کد خبر: ۱۴۵۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
سرپرست انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان استان فارس تبیین کرد؛

انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان؛ الگویی تمام عیار برای رسانه‌های تراز انقلاب/ رویکردهای نوین مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و انقلابی در عرصه رسانه

سرپرست انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان استان فارس گفت: این انجمن درصدد است یک الگوی تمام عیار برای رسانه‌های تراز انقلاب باشد و در جهت تحقق گام دوم انقلاب اسلامی، شتاب‌بخشی لازم به وسیله ابزار رسانه اعمال کند که در این راستا از کمک همه پیشکسوتان و دلسوزان این عرصه بهره خواهد برد.
به گزارش سرویس فرهنگ و رسانه شیرازه، سرپرست انجمن روزنامه نگاران مسلمان استان فارس با معرفی اعضای شورای مرکزی این انجمن در شهرستان شیراز گفت: انجمن روزنامه نگاران مسلمان با استفاده از نخبه های عرصه رسانه، رسانه ای در تراز انقلاب را دنبال می کند.

هادی بستام در همین رابطه اظهار داشت: شورای مرکزی انجمن روزنامه نگاران مسلمان استان فارس از فعالان جوان رسانه‌های انقلابی استان شکل گرفته است.

او با اشاره به اهداف انجمن مذکور افزود: انجمن روزنامه نگاران مسلمان فارس در صدد است با رویکردهای نوین مبتنی بر ارزش های اسلامی و انقلابی در عرصه رسانه، مسائل را دنبال کند.

بستام خاطرنشان کرد: این انجمن یکی از انجمن های ریشه دار کشور است که از سال 1376 با چهره های مطرح عرصه رسانه کار خود را آغاز نموده و امروز فعالیت خود را در تمام استان ها گسترش داده است.

این فعال رسانه ای همچنین با اشاره به قابلیت های خاص استان فارس در عرصه های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... خاطرنشان کرد: استان پهناور فارس از دیرباز تاکنون محل تجمع علما، عرفا و دانشمندان بنامی بوده و به همین سبب دارای یک زیرساخت و عقبه فرهنگی بی نظیر است.

او افزود: متاسفانه در استان فارس به اندازه این ظرفیت ها کار نشده و به همین سبب شاهد عقب ماندگی های بسیاری در حوزه های مختلف هستیم که به عنوان نمونه زیرساخت های ضعیف در مسائلی چون آزادراه، ریل، صنعت، گردشگری و... امروز به وضوح قابل مشاهده است.

مسئول سابق بسیج رسانه شیراز تصریح کرد: امروز استان فارس و به ویژه شهر شیراز را می توان مرکز ثقل استان های جنوبی و حتی سایر کشورها در عرصه هایی چون بهداشت و درمان دانست اما با وجود خدمات بسیار، توجهی به آن نشده است که خود معلول علت هایی چون سیاسی کاری های بیهوده، انتصاب مدیران ضعیف و بعضا غیربومی و... بوده است.  

این فعال عرصه رسانه استان فارس در ادامه به مشکلات اصحاب رسانه در این استان نیز اشاره کرد و گفت: شهر شیراز و استان فارس به دلیل صبغه فرهنگی خود، همواره در تاریخ رسانه ای کشور سرآمد بوده است اما باید این واقعیت را نیز پذیرفت که امروز وضعیت اصحاب رسانه و کسانی که حقیقتا دغدغه مطالبه گری و حل مشکلات را دارند، وضعیت مناسبی نیست.

عضو هیئت رئیسه روابط عمومی های شهر شیراز افزود: امروز خبرنگاران به عنوان چشم بینای جامعه از نظروضعیت حقوق ودستمزد به سختی امرار معاش می کنند و بعضا با تعدیل نیروها به راحتی بیکار می شوند و حتی بیمه نیز نداشته اند که پشتوانه ای برای آنها باشد.

او ادامه داد: خبرنگاری که دغدغه معیشت و مسکن و ... دارد قطعا در انجام کار حرفه ای خود و رسالت مهمی که برای اصلاح جامعه و مطالبه گری از مسوولان برای دفاع از حق مردم بر دوش دارد نیز نمی تواند موفق عمل کند و این یک واقعیت غیر قابل انکار است.

مدیر مسوول ماهنامه آوای فارس با اشاره به رویکرد همه جانبه انجمن روزنامه نگاران مسلمان به ابعاد مختلف رسانه خاطرنشان کرد: ما در این انجمن به دنبال یک ساختار هدفمند و تشکل قدرتمند برای اصحاب رسانه هستیم تا خواسته های به حق آنان را جامه عمل بپوشانیم.

انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان ایجاد رسانه‌ای در تراز انقلاب را دنبال می‌کند/ رویکردهای نوین مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و انقلابی در عرصه رسانه

بستام افزود: انجمن روزنامه نگاران مسلمان درصدد است یک الگوی تمام عیار برای رسانه های تراز انقلاب باشد و در جهت تحقق گام دوم انقلاب اسلامی، شتاب بخشی لازم به وسیله ابزار رسانه اعمال کند که در این راستا از کمک همه پیشکسوتان و دلسوزان این عرصه بهره خواهد برد.

او گفت: رسانه در تراز انقلاب اسلامی یک رسانه شامل و کامل است که در آن ضمن رعایت مسائل حرفه ای و تخصصی در این عرصه با ارائه آموزش های دقیق و مهارتی، مسائل معیشتی و رفاهی اصحاب رسانه نیز دیده خواهد شد.

سرپرست انجمن روزنامه نگاران مسلمان استان فارس در پایان گفت: اعضای شورای مرکزی این انجمن در استان و مدیران انجمن در شهرستان‍ها به زودی معرفی می گردنند.

لازم به ذکر است انجمن روزنامه نگاران مسلمان کشور در سال 1376 شکل گرفته است و اصحاب رسانه می توانند با تکمیل فرم های ثبت نام برای عضویت در این انجمن اقدام نمایند. این انجمن هم اکنون به دبیرکلی سید نظام موسوی نماینده فعلی تهران در مجلس و مدیر سابق خبرگزاری فارس مشغول به فعالیت است.

انتهای پیام/ م
نظرات بینندگان