کد خبر: ۱۴۴۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور:

جامعه آموزش کشور فعلا فقط بر روی آموزش تمرکز دارد/ ارائه نوع تازه‌ای از یادگیری در زیست‌بوم جدید

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور با اشاره به اینکه کمترین محوری که به آن توجه شد، محور پشتیبانی‌های تربیتی و فرهنگی است، گفت: این امر نشان می‌دهد که جامعه آموزش کشور فعلا فقط بر روی آموزش تمرکز دارد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،  محمود امانی طهرانی امروزدر همایش ملی آموزش در دوران همه گیری کرونا در فارس، با اشاره به اینکه شکل‌گیری این همایش ابتدا به صورت خود جوش در بین معلمان شکل گرفت و به تدریج با افزایش دامنه کمی و کیفی آن، مسئولین اداره کل آموزش و پرورش فارس، حامی اجرای آن شدند، عنوان کرد:چنین همایشی در باب یادگیری یک نیاز اصیل و مهم برای همه کسانی است که در این زمینه دغدغه دارند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته علمی برای این همایش ، افزود: در این راستا 15 محور تدوین شد که مورد استقبال خوبی قرار گرفت، به نحوی که 225 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد در مجموع 144 مقاله برای ارائه مورد قبول داوران قرار گرفت.

جامعه آموزش کشور فعلا فقط بر روی آموزش تمرکز دارد/ ارائه نوع تازه‌ای از یادگیری در زیست‌بوم جدید
امانی طهرانی فرصت برای ارائه تجربه زیست معلمین در زیست بوم جدید را یکی از جذاب ترین محور های این همایش معرفی کرد و افزود: این محور بسیار مورد توجه قرار گرفت،به نحوی که در این زمینه 38 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شدکه از این تعداد 4 مقاله به صورت سخنرانی و31 تجربه نیز به صورت ارائه پوستر ارائه می شود.

دبیر کمیته علمی همایش ملی آموزش در دوران همه‌گیری کرونا در فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیشترین محوری که  در این همایش مورد توجه گرفته محور فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارهای تربیت رسمی در فضای مجازی بود، اظهار کرد: در این زمینه 56 مقاله و 20 درصد مقالات دریافتی، در صدر قرار گرفت و پس ازآن نیز محور راه کار های توسعه حرفه ای معلمان با 30 مقاله در رتبه دوم قرار گرفت.

وی سومین محور پرشمار در ارسال مقالات را محور آسیب‌های رشدی و رفتاری یادگیرندگان در دوران کرونا عنوان کرد و گفت: در این محور 25 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد و آنچه لازم است گفته شود این است که آنقدر که در این مدت یک سال به موضوع آموزش پرداخته شده به این موضوع توجه و تمرکز کافی نبوده و در مرحله بعد قطعا با این موضوع درگیری بیشتری خواهیم داشت.

امانی طهرانی با اشاره به اینکه کمترین محوری که به آن توجه شد، محور پشتیبانی‌های تربیتی و فرهنگی است، تصریح کرد: این امر نشان می دهد که متاسفانه جامعه آموزش کشور فعلا فقط بر روی آموزش تمرکز دارد.

استان فارس رتبه نخست ارائه مقالات را به خود اختصاص داد

دبیر کل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش در ادامه به معرفی استان‌های برتر در ارائه مقالات به این همایش، اشاره کرد و افزود: استان فارس رتبه نخست ارائه مقالات را به خود اختصاص داد، سپس اصفهان و تهران به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

وی با بیان اینکه، با گذشت بیش از یک  سال از شیوع کرونا، می‌دانیم که این بیماری همواره با ما خواهد بود و بر همین اساس نیز مدرسه ها و آموزش های ما نیز باید از جنس دیگری باشند، گفت: باید بپذیریم که زیست بوم جدید، نوع جدیدی از یادگیری را ارئه کرده و باید از آن استقبال کرد تا آینده یادگیری را خلق کنیم و منفعل نباشیم.

انتهای پیام/ س / م
نظرات بینندگان