کد خبر: ۱۴۴۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
رئیس سازمان صمت فارس مطرح کرد:

کمبود روزانه ۱۵۰ تُن روغن درفارس/ تشکیل ۱۶هزار پرونده تخلف توسط بازرسان صمت

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس گفت: استان فارس روزانه نیازمند ۲۸۰تن روغن است و این در حالی است که تنها امکان ۱۲۰تن واردات به استان وجود دارد و روزانه نزدیک به ۱۵۰تن روغن در فارس کمبود وجود دارد.
گزارش سرویس اقتصادی شیرازه،حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس در ستاد استانی تنظیم بازار استان فارس که با حضور معاون وزیر صمت برگزار شد، با بیان اینکه استان فارس با مساحتی بالغ بر 122هزار کیلومترمربع و با داشتن 36 شهرستان یکی از استان‌های بزرگ کشور است، گفت: نظارت بر بازار این استان کار بسیار دشواری است اما نظارت‌ها توسط بازرسان ما به طور مستمر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 29 شهرستان استان فارس دارای اتاق اصناف هستند، افزود: 526 اتحادیه صنفی با 158 هزار و 679 پروانه صنفی در استان مشغول به فعالیت هستند.

صدور 18 هزار و669 پروانه کسب در بخش فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای 

ایزدی ادامه داد: در بخش فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای طی ٩ ماهه اول امسال 18 هزار و669 پروانه کسب توسط سازمان صمت صادر شد.

رئیس سازمان صمت فارس با بیان اینکه در راستای افزایش نظارت بر بازار و همچنین کنترل قیمت گذاری در نحوه فروش کالا و خدمات در سال جاری 390 مصوبه در ستاد استانی تنظیم بازار فارس به ثبت رسیده است.

ایزدی با بیان اینکه جمعیت استان فارس بیش از 5میلیون نفر است، اظهار کرد: سرانه مصرف برنج در استان فارس 34 کیلوگرم در سال به ازای هر نفراست که سهمیه اختصاصی استان فارس تنها 13 هزار تن است، همچنین در بحث شکر نیز نیاز استان فارس به شکر بالغ بر 141 هزار تن است و سهمیه اختصاص یافته استان تنها 29 هزار و 398 هزار تن است.

وی به نیاز استان در راستای تأمین گوشت مرغ هم اشاره کرد و افزود: 141 هزار و 428 تن نیاز واقعی استان است که تنها 5 هزار و 415هزار تن اختصاص یافته دولتی به این استان است، همچنین در گوشت قرمز نیز 55 هزار و 561 تن نیاز استان است که تنها یک هزار و 186 تن به فارس اختصاص یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس به سرانه روغن مورد نیاز در استان فارس نیز اشاره کرد و گفت: این میزان 20 هزار لیتر است، اما سهمیه اختصاص یافته به فارس تنها 12 هزارلیتر است و این در حالی است که میزان مورد نیاز روغن در استان فارس بیش از 100هزار لیتر است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه اختصاص یافته روغن دولتی به استان 24 هزار تن است، افزود: فارس روزانه نیازمند 280 تن روغن است و این در حالی است که  تنها امکان 120 تن واردات به استان وجود دارد که این امر یکی از دلایل کمبود روغن در استان است.

ایزدی بر این نکته تاکید کرد که روزانه نزدیک به 150 تن روغن در فارس کمبود وجود دارد.

تشکیل 16 هزار پرونده تخلف توسط بازرسان صمت

وی به تخلف‌های صورت گرفته توسط واحدهای صنفی در استان نیز اشاره ای کرد و افزود: در سال جاری بالغ بر 16 هزار پرونده تخلف توسط بازرسان این سازمان تشکیل شده که ارزش پرونده‌های ایجاد شده بالغ بر یک هزار و 416 میلیارد ریال است.

رئیس سازمان صمت فارس در پایان اظهار کرد: بازرسی های انجام شده در زمینه کالاهایی همچون لاستیک، خودرو، لبنیات، میوه و تخلفاتی در حوزه احتکار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بوده که برای هر کدام پرونده‌هایی تشکیل شده است.

انتهای پیام/س/م
نظرات بینندگان