کد خبر: ۱۴۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
در آیین افتتاح مرکزمهدویت شیراز مطرح شد؛

مهدویت برای همه اقشار جامعه باید تبیین شود

مرکز مهدویت شهر شیراز باحضور مجازی حجت الاسلام‌و‌المسلمین محسن قرائتی رئیس بنیادفرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) راه‌اندازی شد.
به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه های دینی شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) امروز صبح در آیین افتتاح مرکز تخصصی مهدویت‌شهر شیراز گفت: خداوند متعال در سوره آل عمران قرآن کریم می فرمایند که آیات قرآن تلاوت می شود و رسول هم است و حق ندارید کافر بشوید پس باید بعد از فوت پیامبر، فردی به عنوان ولایت وجود داشته باشد وگرنه مسلمانان باید کافر شوند.

وی افزود: در آستانه سالی که دو نیمه شعبان داریم، افتتاح مرکز مهدویت شیراز مایه مباهات است، زمانی ولایت فقیه در جامعه پررنگ می شود که به مهدویت توجه شده و مهدویت پررنگ گردد؛ جمعی از علما از کشور های مسلمان به ایران آمدند و از مهدویت پرسیدم و آن شیعه و سنی که امام آخرین الزمان وجود دارد مشترک است. 

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه مهدویت بحث جدی جهان است و کشور های دنیا به دنبال سلطه گری افتاده اند تا حاکم زمین بشوند، اظهار داشت: باید برای همه اقشار جامعه مبحث مهدویت متناسب با آن ها تبیین شود.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه پیامبر (ص) می فرمایند قرآن و اهل البیت از یکدیگر جدا نیستند، تشریح کرد: اما اکنون در جامعه قرآن و اهل البیت (ع) از هم جدا شده و هیئت ها زیادند اما جلسات قرآنی بسیار کم تشکیل می شوند و قرآن مهجور مانده اما همه موضوعات مبتلا به زندگی در کتاب آسمانی اسلام وجود دارد. 

به گفته این کارشناس دینی و مذهبی، نهضت قرآنی بگونه ای راه اندازی شود که همه افراد با همه سلایق، درک ها و عموم و نخبگان جامعه بهره مند شوند؛ باید در هر رشته دانشگاهی آیات و روایات مربوط به این رشته وجود داشته باشد اما اینگونه نیست. 

وی در خصوص راه اندازی بنیاد مهدویت گفت: برای راه اندازی بنیاد حضرت مهدی موعود از چهره های فرهنگی خوشنام طرفدار انقلاب دعوت کردیم که در ادامه با راه اندازی مراکز استانها هم اکنون صدها متخصص مهدویت داریم.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی تصریح کرد: در مقابل شبهات نیروی ویژه علمی باشند و اکنون صد ها متخصص مهدویت داریم و امروز سطح سه تخصصی مهدویت قرار است راه اندازی شود.

مهدویت برای همه اقشار جامعه باید تبیین شود

فضای غفلت نسبت به امام زمان (عج) در حوزه ها علمیه پذیرفتنی نیست

حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی مدیر حوزه های علمیه فارس با بیان اینکه  نیت من قبل از ورود به حوزه علمیه سربازی بقیه الله (عج) بود و در مصاحبه های حوزه می گفتیم که آمدیم سربازی امام زمان (عج) کنیم، گفت: سال اول، دوم و سوم طلبگی تلاش می کردیم که با حضرت همچنان مقرون با فعالیت ها باشد، گاهی فضای غفلت از امام زمان (عج) در حوزه نیز وجود دارد.

مدیر حوزه های علمیه فارس با بیان اینکه طلبه ها مرزبان و پاسدار حریم تشیع هستند و پاسدار امام معصوم هستند، اظهار داشت: این واقعی ترین عنوانی است که می توان به کسانی که در این مسیر هستند داد اما چه می شود که وقتی مشغول درس می شویم مقصد خودمان را فراموش می کنیم. 

وی افزود: خدمت آیت الله نوری همدانی رسیدیم و فرمودند اگر می خواهید خداوند به وقت تون برکت بدهد، زیاد به یاد امام زمان (عج) باشید، هر صبح دعای عهد را فراموش نکنید بعد از هر نماز واجب سه سوره توحید هدیه به امام کنید و برای سلامتی اماممان صدقه بدهید.

حجت الاسلام و المسلمین استوار با تاکید بر اینکه باید یاد امام زمان (عج) قرین با همه طلبه ها باشد، خاطرنشان کرد: فضای غفلت نسبت به امام زمان (عج) در حوزه ها علمیه پذیرفتنی نیست؛ شکل گرفتن بنیاد مهدویت استان فارس منشا خدمات اجتماعی است لذا  یکی از شجره های طیبه ای می باشد که جای آن خالی بوده اما اکنون بحمدالله منشا خیر بوده و  تربیت عده ای مهدوی پژوه در راستای ایجاد گفتمان سازی در جامعه اقدام پسندیده است. 

وی راه اندازی گفتمان دینی به خصوص مهدویت را تسهیل در شکل گیری انقلاب جهانی دانست و افزود: طلاب و حوزه ما باید دارای فضای معنوی شود. یک بخشی توانمندی علمی در خصوص شبهات فرهنگ مهدویت است، در رابطه با اصل جایگاه وخود شخص امام دوازدهم و... مطرح می شود.

 مدیر حوزه های علمیه فارس تاکید کرد: باید به سمت ساخت برنامه های نو که فرهنگ مهدوی را به صورت علمی در فضای نخبگانی ما نشر دهد برویم و از طریق نخبگان فضای جامعه شیعه به سمت گفتمان مهدویت ببرند؛ تا انتظار شکل نگیرد، منتظری هم نخواهد آمد. 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین استوار، انتظار لوازمی دارد چرا اینکه خدمات محور قرار دادن نام امام زمان (عج) و ترویج معنویت است و حوزه علمیه فارس از این مرکز با تمام توان حمایت خواهد کرد چرا اینکه وظیفه حوزه علمیه همین است.

مهدویت برای همه اقشار جامعه باید تبیین شود

 امروز استکبار مهدویت را خطر جدی می‌داند

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا حدائق رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود استان فارس در ادامه ضمن تشکر از کسانی که در امر راه اندازی گفتمان مهدویت تلاش کردند، گفت: قدر خودتان را بدانید که به عنوان مبلغین مهدوی در راس کار های امروز تبلیغ مهدویت است؛ ما به همان اندازه که به ائمه اطهار ارادت داریم، همانگونه نسبت به امام زمان (عج) ارادت داشته باشیم.

وی افزود: اساس موفقیت هر کسی در اخلاص و ایمان است. ما باید مبلغ خدا باشیم و هرکسی با خدا است با آن همسویی داریم و نتیجه همراهی با خدا شجاعتی می دهد که از غیر خدا هراسی ندارند. 

حجت الاسلام و المسلمین حدائق با بیان اینکه امروز باتوجه به القا شبهات از طرف دشمنان باید به داد جامعه رسید، اظهار داشت: ۱۰ درصد شیطنیت دشمنان علیه اسلام خداوند را نشانه گرفته است و ۱۵ درصد علیه پیامبر گرامی اسلام (ص) و ۷۵ درصد علیه امام زمان (عج) است.

به گفته مدیرحوزه علمیه منصوریه، امروز استکبار خطر جدی را مهدویت می بینند و با فیلم ساختن ها، تصویری خشن را از منجی برای بشریت نشان می دهند.

انتهای پیام/ح/م


نظرات بینندگان