کد خبر: ۱۴۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۹

بی‌تفاوتی مردم به شیب صعودی مرگ با کرونا/ آمار قربانیان در فارس ۲ رقمی شد

بسیاری از شهروندان فارسی بدون توجه به روند صعودی تلفات کرونا در استان به روند عادی زندگی روزمره خود ادامه می دهند.
به گزارش سرویس اجتماعی و سلامت شیرازه، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را تا امروز پانزدهم اسفندماه اعلام کرد.

سید روح اله حسینی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، ۶۵۱ هزار و ۳۱۷ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان انجام شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۷ هزار و ۱۷۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» ۴۱ هزار و ۴۴۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد سه هزار و ۳۴۹ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع ۱۸۰ هزار و ۵۲۲ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

این مقام مسئول در دانشگاه همچنین از بهبودی ۱۷۱ هزار و ۷۲۶ نفر خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با اعلام جان باختن ۱۰ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری را سه هزار و ۲۷۶ نفر اعلام کرد.

حسینی اضافه کرد: هم اکنون ۵۴۶ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علائم کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۹۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در کشور، تاکید کرد: سهل انگاری در برابر ویروس کرونا، سبب ابتلا به بیماری و در مواردی نیز موجب مرگ می‌شود، بنابراین ضروری است مردم عزیز استان با رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مکرر دست‌ها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی و سفر‌های غیرضروری خودداری کنند تا با همت و مشارکت همگانی بتوانیم از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ 

نظرات بینندگان