کد خبر: ۱۴۴۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
در قالب پویش الف–ب-ایران کلید خورد؛

بهره‌برداری از ۵ طرح تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و جنوب کشور

پویش هفته چهل و سوم الف-ب-ایران از طریق ویدیو کنفرانس بهره‌برداری از پنج طرح تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و بوشهر با سرمایه گذاری ۶۵۱میلیارد ریال همزمان با افتتاح ۲۲پروژه وزارت نیرو در حوزه آب و برق آغاز شد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در آیین بهره‌برداری از ۵ طرح تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و بوشهر با بیان اینکه در سال جهش تولید تلاش‌های فراوان برای عمران و آبادانی صورت گرفته و استان فارس هم به ویژه در حوزه تامین برق و انرژی گام های موثر برداشته است اظهار داشت: حرکت سازنده ایجاد شده در زمینه عمران و آبادانی فارس قابل ستایش است. 

آیت الله دژکام افزود: این تلاش‌ها نمودی از موفقیت خدمتگزاران ملت در کارزار تحریم‌های ظالمانه است لذا امید است این اقدامات آغازی برای توسعه بیشتر در استان فارس باشد و سال ۱۴۰۰با گام‌های بلندتر در جهت توسعه در استان فارس آغاز شود.

سرمایه گذاری ۶۵۱میلیارد ریال

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر نیز با بیان اینکه طرح های پویش الف - ب- ایران اقدامی در جهت توسعه زیر ساخت های تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و جنوب کشور است اظهار داشت: این طرح ها نیروگاه مقیاس کوچک 1.9 مگاواتی مرودشت با اعتباری معادل 131 میلیار ریال، طرح افزایش ظرفیت  ایستگاه انتقال برق داراب گرد و طرح افزایش ظرفیت ایستگاه انتقال برق درودزن با اعتباری معادل 260 میلیارد ریال است که در شهرستان های داراب و مرودشت افتتاح می شود.

بهره‌برداری از 5 طرح تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و جنوب کشور

غلامرضا نصیری افزود: همچنین در قالب این پویش دو بی خط 66 کیلوولت و کلیدخانه 20 کیلو ولت در استان بوشهر با سرمایه گذاری 260 میلیارد ریال  به بهره برداری می رسد که هدف از راه اندازی این طرح ها تقويت شبكه 66 كيلوولت شهربوشهر و امكان تغذيه پست 66 كيلوولت نيايش درآينده و تامين برق پروژه مسكن مهرو متقاضيان جديد درشهربوشهر و همچنین پاسخگويي به متقاضيان برق كشاورزي، شيلات و روستايي درحال حاضر و در آينده دراین استان می باشد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر  با بیان مشخصات نيروگاه مقیاس کوچک 1.9 مگاواتی مرودشت اظهار داشت: این نیروگاه با توليد سالانه 15 ميليون كيلووات ساعت برق درشهرستان مرودشت ساخته شده و 6 نفر بطورمستقيم اشتغال ایجاد می کند، اين نيروگاه باهدف كاهش تلفات، افزايش قابليت اطمينان شبكه و استفاده از انرژي پاك و كاهش آلودگي محيط زيست وكاهش بار پست سهل آباد دراین شهرستان احداث شده است.

نصیری ادامه داد: امسال در مجموع 380 میلیارد تومان طرح برق و انرژی در فارس به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه پویش هرهفته الف ب_ ایران در راستای توسعه زیرساخت ها و افزایش رضایت مندی مردمی در عرصه خدمت رسانی است اضافه کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح ها  تامین برق  و افزایش پایداری شبکه، کاهش خاموشی ها، تقویت شبکه، تامین برق برای مشترکین جدید، بهبود پایداری شبکه های  63 کیلوولت است.

بهره‌برداری از 5 طرح تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و جنوب کشور

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر افزود: ظرفیت ایستگاه انتقال برق داراب گرد با بهره برداری از طرح های جدید از15 به 40مگاولت آمپر افزایش می یابد، كاهش بارمصرفي ايستگاه، افزايش قابليت اطمينان شبكه و تامين برق پايدار جهت حدود 22 هزار  خانوار شهر داراب از جمله اهداف این طرح است، همچنین ظرفیت پست انتقال برق درودزن، از15 به 40مگاولت آمپر افزایش می یابد. 

نصیری ادامه داد: كاهش بارمصرفي ايستگاه درودزن، افزايش قابليت اطمينان شبكه و امكان تامين برق متقاضيان فعلي و آينده كشاورزی هم از جمله اهداف این طرح در شهرستان مرودشت است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر خاطر نشان کرد: پویش هر هفته الف – ب- ایران به ابتکار وزارت نیرو آغاز شد و همچنان ادامه دارد این طرح ارزشمند با محوریت هرهفته الف – ب-ایران  "ساخت و ساز ها" و "ساز و کارها" به اجرا در آمد و ثمرات ارزشمندی برای استان فارس و جنوب کشور داشته است.
 
نصیری با عنوان این که اصلاح ساز و کارها و روندها در کنار توسعه ساخت و سازها و طرح ها، در دستور کار شرکت برق منطقه ای قرار دارد یادآور شد: برنامه ریزی صورت گرفته برای شاخص های عملکردی سال جاری شامل؛ برنامه کلان، مشترکین، سیستم اطلاعات جغرافیایی، کاهش تلفات، افزایش ظرفیت پست ها و اصلاح خطوط، و افزایش ایمنی مسیر اصلی حرکت این پویش است.

حمایت امام جمعه شیراز پشتوانه‌ای برای خادمان مردم است

وزیر نیرو هم در این آیین با بیان اینکه امروز برای مردم فارس و جنوب کشور روز خاطره انگیزی است گفت: حمایت امام جمعه شیراز از مسوولان خدمتگزار در استان فارس پشتوانه‌ای برای خادمان مردم است.

رضا اردکانیان افزود: شتاب بهره‌برداری از طرح‌های تامین برق و انرژی در استان فارس و جنوب کشور تا پایان دولت ادامه دارد طرح‌های متعدد به مدار بهره‌برداری رسیده و این مسیر ادامه خواهد داشت.

این آیین با حضور محمود رضایی کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس و احمدرضا خسروی رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان فارس و مسوولان استانی برگزار شد.

انتهای پیام/ر/م

نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان