کد خبر: ۱۴۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹

۲۲مین کنگره ملی شعر دفاع‌ مقدس و مقاومت با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه ۲۲مین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت که به‌میزبانی استان فارس برگزار و اسامی برگزیدگان این کنگره اعلام شد.
به گزارش سرویس فرهنگ ایثار و شهادت شیرازه، آیین اختتامیه بیست و دومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت امروز ۲۰ اسفندماه به‌صورت همزمان در سراسر کشور در بستر فضای مجازی و به میزبانی استان فارس در حال برگزاری است.

عباس بایرامی، رئیس سازمان ادبیات و تاریخ سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این مراسم گفت: برگزاری این کنگره بدین معناست که این نهضت بزرگ با زبان شعر و شاعری همچنان ادامه دارد و امروز شاعران به‌عنوان کسانی که استمرار در آن حرکت بزرگ دارند علم را به دوش می‌کشند.

وی با بیان اینکه برای برگزاری این کنگره سیر طولانی طی شد و مقدمه آن از دهه ۷۰ شروع شد، افزود: امروز به مرحله بیست و دوم این کنگره رسیدیم و این نهضت ادامه دارد.

بایرامی ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران اجرای این برنامه و میزبانان استان فارس، آغاز بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس را در این مراسم اعلام کرد.

۲۲مین کنگره ملی شعر دفاع‌مقدس ومقاومت با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

حسین اسرافیلی، دبیر علمی این کنگره هم در این مراسم اظهار داشت: ۸۳۷۰ قطعه شعر از شاعران سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره ارسال شد که طی دو مرحله نیز آثار داوری شد.

وی با بیان اینکه این کنگره در دو حوزه شعر سنتی و آزاد برگزار شد، گفت: این کنگره در ۴ بخش دفاع مقدس و بیداری اسلامی، مدافعان حرم و شهید حاج قاسم سلیمانی، مدافعان سلامت و بخش کودک و نوجوان برگزار شد.

در این کنگره اساتیدی چون حسین اسرافیلی، سودابه امینی، محمود پوروهاب، حبیب‌الله رزمجویی، محمدجواد زمانی، سیدوحید سمنانی، کامران شرفشاهی، سید مهدی طباطبایی، مصطفی محدثی خراسانی، علی محمد مودب، عالیه مهرابی و بابک نیک طلب داوری آثار را به عهده داشتند.

به گزارش شیرازه، در بخش دفاع مقدس، نغمه مستشار نظامی از البرز، زهرا شعبانی، امید خسروی، مصیب صفری از شیراز (تقدیر)، محمدعلی جهاندیده از شیراز(تقدیر) در بخش ویژه مدافعان حرم و شهید حاج قاسم سلیمانی، رضا نیکوکار از گیلان، ایوب پرندآور از بوشهر در بخش مدافعان سلامت، ثریا دلوایه از کهگیلویه و بویراحمد در بخش کودک و نوجوان، فرشته سادات حسن‌زاده از لرستان، لیلا عبدی از زنجان، خاتم نرگسی از زنجان در بخش شاعران پیشکسوت و جوان شیراز، محمد مرادی در بخش پیشکسوت و دانیال بهادرانی از نسل شاعران جوان مورد تقدیر قرار گرفتند.

گفتنی است در پایان این مراسم، از کتاب های تولید شده توسط این مرکز رونمایی شد.

انتهای پیام/ح/م
نظرات بینندگان