کد خبر: ۱۴۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۶ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
در نشست شورای کانون‌های مساجد فارس مطرح شد؛

فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در فضای مجازی گسترش یابد/ لازمه زمینه‌سازی برای تمدن اسلامی ترویج فرهنگ اسلام‌ ناب است

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس گفت: باید کانون‌ها و سایر بخش‌های فرهنگی در حوزه فضای مجازی فعالیت بیشتری داشته باشند که نیاز امروز جامعه است و در صدور انقلاب اسلامی به سایر کشورها و تغییر نگرش‌ها به سوی اسلام فعالیت کنیم.
به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه های دینی شیرازه، بعد ازظهر امروز نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس با حضور آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس، نماینده ادارات فرهنگی استان و مدیران برخی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شد.

فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در فضای مجازی گسترش یابد

احمدرضا نداف در این نشست که به مناسبت بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شده بود، گفت: هنرمند متعهد، هنر اسلامی را ترویج می دهد لذا از این رو کانون ها شکل گرفتند تا هنرمند متعهد تربیت کنند.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با طرح این سوال که آیا توانسته ایم مسجد را یک محور در حوزه فرهنگی هنری به جایگاه خود برسانیم؟ اظهار داشت: حال باید پرسید که مشکل از مسئولین است و یا کانون ها، این یک حلقه مفقوده می باشد.

وی با بیان اینکه در سال جاری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در موضوع ساماندهی و کار تشکلاتی خوب عمل کرده است، اضافه کرد: باید ساختار سازی بیشتر در کانون های مساجد مورد توجه قرار گیرد و ساماندهی اعضا و کانون ها یک طرح خوب بود که در سال جاری، شکل گرفت.

بنا به عقیده این مقام مسئول؛ باید کانون ها و سایر بخش های فرهنگی در حوزه فضای مجازی فعالیت بیشتری داشته باشند که نیاز امروز جامعه است و در صدور انقلاب اسلامی به سایر کشورها و تغییر نگرش ها به سوی اسلام فعالیت کنیم.

درصدد تصویب نام مذهبی به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز هستیم

محمدتقی تذروی عضو شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم گفت: در شورای شهر یک کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی وجود دارد که پیشنهاد شده تا کلمه "مذهبی" به این اسم این کمیسیون اضافه شود و امیدوارم تا تصویب شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در این مدت ارتباط و تعامل با مجموعه های مختلف شکل گرفته و بودجه ای برای کمک به مساجد نداریم اما بودجه ای برای تعمیر سرویس بهداشتی مساجد وجود دارد.

تذروی با اشاره به اینکه برای مساجد شهر شیراز که سابقه میراثی و بیش از 100 سال سن دارند بیش از 1 میلیارد تومان هزینه برای تعمیر مساجد بودجه پیش بینی شده است، خطاب به مدیران کانون های مساجد گفت: اگر مواردی بود که شهرداری ها همکاری نکردند آمادگی پیگیری داریم.
فعالیت فرهنگی باید منجر به تربیت افراد متدین شود.

 لازمه زمینه سازی برای تمدن اسلامی ترویج فرهنگ اسلام ناب است

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه این مراسم، بیان داشت: متولیان فرهنگی باید فعالیتی داشته باشند که خروجی آن به منجر به افرادی متدین در سطح جامعه شود.

وی در ادامه افزود: فعالیت های فرهنگی بهترین بازتاب را در سطح جامعه داشته باشد و موضوع آموزش قرآن کریم و آموزش مباحث فرهنگی باید در دستور کار کانون ها قرار گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به اینکه باید توجه بیشتری به هنر اسلامی در جامعه شکل گیرد و کانون ها در این قالب ها می توانند معارف دینی را ترویج کنند، گفت: مسجدی محوری و شبکه سازی مساجد باید ایجاد شود و محوریت برای هرکاری در محله باید مسجد و محوریت در مساجد هم امام جماعت باشد تا مشکلاتی که در درون مساجد است به حداقل می رسد.

به گفته حجت الاسلام رضایی، خروجی کانون های مساجد در هیئت های مذهبی و نماز جمعه دیده شود که در این صورت یک کار موفق فرهنگی شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: تمدن سازی که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است باید در برنامه های آموزشی مورد توجه قرار گیرد، با ترویج فرهنگ اسلام ناب می توان زمینه سازی تمدن اسلامی را فراهم کرد.

انتهای پیام/ح/م
نظرات بینندگان