کد خبر: ۱۴۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
در جلسه امضای تفاهم‌نامه بین شهرداری‌های شیراز و اصفهان بیان شد+ تصاویر؛

نمادها فرصت گفتگوی بین فرهنگ‌ها را بالا می‌برند/ نوع جدید گردشگری گسترش پیدا می‌کند

معاون شهردار اصفهان با بیان اینکه نمادها فرصت گفتگوی بین فرهنگ‌ها را بالا برده و اهمیت می‌بخشند، تصریح کرد: اکنون در فرم و ساماندهی آرامستان‌‌ها توجه خاصی به این‌گونه نمادها و مباحث نمی‌شود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اصفهان امروز ۱۶ اسفند در مراسم انعقاد تفاهمنامه بین شهرداری اصفهان و شهرداری شیراز در حوزه همکاری های مشترک بین آرامستان‌های دارالسلام شیراز و تخت فولاد اصفهان، اظهار کرد: امروزه ما با موجود زنده ای به نام شهر مواجه هستیم که زبان خاص خود را دارد و برای اینکه بهزیستی فرهنگی در شهر ایجاد شود، فقط و فقط مدیران شهری باید شنوندگان خوبی باشند.
نمادها فرصت گفتگوی بین فرهنگ‌ها را بالا می‌برند/ نوع جدید گردشگری گسترش پیدا می‌کند
محمد عیدی با بیان اینکه سخن و مقام سخن گفتن متعلق به هنرمندان سخندان است، افزود: در صورتی که در جلسات، هنرمندان نشسته اند و مسئولان صحبت می کنند و این در حالی است که آنان باید سخن بگویند تا ما بشنویم و بتوانیم نیاز های شهر را شناسایی کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما یک نماد داریم و یک نشانه، گفت: نماد دلالت بر چند مفهوم درونی دارد و نشانه با یک تعریف، دلالت بر یک مفهوم خارجی دارد، اما بحث بر سر این است که پیوند بسیار وسیعی بین نمادهای شهری و امنیت شهروندی وجود دارد.

معاون شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه هر چقدر در شهر نمادها بیشتر باشد و مردم از طریق نمادها با هم و با شهر به سخن بنشینند، هزینه های تعاملی کاهش می یابد و میزان استرس در شهر پایین می آید، اظهار کرد: شهر بدون نماد کسل کننده و خسته کننده است و در آن جرم و جنایت و احساس استرس زیاد می‌شود.

عیدی با بیان اینکه شهرهای جدید ما شهرهای بدون نماد هستند، افزود: شهرهای جدید شهرهایی هستند که یکرنگ شدند و هویت خود را نمی توانند حفظ کنند
نمادها فرصت گفتگوی بین فرهنگ‌ها را بالا می‌برند/ نوع جدید گردشگری گسترش پیدا می‌کند
وی یکی از این نمادها، را گورستان ها دانست و افزود: امروزه علمای مجتهد معتقدند که هر چقدر در حوزه مرگ اندیشی ، مرگ آگاهی افزایش پیدا کند، به همان میزان خلاقیت فرهنگی، نشاط اجتماعی، بهزیستی فرهنگی و امید به زندگی افزایش میابد و هر چقدر مرگ هراسی زیاد شود آسیب های اجتماعی بالا می رود چون مردم به جای اینکه با یک واقعیت روبرو شوند از آن فرار می کنند.

عیدی ادامه داد: نمادها فرصت گفتگوی بین فرهنگها را بالا برده و اهمیت می بخشند.

معاون شهردار اصفهان، همچنین تصریح کرد: اکنون در فرم و ساماندهی گورستانها توجه خاصی به اینگونه نمادها و مباحث نمی شود.

عیدی  پایان تصریح کرد: امیدوارم که با هم افزایی که بین این دو حوزه انجام می‌شود، هم سطح آگاهی شهروندان ما  نسبت به این دو میراث ارزشمند بشری بالاتر برود و هم از طریق مسئولیت های اجتماعی انگیزه و انگیزش آن را پیدا کنند که به گردشگران این اماکن را بشناسانند.

عقد تفاهمنامه بین شیراز و اصفهان در حوزه همکاری‌های مشترک بین ارامستانهای دارالسلام شیراز و تخت فولاد اصفهان 

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری شیراز نیز در این مراسم در جمع خبرنگاران، گفت:امروز جلسه عقد تفاهمنامه بین شهرداری اصفهان و شهرداری شیراز در حوزه همکاری های مشترک بین ارامستانهای دارالسلام شیراز و تخت فولاد اصفهان برگزار شد.

مرتضی جعفری افزود: این تفاهمنامه در ادامه همان تفاهمنامه قبلی است که تحت عنوان مثلث گردشگری طلایی بین شهرهای اصفهان، یزد و شیراز منعقد شد.

وی ادامه داد: در راستای همان تفاهمنامه که باید افزایش همکاری‌ها و هم‌افزایی های فرهنگی بین شهرها، صورت می‌گرفت، امروز موفق شدیم پلی بین آرامستان تخت فولاد اصفهان و دارالسلام شیراز، در جهت معرفی بهتر و بیشتر ظرفیت‌های موجود در این دو ارامستان بزنیم.

معاون فرهنگی شهردار شیراز اظهار کرد: در قالب این تفاهمنامه هم پژوهش های خیلی خوبی صورت خواهد گرفت و هم معرفی بهتری از ظرفیت‌های فرهنگی  دارالسلام در شیراز و تخت فولاد در اصفهان خواهد شد و در آینده نزدیک تورهای گردشگری برای شهروندان هر دو شهر رقم خواهد خورد.

جعفری تصریح کرد: این نوع جدید گردشگری در بین شهروندان گسترش بیشتری پیدا خواهد کرد و مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ س / م

نظرات بینندگان