کد خبر: ۱۴۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
در همایش ملی آموزش در دوران کرونا مطرح می‌شود؛

فرصت‌ها و چالش‌های تربیت رسمی در فضای مجازی طی دوران کرونا

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: همایش ملی آموزش در دوران کرونا ”فرصت‌ها، چالش‌ها و دستاوردها” با حضور جمعی از مسوولین وزارت آموزش و پرورش و اساتید برجسته کشوری در فارس به مدت دو روز در حال برگزاری است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، فرهاد اسماعیلی امروز در همایش ملی آموزش در دوران همه‌گیری کرونا، گفت: این همایش به میزبانی فارس در تاریخ سیزدهم و چهاردهم اسفند در شیراز در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه هر بحران فرصت‌هایی ایجاد می‌کند و تهدیدها و چالش‌های نیز دارد، گفت: در ابتدا تهدیدها و چالش‌ها دیده می‌شود و کمتر فرصت ها به چشم می آید، چون ذات بحران تهدید و چالش است.

فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارهای تربیت رسمی در فضای مجازی در دوران کرونا

اسماعیلی با اشاره به اینکه کشور ایران بحران‌های بسیاری از طبیعی، مترقبه، جنگ، تجاوز و ... به خود دیده است، افزود: اما همواره توانسته همچون ققنوسی از زیر خاکستر خود بیرون آمده و سربلند و پرافتخار در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه اظهار کرد: در دوران جنگ در اوج چالش‌ها و تهدیدهای بزرگ جوهره انسانهای بزرگ روشن و عیان شد و این بحران که تهدید بود فرصتهایی در عرصه های علمی و نظامی داشت.

اسماعیلی با اشاره اینکه این بار هم کشور ما در شرایط کرونایی که بحران بزرگی است، قرار گرفته، اظهار کرد: اما به سرعت معلمانی بزرگ و ظرفیت‌های عظیم انسانی مجدد وارد عرصه شدند و با مداخله سریع از هر ابزاری استفاده کردند تا دانش آموزان از تحصیل باز نمانند و آسیبهای عمیق تری به نظام آموزشی وارد نشود، بر همین اساس و با توجه به اینکه آموزش در دوران کرونا تهدیدها، چالش ها و فرصتهایی دارد همایشی را با همین عنوان طراحی کردند.

 وی در ادامه به محورهای این همایش اشاره کرد و افزود: این محورها شامل، فرصت ها، چالش‌ها و راهکارهای تربیت رسمی در فضای مجازی در دوران کرونا، شیوه های کیفیت بخشی به آموزش در فضای مجازی با تاکید بر آموزش در شبکه ملی شاد، آسیب شناسی برگزاری آموزش‌های مجازی از طریق شبکه ملی شاد، راهکارهای توسعه ی حرفه ای معلمان در بستر آموزش مجازی در دوران کرونا،چگونگی ایجاد شبکه‌های تعاملی معلمان به منظور ارتقای مهارت های حرفه ای آنها در فضای مجازی ،برنامه ریزی درسی طراحی آموزش در دوران کرونا است.

اسماعیلی با بیان اینکه تجارب زیسته  معلمان و دانش آموزان از یادگیری الکترونیکی در دوران کرونا، در این همایش مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: همچنین شیوه‌های سنجش اثربخش و ارزشیابی مستمر و پایانی در فضای مجازی، شیوه های پشتیبانی تربیتی، فرهنگی و آموزش مستمر از دانش آموزان و معلمان در فضای مجازی، چگونگی طراحی فعالیت های یادگیری و تکالیف مهارت محور در فضای مجازی، از محور های این همایش است.

وی اضافه کرد: راهکارهای فعالسازی و کیفیت بخشی به آزمایشگاه در فضای مجازی، آسیب های رشدی و رفتاری یادگیرندگان در دوران همه گیری کرونا، تحولات اساسی در نظام آموزشی و الگوهای یادگیری در دوران همه گیری کرونا و پس از آن ،عدالت تربیتی و آموزشی در دوران همه گیری کرونا، خانواده و آموزش مجازی در دوران کرونا از دیگر محورهای این همایش است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین اظهار کرد: در این همایش 18 مقاله و 4 تجربه زیسته برای سخنرانی و 125 مقاله و 31 تجربه زیسته به صورت پوستر برگزیده شده است. 

اسماعیلی ادامه داد: مخاطبین این همایش شامل اساتید و مدرسین دانشگاه‌های کشور، مدیران و معلمین، هنرآموزان فنی و حرفه ای و دانشجویان و دانشجو معلمان سراسر کشور است.

وی در پایان از اعطای گواهی دوره آموزشی ضمن خدمت ( ویژه فرهنگیان) و گواهی دانش افزایی برای تمامی شرکت کنندگان، چاپ مقاله های برگزیده در نشریات علمی - پژوهشی معتبر، اعطای گواهی نامه ISC ، در نظرگرفتن تقدیرنامه وزارتی و استانی از مزایای شرکت در این همایش خبر داد.

انتهای پیام/س / م
نظرات بینندگان