کد خبر: ۱۴۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

آغاز واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ در استهبان

واکسنی که به شهرستان استهبان تحویل داده از نوع واکسن روسی است که طبق اعلام کارشناسان ۹۰ درصد ایمنی در فرد دریافت کننده ایجاد خواهد کرد.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، بعد از پیگیری های لازم و آماده سازی زیر ساخت مورد نیاز و با حضور مسئولین نوبت اول واکسیناسیون گروه های پرخطر علیه بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان استهبان آغاز شد. 

استهبان آنلاین نوشت: در این مرحله که طبق برنامه ریزی های انجام شده ۵۰ واحد واکسن در اختیار مجموعه بهداشت و درمان استهبان قرار داده شده بود.

احمدرضاکمالی سروستانی فرماندار شهرستان قرآنی استهبان با ابراز خرسندی از تحویل اولین محموله واکسن کرونا به این شهرستان و تقدیر از دست اندارکاران به منظور پیگیری ها و آماده سازی زیرساخت های لازم در خصوص واکسیناسیون گروه های واجد شرایط گفت: در حال حاضر که یک سال از شروع بیماری کرونا در کشور می گذرد روزهای سختی بر کادر درمان گذشته که این عزیزان در خط مقدم مقابله با این بیماری از جان خود گذشتند تا بتوانند به مردم خدمت رسانی داشته باشند.

آغاز واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ در استهبان

وی در صحبت هایی از مردم خواست به خاطر رفاه حال خود و تقدیر از کادر درمان پروتکل های بهداشتی را همچنان رعایت کرده چرا که بدون رعایت پروتکل های بهداشتی این بیماری همچنان ادامه داشته و حتی با وجود واکسن ممکن است این بیماری از بین نرود.

کمالی سروستانی در پایان ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر نوبت های بعدی واکسن کووید ۱۹ به این شهرستان تحویل داده شود و در نهایت به روزهایی برسیم که تمام مردم علیه این بیماری واکسینه شوند.

فدایی رئیس شبکه بهداشت و درمان استهبان از تمامی افراد از جمله نماینده این شهرستان در دولت، رئیس ستاد کرونا و رئیس کمیته واکسیناسیون استهبان که شرایط آغاز واکسیناسیون علیه این بیماری را برای مردم فراهم آوردند تقدیر و تشکر کرده و خطاب به مردم گفت: شروع واکسیناسیون پایان کرونا نیست و با توجه به اظهارات کارشناسان بعد از واکسیناسیون نوبت دوم حدود یک ماه طول خواهد کشید که فرد در مقابل این بیماری ایمن شود پس باید همچنان مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کنند.

مطوس رئیس بیمارستان استهبان در خصوص آغاز واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹در این شهرستان ابراز کرد: واکسنی که به شهرستان تحویل داده شده از نوع واکسن روسی  که طبق اعلام کارشناسان ۹۰ درصد ایمنی در فرد دریافت کننده ایجاد خواهد کرد و این واکسن باید در ۲ دوز و به فاصله ۲۱ روز به دریافت کنندگان تزریق شود.

وی افزود: با برنامه ریزی هایی که وزارت بهداشت داشته است شروع تزریق واکسن از بیمارستان و پرسنل بخش های ICU کووید، بخش ویژه کووید و اورژانس خواهد بود و با دریافت پارت های بعدی واکسن کلیه پرسنل بهداشت و درمان علیه این بیماری واکسینه خواهند شد و سپس سایر اقشار جامعه این واکسن را دریافت خواهند کرد.

آغاز واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ در استهبان

مطوس در صحبت های پایانی خطاب به مردم شهرستان گفت: به عنوان کادر درمان شهرستان از مردم خواهش میکنیم کماکان پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند چرا که این ویروس از زمان شیوع جهش های فراوانی داشته و در حال حاظر نوع ویروس انگلیسی کووید ۱۹ در جامعه دیده شده و واکسن هنوز تاثیر کافی در مقابل این بیماری را ندارد.

بنابراین گزارش، فدایی رئیس شبکه بهداشت و درمان استهبان با هدف افزایش اعتماد عمومی و تاثیر پذیری جامعه، اولین دریافت کننده این واکسن در این شهرستان بود.



انتهای پیام/ر/م
نویسنده :
محمد حسین مدحت
نظرات بینندگان