کد خبر: ۱۴۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۹

باطل‌السحر رهبر معظم انقلاب برای توطئه مشروعیت ‌زدایی اصلاح‌طلبان از نظام

اظهارات یک فعال اصلاح‌طلب در بحث ارتباط مشروعیت نظام به میزان حضور انتخاباتی در حالی است که اگرچه "مشارکت حداکثری" یک امتیاز بزرگ است اما حیات و قوام یک انتخابات و نظام اسلامی به رعایت مُرّ قانون و حضور در مسیر عدالت است و مادام که یک نظام حکومتی اهل رعایت قانون و عقلانیت است؛ هم مشروع است و هم نتایج انتخاباتش لازم‌الاتباع.
به گزارش سرویس رصد سیاسی شیرازه، محمد اشرفی اصفهانی، از فعالان اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه با اعتمادآنلاین پیرامون انتخابات 1400، خواستار کنار گذاشتن نظارت‌های قانونی شورای نگهبان بر صلاحیت نامزدها شده و گفته است: مردم این روزها فشارهای زیادی متحمل می‌شوند و روزبه‌روز بیشتر به مشکل برمی‌خورند. با این اوصاف طبیعی است انگیزه‌ای برای رأی دادن پیدا نکنند. در چنین شرایطی تغییر رویه آقایان در شورای نگهبان بیش از پیش ضرورت دارد چراکه رد صلاحیت‌های فله‌ای اوضاع را سخت‌تر و کشور را وارد بحران‌های هزینه‌سازی خواهد کرد.

او می‌افزاید: البته بنده امید زیادی به شورای نگهبان ندارم و می‌دانم آنها همچنان با اصرار بر نظارت استصوابی مسیر را فقط برای یک سلیقه سیاسی هموار خواهند کرد که این رویه، با توجه به وضعیتی که در مملکت حاکم است، خطرات زیادی در پی خواهد داشت. نکته تاسف‌برانگیز این است که آقایان خودشان را به خواب زده‌اند و نسبت به وضعیت فعلی بی‌تفاوت هستند.

اشرفی اصفهانی همچنین تصریح کرده است:

" نظام امروز به اثبات مشروعیت و قوت خود احتیاج دارد و فقط در انتخاباتی با مشارکت بالا می‌توانیم چنین ادعایی داشته باشیم. در واقع دشمنان با انتخابات سرد به این مساله پی می‌برند که مردم از حاکمیت ناامید شده‌اند."[2]

***

مشرق نوشت؛ اظهارات آقای اشرفی در بحث ارتباط مشروعیت نظام به میزان حضور انتخاباتی در حالی است که اگرچه "مشارکت حداکثری" یک امتیاز بزرگ است اما حیات و قوام یک انتخابات و نظام اسلامی به رعایت مُرّ قانون و حضور در مسیر عدالت است و مادام که یک نظام حکومتی اهل رعایت قانون و عقلانیت است؛ هم مشروع است و هم نتایج انتخاباتش لازم‌الاتباع.

باطل‌السحر رهبر معظم انقلاب برای توطئه مشروعیت‌زدایی اصلاح‌طلبان از نظام
مقام معظم رهبری نیز در سال 94 و در خلال یکی از بیانات خود در همین رابطه فرمودند:

"هر دولتی که در چهارچوب قانون اساسی بر سر کار بیاید، دولت قانونی است، دولت مشروع است. مهم نیست که چقدر و چه نسبتی از آحاد رأی‌دهندگان به این رئیس‌جمهور یا آن رئیس‌جمهور رأی دادند؛ تعداد کاهش و افزایش آراء به محبوبیّت ارتباط پیدا میکند، امّا به مشروعیّت و قانونیّت ارتباطی ندارد. هر کسی با هر تعداد رأیی که از طرف اکثریّت مردم بر طبق چهارچوب قانون اساسی انتخاب شد؛ این مشروع است، دولت قانونی است و باید مردم او را قانونی بدانند و تا آنجایی که میتوانند به او کمک کنند."[3]

پس اظهارات اشرفی اصفهانی پیرامون خدشه یافتن مشروعیت نظام با مشارکت پایین، در حالت خوشبینانه از سر جهالت و ندانستن جایگاه عقلانی نظام است.

مردم و خواص کشور باید آگاه باشند که اصلاح‌طلبان به بهانه "مشارکت حداکثری" در حال طرح این مبحث هستند که نظام اسلامی و دستگاه‌های نظارتی باید نامزدهای دارای سوابق شرارت و سوء را نیز با تأیید صلاحیت در سبد انتخاب مردم بگذارد!

این در حالی است که تأکید متواتر نظام اسلامی بر اهمیت مشارکت حداکثری هرگز به معنی کنار گذاشتن عقلانیت و سلب وظیفه قانونی از نهادهای نظارتی نیست.

از طرفی گروه‌های سیاسی که نامزد حائز صلاحیتی در انتخابات ندارند نیز اگر برانداز نیستند بایستی اقدام به معرفی نامزدهای کمتر شناخته شده اما حائز صلاحیت کنند و یا اینکه دست به معرفی نامزد ائتلافی بزنند.

البته این تقصیر بر ذمه آنهاست که چرا فعالیت‌هایشان بر مداری نبوده است که بتواند یک نامزد حائز صلاحیت را به مردم و نظام اسلامی تحویل دهد...

انتهای پیام/ م
نظرات بینندگان