کد خبر: ۱۴۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۷ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از دستگیری عامل انتشار کلیپ برعلیه ناجا در شیراز تا سقوط جوان ۱۸ساله در چاه

مهمترین اخبار حوادث استان را میتوانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهمترین اخبار حوادث استان را میتوانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید

جاساز ۵۰ میلیارد کالای قاچاق در بونکر گاز 

جانشین انتظامی استان از توقیف یک بونکر گاز و کشف کالای قاچاق ۵۰ میلیارد ریالی در بازرسی از آن خبر داد. 

سردار یوسف ملک زاده، اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان فارس با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، از تردد یک دستگاه خودرو سنگین حامل کالای قاچاق در محورهای مواصلاتی مطلع شدند.

وی افزود: موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و در این راستا مأموران به محور شیراز – اصفهان اعزام و یک دستگاه کامیون بونکر گاز را متوقف و جهت بررسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال دادند.

جانشین انتظامی استان فارس گفت: مأموران در بازرسی از این خودرو، ۵ هزار و ۹۴۰ کیلوگرم بادام و ۵ هزار و ۵۲۵ کیلوگرم مغز فندق فاقد مدارک قانونی که به صورت حرفه ای در انتهای بونکر جاسازی شده بود، کشف کردند.

سردار ملک زاده با بیان اینکه در این خصوص یک متهم دستگیر شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی تصریح کرد: مبارزه بی امان با قاچاق کالا به صورت ویژه در دستور کار فرماندهی انتظامی استان فارس قرار دارد.

دستگیری عامل انتشار کلیپ بر علیه ناجا در شیراز 

با تلاش مأموران پلیس فتا استان، عامل انتشار کلیپ بر علیه ماموران انتظامی کلانتری بهارستان شیراز شناسایی و دستگیر شد. 

رییس پلیس فتا استان فارس، در این خصوص اظهار کرد: در پی انتشار یک کلیپ بر علیه مأموران انتظامی کلانتری بهارستان شیراز در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و با موضوع آتش زدن يک خانه در محله کيان آباد شيراز توسط ماموران انتظامی، شناسایی و دستگیری عاملان این موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

حشمت سلیمانی ادامه داد: با انجام اقدامات فنی، عامل فیلمبرداری و انتشار کلیپ که فردی ۲۹ ساله بود، با هماهنگی و همکاری مأموران انتظامی شهرستان شیراز و طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی با بیان اینکه متهم در بازجویی های انجام شده به جرم ارتکابی اقرار و از این اقدام خود ابراز پشیمانی کرد، گفت: در این راستا پرونده  تشکیل و به همراه متهم تحویل مرجع قضائی شد.

رییس پلیس فتا استان فارس تصریح کرد: این متهم دو روز پیش هنگام اجرای دستور قضائی توسط ماموران کلانتری بهارستان شیراز در دستگیری سارق و آتش زدن بخشی از اموال مسروقه توسط سارق ، اقدام به فیلمبرداری از صحنه آتش سوزی و انتشار آن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بر علیه ناجا و با عنوان آتش زدن يک خانه در محله کيان آباد شيراز توسط ماموران انتظامی کرده بود.

 سلیمانی هشدار داد: پلیس فتا استان فارس با کسانی که بخواهند با انتشار فیلم ها و مطالب غیر واقعی بر علیه نیروی انتظامی، نسبت به تشویش اذهان عمومی اقدام نمایند، با برخورد قاطعانه و قانونی خواهد كرد و کارشناسان پلیس فتا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری آنان اقدام خواهند کرد.

کشف  ۲۷ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامي داراب از توقیف يك دستگاه کامیون وکشف ۲۷ کیلو و ۶۰۰ گرم ترياك در این شهرستان خبر داد. 

عليرضا نوشاد، گفت: مأموران ایست و بازرسی "قلاتویه" این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری، به يك دستگاه کامیون مظنون و آن را متوقف كردند.

وي افزود: در بازرسي از اين خودرو، ۲۷ کیلو و ۶۰۰ گرمگرم ترياك که به صورت ماهرانه اي جاسازی شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب گفـت: در اين خصوص یک قاچاقچي دستگير و تحويل مقام قضائي شد.

سارق اماکن خصوصي دردام پليس فیروزآباد

فرمانده انتظامي شهرستان فیروزآباد از شناسايي و دستگيري يک سارق اماکن خصوصي با 20 فقره سرقت خبر داد. 

مهدی جوکار، اظهار داشت: در پي وقوع سرقت از اماکن خصوصي، شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي، يک متهم را شناسايي و وي را طي يک عمليات منسجم و غافلگيرانه دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان فیروزآباد اظهار کرد: در تحقيقات انجام شده، متهم به 20 فقره سرقت اماکن خصوصي اعتراف و پس از تکميل پرونده روانه دادسرا شد.

