کد خبر: ۱۴۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس:

فعالیت ۱۲۴۲ کانون فرهنگی وهنری مساجد در استان فارس

حجت الاسلام‌والمسلمین حسین امیدی گفت: ۲۵ هزار کانون در سطح کشور فعال است که ۱۲۴۲ کانون در استان فارس فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند.
به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه های دینی شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین حسین امیدی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس بعدازظهر امروز در نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس، گفت: در دهه ۷۰ با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی و رفع آسیب های اجتماعی، مصوبه ۳۰۲ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نقش آفرینی "کانون های فرهنگی و هنری مساجد" را تشکیل دهند.

وی با بیان اینکه ۲۵ هزار کانون در سطح کشور فعال هستند، اظهار داشت:  ۱۲۴۲ کانون در استان فارس مشغول به فعالیت هستند و رهبر معظم انقلاب در سال ۹۱ در جمع روحانیون فرمایش دادند که کانون های مساجد را فراموش نکنید و همراه با بسیج مثل دو بال در کنار امام جماعت به تربیت نیروهای متدین بپردازید.

حجت الاسلام و المسلمین امیدی تصریح کرد: شهدای عزیزی مثل حججی حاصل تربیت در مساجد هستند و شهید محسن جعفری در وصیت نامه خودشان به عضویت در کانون‌های فرهنگی مساجد اشاره کرده‌اند. 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس با تشریح فعالیت کانون های فرهنگی مساجد اظهار داشت: کانون های مساجد در این سال ها فعالیت متنوع فرهنگی و تبلیغی با همراهی هیئات امنا و بسیج انجام داده‌اند. 

وی با اشاره به فعالیت کانون های مساجد در ایام کرونا خاطرنشان کرد: به صورت مشترک در موارد مختلف بسته های معیشتی و رسیدگی به محرومین و در محل های کم برخوردار نقش آفرینی کردند. 

ثبت فعالیت ۱۰۰ هزار نوجوان و جوان فارس در سایت بچه‌های مسجد 

حجت الاسلام و المسلمین امیدی با اشاره اینکه ۱۰۰ هزار نوجوان و جوان فارس در سایت بچه‌های مسجد فعالیت خودشان را ثبت کرده اند، افزود: این نوجوانان مشغول به فعالیت های قرآنی و پژوهشی هستند و برخی از کانون های ما با تلاش خروجی های موفق تری داشته اند. 

وی افزود: ظرفیت بسیار عظیم در استان است که نیاز به حمایت های معنوی و مالی داریم لذا در سال گذشته آن چنان نتوانسته ایم به مساجد از لحاظ مالی کمک کنیم.

به گفته این مقام مسئول، بر اساس تعریف سامانه چنانچه کانون ها فعالیت های بیشتری داشته باشند، منابع مالی بیشتری در اختیار کانون تعلق می گیرد.

انتهای پیام/ح/م
نظرات بینندگان