کد خبر: ۱۴۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس؛

صدور الکترونیکی مجوز فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد امکان پذیر شده است

حجت‌الاسلام و المسلمین امیدی گفت: به صورت کاملا الکترونیک صدور مجوز کانون‌ها انجام می‌شود که ۴۰۰ مجوز کانون صادر شده است.
به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه‌های دینی شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین حسین امیدی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس صبح امروز در نشستی با حضور خبرنگاران ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) گفت: ۱۸ اسفند سالروز تشکیل کانون های مساجد است و به همین مناسبت هفته تکریم مساجد و کانون های فرهنگی نام گذاری شده است. 

وی با اشاره به فعالیت ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری و ۱۴ هزار کتابخانه در سطح کشور، اظهار داشت: در کانون های مساجد فارس فعالیت های متنوعی صورت می گیرد که در سامانه بچه های مسجد تمامی فعالیت ها در آن ثبت می شود؛ ۱۰۰ هزار نوجوان و جوان در ۱۲۴۲ کانون استان فارس در راستای برنامه های قرآنی، فرهنگی، ادبی، ورزشی، علمی و حوزه های پژوهشی فعالیت دارند.

حجت الاسلام امیدی افزود: ۵۵ گروه موفق کانون ها در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی و روش های نوین مطالعه با ۴ هزار کتاب مشغول به کار هستند و ۳۸۰ کتابخانه مخزن در مساجد استان وجود دارد.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس با اشاره به اینکه مجموع فعالیت این عزیزان تخت عنوان ایران قوی مورد داوری قرار گرفته است؛ ابراز داشت: در موضوع ایده پردازی مسجد و حضور نوجوانان در مسجد، حل اختلافات محلی در مسجد؛ ۹۳ ایده منتخب از استان فارس انتخاب شده است. 
وی با تاکید بر سازماندهی و پرورش هنرمندان، گفت: چند هنرمند و تیم هنری موفق داریم و در سطح استان که در جشنواره ۶۶ تیم هنری در سطح مساجد استان فارس داریم؛ در موضوع گروه سرود با مضامین اجتماعی، فرهنگی و... ۳۳ گروه موفق و داوری شده داریم که بعضی از آن ها مثل رهروان ولایت به خارج از کشور سرود اجرا می کند‌.
بنا به عقیده حجت الاسلام و المسلمین امیدی، در مسابقات قرآنی که هر سال ۲۵۰ شرکت کننده در امسال داشته ایم؛ در ماه مبارک رمضان توزیع ادعیه و قرآن خواهیم داشت و ۸۱ خانه نور در استان فارس به صورت تخصصی به فعالیت قرآنی می پردازند.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس با اشاره به تکریم خانواده های شهدا در استان خاطرنشان کرد: در "طرح سه شنبه های تکریم" که ایده توسط وزارت ارشاد مطرح شده است؛ در استان فارس نیز توسط استاندار محترم، سایر مسئولین استانی ۴۹۴ خانواده شهید استان فارسی به صورت مجازی و حضوری مورد تکریم قرار گرفتند. 

به گفته این مقام مسئول؛ در کسب و کار های فرهنگی کانون های مساجد ورود کرده اند و 
۱۷ گروه موفق در استان فارس به تولید کتاب، آثار هنری می پردازند و با راه اندازی نمایشگاه های موقت در کنار مسجد، محصولات فرهنگی را می فروشند.
وی خاطرنشان ساخت: ۵۰ کتاب توسط کانون ها در موضوع مفاخر شهرستان ها و سیره شهدا تالیف شده است. طرح مبارزه با کرونا تحت عنوان "راهکار" طی تفاهم نامه ای با بسیج محلات استان فارس منعقد شد و کانون ها معین بیماران در بیمارستان ها شدند لذا ۳ گروه جهادی فعال در عرصه کرونا مشغول به فعالیت هستند.
حجت الاسلام و المسلمین امیدی با بیان اینکه ۴۲۶ مورد کمک، تشکیل گروه و با همکاری بسیج انجام شده است؛ گفت: به صورت کاملا الکترونیک صدور مجوز کانون ها انجام می شود که ۴۰۰ مجوز کانون صادر شده است.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس با تاکید بر اینکه در برنامه ششم توسعه، باید هر مسجد یک کانون فرهنگی داشته باشد، بیان داشت: ۱۰۰ مسجد پرونده الکترونیکی تشکیل شده و در نوبت دریافت مجوز هستند؛ شیراز را به ۱۲ منطقه تقسیم کردیم و در هر منطقه یک شبکه شکل گرفته است. 

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: در این هفته تکریم، کانون ها مشکلات محله خودشان را با همکاری بسیج محله و ادارات مختلف احصا می کنند؛ طی تفاهم نامه ای با فرهنگی نهاد ولی فقیه استان، شبکه مساجد شیراز در حال شکل گیری است‌. 

انتهای پیام/ح / م
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان