کد خبر: ۱۴۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
امام جمعه شیراز؛

مرکز استنادی جهان اسلام در معرفی عالمانی نظیر فارابی تلاش کند/ باید در ایام انتخابات برای خدا اخلاص داشت

آیت‌الله دژکام گفت: مرکز استنادی جهان اسلام که در شیراز مستقر است در معرفی عالمان و فیلسوفان بزرگی مانند فارابی به جهان اسلام باید تلاش کند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های امروز نماز جمعه شیراز با دعوت نمازگزران به تقوای الهی گفت: هر نعمتی که خدا به ما عطا کرده است باید در مقابل آن در روز قیامت جوابگو باشیم و از نعمت سئوال می شود که قدرشناس آن بوه ایم یا قدردان لطف خدا نبوده ایم.

وی افزود: خدا در بین تمام نعماتی که به ما ارزانی کرده برخی نعمت ها را ویژه قرار داده از جمله آن منت نعمت وجود حضرت محمد (ص) را در قرآن کریم ذکر کرده است؛ اگر اکنون خود را برای آخرت آمده نکنیم، پاسخ در روز قیامت سخت می شود اگر واقعا مسلمان و پیرو اسلام شده ایم، ما منتی نداریم بلکه خدای متعال بر ما منت دارد که موجب هدایت ما شده است.

امام جمعه شیراز با اشاره به سخنان پیامبر اکرم (ص) در یکی از خطبه های "منا" اظهار داشت: پیامبر فرموده اند که خدا شاد کند بنده ای که صحبت های پیامبر خدا را بشنود و به دیگران برساند و به مواردی اشاره کردند که هیچ مسلمانی خلاف آن نباید کند که یکی از آنها انجام کار خالص برای خدا است و دیگری حفظ اتحاد میان مسلمانان است.

به گفته نماینده رهبر انقلاب در استان فارس در ایام انتخابات نیز باید برای خدا اخلاص داشت و از هر گونه تفرقه ای پرهیز کنیم و باید بدانیم مومنان مشت محکمی هستند که بر سر کفار فرود می آیند.

آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه، 25 رجب شهادت حضرت موسی بن جعفر (ع) را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: ما در شیراز وظیفه بیشتری در قبالشان داریم زیرا پاره های جگرشان حضرت شاهچراغ (ع) در شهر ما آرمیده اند و به واسطه این حضرت والا مقام، سومین حرم اهل بیت (ع) شده ایم.

وی مردم شیراز را دلباخته و عاشق اهل بیت (ع) معرفی کرد و خاطرنشان ساخت: و در شهادت حضرت شاچراغ (ع)، علیرغم محدودیت های کرونایی در فضاهای مجازی و واقعی، وجود مقدس احمد بن موسی (ع) را مورد تکریم قرار دادند و عرض ادب کردند.

بنا به عقیده نماینده رهبر انقلاب در فارس، اینکه امروز در شیراز از هوای پاک برخورداریم به دلیل وجود همین فضای سبز است و حراست از فضای سبز وظیفه همگانی است لذا در توسعه آن بکوشیم و حفظ باغ های قصردشت مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به روز وفات فارابی در هجدهم اسفند گفت: شخصیت فارابی دانشمند عالیقدر ایرانی که در حکمت الهی پیشرو بوده کم شناخته شده است و از نگاه این حکیم بزرگ، سعادت به 2 نوع حقیقی و خیالی تقسیم شده و سعادت حقیقی از آن کسانی است که به فکر آخرت است.

آیت الله دژکام در پایان سخنان خود تصریح کرد: مرکز استنادی جهان اسلام که در شیراز دارای مرکز است در معرفی عالمان و فیلسوفان بزرگی مانند «فارابی» به جهان اسلام باید تلاش کند. 

انتهای پیام/ح/م
نظرات بینندگان