کد خبر: ۱۴۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
همزمان با سراسر کشور؛

آغاز آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۰ در شیراز

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در فارس گفت: کنکور تخصصی نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دقایقی پیش در شیراز آغاز شد.
به گزارش سرویس رصد اجتماعی شیرازه، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در فارس گفت: کنکور تخصصی نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دقایقی پیش در شیراز آغاز شد.

خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس نوشت: افشاری‌فر با بیان این که برای کنکور امسال ۱۸۵هزار و ۶۹ نفر داوطلب ثبت نام کرده اند افزود: استان فارسی هم در این آزمون شرکت کردند.

وی گفت: آزمون دکتری در استان فارس علاوه بر شهر شیراز در شهر‌های لار، جهرم و فسا در حال برگزاری است.

به گفته افشاری‌فر همه داوطلبان آزمون دکتری فرم خود اظهاری کرونا را در سایت سازمان سنجش تکمیل کردند و هیچ مورد ابتلا به کرونا از جمله بیمارانی که در بیمارستان بستری یا در منزل قرنطینه باشند بارگذاری نشده است.

شرکت کنندگان در این آزمون، در صورت کسب نمره قبولی، می توانند برای تحصیل در دانشگاه های دولتی، پیام نور و آزاد انتخاب رشته کنند.

در این آزمون همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.

همچنین داوطلبان در مدت زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با دیگر متقاضیان جداً خودداری، هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده و درصورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنند.

بر اساس این شیوه نامه، در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون، داوطلب حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت کند.

داوطلبان سعی کنند از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می‌شوند نظیر صندلی ها، دستگیره در‌ها و شیرآلات سرویس بهداشتی خودداری و از دستمال کاغذی استفاده کنند.

انتهای پیام/ر/م
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان