کد خبر: ۱۴۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز خبرداد؛

آغاز ثبت‌نام نامزد‌های انتخابات شورای‌شهر در فارس/ برگزاری انتخابات شیراز کاملا الکترونیکی است

محمدرضا امیری گفت: ثبت نام داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر از ساعت ۸ امروز در استان فارس آغاز شد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، محمدرضا امیری فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز گفت: ثبت نام الکترونیک و حضوری نامزد‌های انتخابات شورای شهر شیراز برای انتخابات ۱۴۰۰ از امروز آغاز شده است و تا پایان وقت اداری سه شنبه ۲۶ اسفند ادامه دارد.
 
امیری با بیان اینکه ۴ روش برای ثبت نام اولیه داوطلبان پیش‌بینی شده است، افزود: داوطلبان می‌توانند از طریق اپلیکیشن موبایلی بارگذاری شده در پرتال وزارت کشور و همچنین نسخه دسکتاپی (کامپیوتر) اقدام به ثبت نام کرده و پس از دریافت کد رهگیری، برای تکمیل فرایند ثبت نام به فرمانداری مراجعه کنند.
 
وی تصریح کرد: داوطلبان همچنین می‌توانند ضمن مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، ثبت نام اولیه را انجام داده و با در دست داشتن کد رهگیری، مرحله ثبت نهایی را در محل فرمانداری شیراز تکمیل کنند.

فرماندار شیراز به امکان مراجعه حضوری داوطلبان به محل فرمانداری از ساعت ۸ تا ۱۸ هر روز و انجام کلیه فرآیند‌های ثبت نام در محل فرمانداری به عنوان گزینه دیگر اشاره کرد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز، ابراز امیدواری کرد با مراجعه تدریجی داوطلبان در طول مدت ۷ روز مهلت تعیین شده ثبت نام، شاهد نبود ازدحام جمعیت و رعایت حداکثری شیوه نامه‌های بهداشتی در راستای حفظ سلامت مراجعین و ثبت نام کنندگان باشیم.

وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری، سیاسی ترین انتخابات کشور است، اظهار کرد: انتخابات شوراها هم یکی از گسترده ترین و حساس ترین انتخابات در سطح محلی به شمار می رود و به همین دلیل هر دو انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است.

امیری با تاکید بر اینکه انتخابات ریاست جمهوری در سطح بین‌المللی از اهمیت زیادی برخوردار است، عنوان کرد: چهار مولفه، سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت پرشور از مولفه های اساسی انتخابات است.

فرماندار شیراز در ادامه با اشاره به اینکه انتخابات ۱۴۰۰ در روز بیست و هشتم خرداد برگزار می شود و رسانه ها به خوبی به موضوع انتخابات پرداخته اند، افزود: بخشی از سلامت انتخابات به مجریان، هیات‌های نظارت و دستگاه‌های امنیتی و بخشی هم به سایر حوزه ها از جمله گروه‌های سیاسی، مردم و داوطلبین این عرصه بر می‌گردد.

امیری همچنین اظهار کرد: پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و مراقبت از سلامتی دست اندرکاران، داوطلبین، مجریان، ناظران و مردم حاضر در انتخابات یکی از

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز ادامه داد: بر اساس قانون یک برنامه زمانبندی برای انتخابات وجود دارد که با اعلام زمان صدور شروع ثبت‌نام، کار به صورت رسمی برای مجریان و ناظران آغاز می‌شود.

 برگزاری انتخابات شوراها در هشت کلان شهر کشور از جمله شیراز به صورت کاملا الکترونیکی

فرماندار شیراز با بیان اینکه انتخابات شوراها در هشت کلان شهر کشور از جمله شیراز به صورت کاملا الکترونیکی برگزار می شود، گفت: در شهرهای صدرا، داریون و خان‌زنیان نیز به صورت نیمه الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تعداد اعضای شورا اسلامی شهر در شیراز ۱۳ نفر، در صدرا، هفت نفر و در خان زنیان و داریون پنج نفر است، تاکید کرد:  ۱۳۰ روستا و بخش های عشایری وجود دارد و  ۱۲ تیره عشایری در بخش مرکزی و ارژن قرار دارند البته در حال احصا تعداد کل تیره های عشایری هستیم و تعداد اعضای شورای اسلامی روستا در ۲۸ روستا پنج نفر و در ۱۰۲ روستا سه نفر خواهند بود.

امیری از پیش‌بینی افزایش۲۰ تا ۳۰ درصدی شعب در انتخابات شوراها در شیراز با هدف پیشگیری از ازدحام خبر داد و گفت: احتمالا بیش از ٨٠٠ شعبه در سطح شهرستان شیراز راه‌اندازی می‌شود.

فرماندار شیراز به سن و شرایط داوطلبین نیز اشاره کرد و افزود: حداقل سن برای داوطلبین ۲۵ سال است، اظهار کرد: داریون و خان زنیان، مدرک فوق دیپلم و معادل و در شیراز و صدرا حداقل مدرک مورد نیاز لیسانس و معادل است و کسانی که عضویت یک دوره شورا را داشته باشند از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.

وی با تاکید بر اینکه داوطلبین به دو شیوه الکترونیک و حضور در فرمانداری می توانند ثبت نام کنند، افزود: روش الکترونیک به سه شکل انجام می شود، ابتدا از سوی نرم افزاری است که روی سایت وزارت کشور قابل دریافت است و مدارک را در این نرم افزار وارد کنند و بعد از دریافت کد رهگیری می توانند در فرمانداری برای کنترل مدارک حضور یابند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز اضافه کرد: این نرم افزار نسخه تلفن همراه (اندروید) و دسکتاپ را دارد و حالت سوم ثبت نام الکترونیکی است که با مراجعه به دفترهای خدمات دولت می توانند ثبت نام کنند، البته امیدوارم داوطلبین از نرم افزار استفاده کرده و صرفا برای کنترل مدارک به فرمانداری مراجعه کنند.

امیری در پایان با اشاره به اینکه این نرم افزار از طریق سامانه entekhabat.mo.ir قابل دریافت است، تاکید کرد: این ۱۳ مرحله دارد که مطالب آن باید به ترتیب وارد شود.

انتهای پیام/س/م
نویسنده :
سمیه رعیتی
نظرات بینندگان