جوکار گفت: شهروندان در صورت اطلاع از فعاليت افراد متخلف، مراتب را از طريق تلفن ۱۱۰ به پليس اطلاع دهند.

کشف ۱۶ کیلو گرم تریاک و حشیش در کازرون

فرمانده انتظامي کازرون از دستگيري سه عامل افیونی و کشف ۱۶ کیلو گرم تریاک و حشیش در اين شهرستان خبر داد. 

اسماعیل زراعتیان  بیان کرد: در پي کسب خبری مبني بر توزیع مواد مخدردر این شهرستان توسط 3 عامل افيوني، موضوع در دستور کار ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام تحقيقات و بررسي های ميداني ، موفق به شناسايي این 3 قاچاقچی مواد مخدر شدند.

زراعتیان تصريح کرد: طي هماهنگي‌هاي صورت گرفته با مرجع قضائي، متهمان در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان 12 کیلو و 500 گرم تریاک و 3 کیلو و 500 گرم حشیش کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بيان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: مبارزه با پديده شوم موادمخدر به عنوان یکی از مهمترین عوامل فروپاشی خانواده ها و سرمنشاء بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی نیازمند همکاری همه جانبه مردم و نهادهای مسئول با نیروی انتظامی است.

رفع تصرف ۳۰ میلیاردی اراضي ملي در قيروكارزين

فرمانده انتظامي قيروكارزين از رفع تصرف 10 هکتار از اراضي ملي به ارزش ۳۰ ميليارد ريال در يكي از مناطق این شهرستان خبر داد. 

حميد رضا صالحي فرداظهار کرد: در راستاي اجراي حكم قضائي مبنی بر رفع تصرف اراضي ملي در يكي از روستاهاي شهرستان قيروكارزين ، ماموران این فرماندهی با همکاری ماموران منابع طبيعي جهت بررسي موضوع و آزادسازي زمين هاي تصرف شده به آن مکان اعزام شدند.

وي با بیان اینکه در این خصوص يك متهم دستگیر و تحويل مقام قضائي شد، افزود: کارشناسان ارزش اراضي رفع تصرف شده را 30 ميليارد ريال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین از شهروندان خواست هرگونه اطلاع از تصرف اراضی ملي توسط افراد سودجو را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش کنند.

کشف پراید سرقتی در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از کشف یک دستگاه پراید سرقتی در نتیجه اجرای طرح مبارزه با سرقت خبر داد. 

سيد ابوالفضل مسعودي، افزود: ماموران پليس شهرستان آباده هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک سواري پراید که بدون صاحب در کنار خیابان پارک بود، مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران پس از استعلام از سامانه های ناجا، متوجه شدند که خودرو پراید داراي سابقه سرقت از یکی از استان های کشور است.

فرمانده انتظامي شهرستان آباده با بيان اينكه تلاش براي دستگيري سارق متواري ادامه دارد، از شهروندان خواست توصیه و هشدارهاي پلیسی را مدنظر قرار داده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی  ۱۱۰ اطلاع دهند.

سارقی با ۱۰ فقره سرقت 

فرمانده انتظامي شهرستان اقليد از شناسايي و دستگيري يک سارق و کشف ۱۰ فقره سرقت از وی خبر داد. 

مراد صارمي اظهار کرد: در پي وقوع چند فقره سرقت از مزارع، باغ ها و اماکن خصوصی در سطح شهرستان اقلید، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامي قرارگرفت.

وي ادامه داد: ماموران انتظامي با انجام اقدامات فني و تخصصي، در این رابطه یک متهم را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی، وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه متهم در تحقیقات تکمیلی پلیس، به ۱۰ فقره سرقت از مزارع، باغ ها و اماکن خصوصی اعتراف کرد، افزود: سارق پس از تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفي و از آن طريق روانه زندان شد.

اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در كوه چنار

فرمانده انتظامي كوه چنار از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و دستگیری ۳۸ خرده فروش و معتاد در این شهرستان خبر داد. 

لطف الله محمدي، اظهار کرد: با هدف ارتقاء احساس امنيت در بين شهروندان، يگان هاي انتظامي اين شهرستان با بهره گيري از توان و امکانات موجود و با هماهنگي مقام قضائي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي را اجرایی کردند.

وي با بيان اينكه در اجرای این طرح، يك کیلو و  ۷۰۰ گرم انواع مواد مخدر کشف شد، افزود: در این خصوص ۳۸ خرده فروش و معتاد نیز دستگير شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان كوه چنار با اشاره به اين که متهمان با تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند، گفت: مشارکت شهروندان در ايجاد امنيت پايدار بسيار حائز اهميت است.

محمدی در پايان هدف از اجراي اين طرح های انتظامی را افزايش احساس امنيت در بين شهروندان عنوان کرد و از آنان خواست در این خصوص همانند همیشه با پليس همکاري لازم را داشته باشند.

