کد خبر: ۱۴۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
با تلاش متخصصین و کادر درمان؛

نجات جان مادر باردار پرخطر در کازرون

مادر باردار با سن حاملگی شش و نیم ماهگی و با تشخیص چسبندگی شدید جفت (Placenta Accreta) و همچنین جفت سرراهی و خونریزی وارد بیمارستان شد.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، مادر باردار با سن حاملگی شش و نیم ماهگی و با تشخیص چسبندگی شدید جفت (Placenta Accreta) و همچنین جفت سرراهی و خونریزی وارد بیمارستان شد.

با توجه به اینکه در حال حاضر در تمامی شهرستان ها مادران بارداری که دچار این عارضه فوق العاده خطرناک می شوند، به شیراز اعزام می شوند و تقریبا در اکثر موارد به دلیل عارضه ایجاد شده رحم مادر نیز برداشته می شود.

پس از انجام اقدامات اولیه برای بیمار و مشورت با اساتید زنان و زایمان دانشگاه، دستور اعزام از طرف پزشک متخصص زنان در پرونده ثبت و سریعا اقدامات لازم برای انجام اعزام مادر صورت پذیرفت.

قبل از اعزام، مادر دچار خونریزی شدید شد و شرایط برای انتقال به شیراز نامساعد گردید که با هوشمندی و تلاش پرسنل واحد زایمان و سوپروایزر کشیک سریعا متخصص دوم زنان دکتر سعیدی‌فر با وجود آنکال نبودن و به جهت کمک به نجات جان این مادر فراخوان شد که با همکاری دکتر مصطفایی پزشک معالج مادر را به اتاق عمل منتقل کرده و با تولد ایمن نوزاد، جان مادر و نوزاد را نجات دادند و بدون برداشتن رحم، عمل جراحی را به اتمام رساندند.

نجات جان مادر باردار پرخطر در کازرون
مادر پس از خروج از اتاق عمل در بخش ICU بستری شد و در حال حاضر و با گذشت چند روز از این عمل جراحی، شرایط بالینی مادر مساعد است و به بخش زنان منتقل گردیده است و نوزاد در بخش NICU در حال مراقبت می باشد.

انتهای پیام/ر/م
نظرات بینندگان