کد خبر: ۱۴۴۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹

ابراز گلایه تهیه‌کننده مستند «نائب‌الامام» از کم‌لطفی سازمان‌های متولی اسناد فارس/ آیت‌الله حسینی‌الهاشمی سومین اسطوره مشروطه مشروعه بود

تهیه‌کننده مستند نائب‌الامام با بیان اینکه در استان فارس سازمان‌های متولی اسناد وجود دارد و آنان اسناد زیادی در اختیار دارند، گفت: اما متاسفانه دوستان اساسی پای کار ما نیامدند و کم لطفی کردند، ما توقع داشتیم اسنادی که در اختیار دارند را در اختیار ما قرار دهند که گفتند: «نداریم».
به گزارش سرویس رصد فرهنگ و اندیشه‌های دینی شیرازه، آیت‌الله سید معزالدین حسینی الهاشمی شیرازی در مراسم رونمایی مستند «نائب الامام» که در مجتمع «هنر شهر آفتاب» شیراز برگزار شد، گفت: مشروطه مشروعه سه اسطوره داشت که «شیخ فضل الله نوری» و مرحوم حاج آقا «نوری اصفهانی» ۲ نفر آن بودند.

شبستان نوشت: فرزند آیت‌الله العظمی «سید نورالدین حسینی الهاشمی شیرازی (ره)»، با اشاره به اینکه سومین اسطوره مشروطه مشروعه آیت‌الله العظمی «سید نورالدین حسینی الهاشمی شیرازی (ره)» بود، تاکید کرد: مرحوم مدرس، انسان بزرگی بود ولی به مقام مرجعیت نرسیده بود.

عدم همکاری سازمان های متولی اسناد تاریخی فارس در زمینه تولید مستند نائب الامام/ آیت الله سید نورالدین حسینی الهاشمی سومین اسطوره مشروطه مشروعه بود

وی با اشاره به اینکه روی کلمه «نائب الامام» تاکید دارم، اظهار کرد: هرکس می خواهد برای انقلاب کاری بکند، قدم اول آنست که نترسد، «نائب الامام» یعنی کسی است که برای حفظ تشیع جعفری و تمامیت ارضی ایران اسلامی گام بر می دارد.

آیت الله حسینی الهاشمی با یادآوری این مطلب که ایران ظرف است و شکسته نشدن آن به خاطر حفظ مظروف آن یعنی تشیع جعفری است، تصریح کرد: «نائب الامام» یعنی کسی که اگر انحرافی فرهنگی می خواست به ظرف و مظروف آسیب برساند و او نخستین «حزریه القدس»، بهائیت را در شیراز نابود کرد.

آیت الله حسینی الهاشمی شیرازی با بیان خاطراتی از مرحوم آیت الله «سید نورالدین حسینی الهاشمی (ره)»، اظهار کرد: «نائب الامام» یعنی کسی که به نیابت امام زمان (عج) وظیفه رسیدگی به مشکلات مردم را به عهده دارد، ایجاد موسسه حمایت از بیماران فقیر و تهیه آذوقه برای نیازمندان از جمله فعالیت های ایشان است، به نیابت از امام عصر (عج) خود را مسئول می دید و برای کمک مردم وارد میدان می شد.

وی افزود: از استفاده کلمات «نائب الامام» و «اسطوره» برای آن مرحوم عقب نخواهیم نشست.

عدم همکاری سازمان های متولی اسناد تاریخی فارس در زمینه تولید مستند نائب الامام/ آیت الله سید نورالدین حسینی الهاشمی سومین اسطوره مشروطه مشروعه بود

«محمد جعفری» تهیه کننده این مستند با اشاره به اینکه این مستند با هزینه شخصی تهیه شده است، گفت: حداقل بیش از ۱۰ ها هزار سند بررسی شده است که این مستند به این مرحله رسیده است.

تهیه کننده مستند «نائب الامام» اظهار کرد: در شیراز و استان فارس، سازمان های متولی اسناد وجود دارد و آن سازمان ها سندهای زیادی در اختیار دارند اما متاسفانه دوستان اساسی پای کار ما نیامدند و کم لطفی کردند، ما توقع داشتیم اسنادی که در اختیار دارند را در اختیار ما قرار دهند که گفتند «نداریم»، بعدا دیدیم که کتاب ها و مقالات متعددی با رفرنس هایی که ما تازه شنیده بودیم به چاپ رسید، یعنی همان اسنادی که نبوده در کتاب هایشان به چاپ رسیده بود.

وی با اشاره به اینکه ما مجبور شدیم به کتابخانه هایی نظیر آستان قدس رضوی، مجلس شورای اسلامی، تاریخ معاصر و کتابخانه مرحوم آیت الله «مرعشی نجفی (ره)» آثار را بیرون بیاوریم، این درحالی است که همه این آثار در شیراز و فارس موجود بود ولی دوستان دریغ کردند، تاکید کرد: این مستند از لحاظ استنادی بنیه قوی دارد و کسری سند ندارد و تنها دوستان به سختی کار ما افزودند، زمان و هزینه بیشتری به تیم ما تحمیل شد اما اسناد خوبی به دست آمد که بنیه روایت و تحقیق ما را شکل داد، اما اگر سند جدید هم بیاید چیزی به مستند اضافه نخواهیم کرد.

جعفری با اشاره به اینکه متولیان امر کتاب و سایر نهادهای فرهنگی استان باید برای چاپ کتاب پیرامون آیت الله «حسینی الهاشمی (ره)» پای کار بیایند و تمام اسناد موجود را از هرجا جمع کنند چرا که این کتاب جای کار فراوانی خواهد داشت و این کتاب جزیی از تاریخ و هویت فارس و اگر این تاریخ را از فارس بگیرند خیلی موارد از فارس گرفته می شود، افزود: اگر دوستان می خواهند کاری برای چاپ کتاب انجام دهند، هنوز دیر نیست.

تهیه کننده مستند «نائب الامام» در مورد زمان پخش این مستند به عمومی هم گفت:‌ این مستند باید جشنواره های مختلفی را طی کند، الان درخواست های متعددی برای اکران این مستند در حوزه علیمه قم و شهر قم داریم اما برای رونمایی تلویزیونی بعد از جشنواره ها اقدام خواهیم کرد احتمالا در بهمن ۱۴۰۰ این مستند از تلویزیون پخش می شود و شاید یک ماه قبل از آن مهیای ورود به عرصه VOD (شبکه های نمایش آنلاین) شود.

جعفری گفت: این مستند توسط مرکز هنر انقلاب اسلامی «مها فیلم» تولید شد و دوستان در سازمان «اوج» و مجموعه فرهنگی هنری «سرچشمه» تهران هم همکاری داشتند.

خاطر نشان می شود، در پایان این مراسم از زحمات دست‌اندرکاران تهیه این مستند، تجلیل شد.

انتهای پیام/ح/م
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیرلز ، شیراز
نظرات بینندگان