب ها: طرح رزاق ، شیرازه ، سراوان
نظرات بینندگان