کد خبر: ۱۴۴۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۹

بهره‌برداری از ۵ طرح تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و جنوب کشور

در راستای پویش هفته چهل و سوم الف – ب- ایران از طریق ویدیوکنفرانس و با حضور از راه دور وزیر نیرو همزمان با افتتاح ۲۲ پروژه وزارت نیرو در حوزه آب و برق، بهره‌برداری از پنج طرح تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و بوشهر با سرمایه‌گذاری ۶۵۱ میلیارد ریال آغاز می‌شود.
به گزارش سرویس دریافت خبر اقتصادی شیرازه، مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر با بیان اینکه طرح‌های پویش الف - ب- ایران اقدامی در جهت توسعه زیر ساخت‌های تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و جنوب کشور است اظهارکرد: این طرح ها نیروگاه مقیاس کوچک 1.9 مگاواتی مرودشت با اعتباری معادل 131 میلیار ریال، طرح افزایش ظرفیت  ایستگاه انتقال برق داراب گرد و طرح افزایش ظرفیت ایستگاه انتقال برق درودزن با اعتباری معادل 260 میلیارد ریال است که در شهرستان‌های داراب و مرودشت افتتاح می شود .

غلامرضا نصیری افزود: همچنین در قالب این پویش دو بی خط 66 کیلوولت و کلیدخانه 20 کیلو ولت در استان بوشهر با سرمایه گذاری 260 میلیارد ریال  به بهره برداری می رسد ، هدف از راه اندازی این طرح ها تقويت شبكه 66 كيلوولت شهربوشهر و امكان تغذيه پست 66 كيلوولت نيايش درآينده و تامين برق پروژه مسكن مهرو متقاضيان جديد درشهربوشهر و همچنین پاسخگويي به متقاضيان برق كشاورزي ، شيلات و روستايي درحال حاضر و در آينده دراین استان می باشد.

بهره‌برداری از ۵ طرح تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و جنوب کشور
وی با بیان مشخصات نيروگاه مقیاس کوچک 1.9 مگاواتی مرودشت اظهار داشت : این نیروگاه با توليد سالانه 15 ميليون كيلووات ساعت برق درشهرستان مرودشت ساخته شده  و 6 نفر بطورمستقيم اشتغال ایجاد می کند ، اين نيروگاه باهدف كاهش تلفات، افزايش قابليت اطمينان شبكه و استفاده از انرژي پاك و كاهش آلودگي محيط زيست وكاهش بار پست سهل آباد دراین شهرستان احداث شده است.

نصیری با بیان اینکه پویش هرهفته الف ب_ ایران در راستای توسعه زیرساخت ها و افزایش رضایت مندی مردمی در عرصه خدمت رسانی است اضافه کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح ها  تامین برق  و افزایش پایداری شبکه، کاهش خاموشی ها ، تقویت شبکه ، تامین برق برای مشترکین جدید ، بهبود پایداری شبکه های  63 کیلوولت است .

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر در ادامه افزود: ظرفیت  ایستگاه انتقال برق داراب گرد با بهره برداری از طرح های جدید  از15 به 40مگاولت آمپر افزایش می یابد ، كاهش بارمصرفي ايستگاه، افزايش قابليت اطمينان شبكه و تامين برق پايدار جهت حدود 22 هزار  خانوارشهرداراب  از جمله اهداف این طرح است ، همچنین ظرفیت پست انتقال برق درود زن ،  از15 به 40مگاولت آمپر افزایش می یابد. كاهش بارمصرفي ايستگاه درود زن ، افزايش قابليت اطمينان شبكه و امكان تامين برق متقاضيان فعلي و آينده كشاورزي هم از جمله اهداف این طرح در شهرستان مرودشت است .

وی  خاطرنشان کرد : پویش هر هفته الف – ب- ایران    به ابتکار وزارت نیرو آغاز شد و همچنان ادامه دارد  این طرح ارزشمند با محوریت هرهفته الف – ب-ایران ساخت و ساز ها  و ساز و کارها به اجرا در آمد و ثمرات ارزشمندی برای استان فارس و جنوب کشور داشته است.

 نصیری با عنوان این که اصلاح ساز و کارها و روند ها در کنار توسعه ساخت‌و‌سازها و طرح‌ها، در دستور کار شرکت برق منطقه ای قرار دارد یادآور شد: برنامه ریزی صورت گرفته برای شاخص های عملکردی سال جاری شامل؛ برنامه کلان، مشترکین، سیستم اطلاعات جغرافیایی، کاهش تلفات، افزایش ظرفیت پست ها و اصلاح خطوط، و افزایش ایمنی مسیر اصلی حرکت این پویش است.

انتهای پیام/س / م
نظرات بینندگان