شناسایی و برخورد با واحدهای صنفی متخلف 

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت : 15 واحد صنفی متخلف که مشمولان غایب را بکارگیری کرده اند، شناسایی و با آن ها برخورد قانونی صورت پذیرفت. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان، اظهار داشت: در پی بازدید گشت تلفیقی پلیس اماکن و معاونت وظیفه عمومی، تعداد  ۱۵ واحد صنفی متخلف که مشمولان غایب را بکارگیری کرده بودند شناسایی ، تشکیل پرونده و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود : برابر ماده ۶۳ قانون خدمت وظیفه عمومی ، کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی بکارگیری کند، توسط نیروی انتظامی ، وزارت خانه های تعاون کار و رفاه اجتماعی و صنعت معدن و تجارت شناسایی و به محاکم قضایی معرفی می شوند .

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون در ادامه تعیین تکلیف وضعیت نظام وظیفه مشمولان را بسیار با اهمیت خواند و افزود : برابر قانون وظیفه عمومی ، تک تک افراد ذکور بالای ۱۸ سال ، بایستی به این امر مهم توجه ویژه داشته و در اسرع وقت در این زمینه اقدام نمایند.

 زراعتیان در پایان تاکید کرد: صنوفی که قصد بگارگیری افراد بالای ۱۸ سال را داشته باشند، از چگونگی وضعیت خدمتی آنها با استعلام از وظیفه عمومی اطمینان حاصل نمایند.

كشف موتورسيكلت سرقتي در جهرم

فرمانده انتظامي جهرم از كشف يك دستگاه موتورسيكلت سرقتي در اين شهرستان خبر داد. 

خسرو رزمجويي، اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۲ مطهری شهرستان جهرم هنگام گشت زني در سطح حوزه استحفاظي، به يک دستگاه موتورسيکلت فاقد پلاک و رها شده مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران پس از بررسي‌ها و استعلام های لازم دريافتند كه موتورسيكلت داراي سابقه سرقت می باشد که در این خصوص موتورسيكلت به پاركينگ انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بيان اينکه موتورسيکلت‌ مكشوفه پس از انجام مراحل قانونی به مالباخته تحويل داده خواهد شد، اظهار داشت: پليس با بکارگيري تمام توان عملياتي و انتظامي خود در تامين نظم و امنيت تلاش مي‌کند و لازم است شهروندان نيز به هشدارهاي پليسي در راستاي پيشگيري از سرقت توجه داشته و خودرو و موتورسيکلت خود را به لوازم ايمني كه مانع از سرقت مي شود، مجهز كنند.

سقوط در چاه،  جوان ۱۸ ساله را به کام مرگ فرستاد

محمد هادی قانع رییس سازمان آتش نشانی شیراز از سقوط مرگبار جوان ۱۸ ساله در چاهی به عمق ۹۰ متر در شهرستان نی ریز ، خبر داد.

قانع در خصوص جزییات این حادثه ابراز کرد:  در پی اعلام حادثه از سوی ستاد مدیریت بحران استانداری  حادثه سقوط یک مرد جوان در اعماق یک چاه با سامانه 125 ، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز صبح امروز ۱۲ اسفند ماه ساعت ۷:۳۶ دقیقه، با توجه به عمق ۹۰ متری چاه با ۸ متر ارتفاع آب، آتش نشانان تیم نجات چاه نورد و غواصی را به محل حادثه در شهرستان نی ریز بخش رونیز اعزام کرد.

قانع افزود: با توجه به اطلاعات اولیه دریافتی از این حادثه؛ در پی ناپدید شدن یک مرد جوان در محیط اطراف یک باغ و مزارع کشاورزی و نگرانی خانواده وی، پس از تحقیقات مشخص شد که فرد به علت نامعلوم به چاهی با  عمق ۹۰ متر در اطراف محوطه این باغ سقوط کرده و با توجه به عدم امکان برقراری تماس و وجود ۸ متر آب در چاه هیچگونه اطلاعی از سلامت وی در دسترس نبود.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز ادامه داد: آتش نشانان پس از بررسی محل حادثه، اقدام به نصب علائم هشدار دهنده در محل کردند و کارگاه نجات بر روی دهانه چاه برپا شد.

وی گفت : تیم امداد و نجات سازمان آتش نشانی با استفاده از ابزار مخصوص، با رعایت اصول ایمنی وارد چاه شدند و با تلاش دو ساعته تیم غواصی و چاه نورد، پیکر بی جان این جوان ۱۸ ساله از چاه خارج شد.

به گفته رییس سازمان آتش نشانی شیراز: امدادگران اورژانس حاضر در محل پس از معاینات پزشکی، مرگ وی را اعلام کردند.

 بر اساس این گزارش، جسد این مرد به عوامل انتظامی حاضر در صحنه تحویل داده شد.

انتهای پیام/س/م
نظرات بینندگان