کد خبر: ۱۴۴۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۹

مرحله سوم یازدهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو در شیراز

مرحله سوم یازدهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو با حضور ٦ دانش آموز از جنوب کشور امروز و فردا در شیراز برگزار می‌شود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه،مسئول پژوهش سرا‌های دانش آموزی فارس گفت:در مرحله نخست یازدهمین دوره برگزاری این المپیاد، ١٠ هزار و ٥٨٤ دانش آموز به صورت آنلاین در آزمون کتبی غیرحضوری شرکت کردند.

پورخسروانی افزود:دانش آموزان راه یافته به مرحله سوم این المپیاد علاوه بر شرکت در یک آزمون آزمایشگاهی و عملی، در روز جمعه ١٥ اسفند هم در یک آزمون کتبی شرکت می‌کنند.

مسئول پژوهش سرا‌های دانش آموزی فارس با بیان اینکه ۲۹ دانش آموز در این مرحله از یازدهمین دوره المپیاد دانش آموزی نانو به رقابت می‌پردازند، گفت: دانش آموزانی که به مرحله سوم راه یافته‌اند علاوه بر آزمون‌هایی که شرکت کرده‌اند، در یکسری دوره‌های آموزشی از جمله کارگاه نرم افزاری آنلاین هم شرکت خواهند کرد.

وی افزود: مرحله دوم به میزبانی ١٩ شهر کشور ٤١٨ دانش آموز به صورت حضوری و در یک آزمون کتبی با هم به رقابت پرداختند و نهایتا مرحله سوم و پایانی این المپیاد به میزبانی چهار شهر مراغه، نیشابور، سنندج و شیراز  امروز 14  اسفند  و فردابرگزار می‌شود.

پورخسروانی اضافه کرد: پیش از اتمام این دوره، براساس پروژه‌های ارائه شده، هر یک از دانش آموزان باید تولید محتوا به صورت آنلاین ارائه دهند و سپس مجموع امتیازات این دوره صاحبان مدال طلا، نقره و برنز را مشخص خواهد کرد.

مسئول پژوهش سرا‌های دانش آموزی فارس با بیان اینکه جوایز نقدی از سوی ستاد توسعه نانو فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان به برگزیدگان این المپیاد اعطا می‌شود، گفت: شیراز در یازدهمین دوره المپیاد دانش آموزی نانو میزبان برگزاری مرحله سوم این المپیاد در جنوب کشور است.

وی افزود: پژوهش سرای سلول‌های بنیادی ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز میزبان دو دانش آموز از شیراز، دو دانش آموز از استان بوشهر، یک دانش آموز از استان یزد و یک دانش آموز از استان کرمان است.

به گزارش شیرازه، آیین اختتامیه یازدهمین المپیاد دانش آموزی نانو ۲۵ اسفندماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ر/م
نظرات بینندگان