کد خبر: ۱۴۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
فرمانده انتظامی فارس:

کاهش ۲۷درصدی کل تصادفات در استان فارس/ نگاه به امنیت توسط اصحاب رسانه نگاه جامع و فراگیری است

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه تصادفات زنگ خطر و آسیبی است که دل همه مردم را به درد می‌آورد، اظهار کرد: امسال با کاهش ۷ درصدی فوتی ها، کاهش ۱۵ درصدی مجروحین و کاهش ۲۷ درصدی کل تصادفات روبرو بوده‌ایم.
به گزارش سرویس اجتماعی و حوادث شیرازه، سرتیپ رهام بخش حبیبی امروز ۲۰ اسفند ماه در یک نشست خبری با بیان اینکه زحمت خبرنگاران  باعث شده که فرهنگ انتظامی و امنیتی مردم در سال ۱۳۹۹ به رده قابل قبولی برسد، گفت: نگاه به امنیت توسط اصحاب رسانه نگاه جامع و فراگیری بود که جا دارد از تک تک شما قدردانی کنیم.

وی در رابطه با اقداماتی که در سال ۱۳۹۹ توسط نیروی انتظامی استان فارس انجام شده است، گفت: امسال از ابتدای سال تا کنون قریب به ۵۲ تن مواد مخدر کشف کردیم.
کاهش ۲۷درصدی کل تصادفات در استان فارس/ نگاه به امنیت توسط اصحاب رسانه نگاه جامع و فراگیری است

سردار حبیبی در راستای تصادفات رانندگی نیز به ارائه آمار پرداخت و با بیان اینکه تصادفات زنگ خطر و آسیبی است که دل همه مردم را به درد می آورد، اظهار کرد: امسال با کاهش ۷ درصدی فوتی ها، کاهش ۱۵ درصدی مجروحین و کاهش ۲۷ درصدی کل تصادفات روبرو بود ایم.

فرمانده انتظامی فارس در ادامه تصریح کرد: با توجه به فعالیت پلیس امنیت اقتصادی استان، بالغ بر ۵٢٨ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان فارس کشف شده است.

وی با بیان اینکه چون ارتباط با مردم و نظرات و دیگاه های مردم برای ما بسیار مهم است، گفت: در راستای کاهش آمار جرایم و آگاهی افزایی مردم نیز ملاقات‌های چهره به چهره در دستور کار پلیس استان قرار گرفت.

سردار حبیبی تاکید کرد: در سال جاری بالغ بر ٣٠ هزار پرونده در مرکز مشاوره پلیس استان فارس مورد بررسی قرار گرفته که از این تعداد حدود ٧۵ درصد از این پرونده‌ها منجر به مصالحه شد.

به گفته عالی ترین مقام انتظامی در فارس، امسال۳ میلیون و ٣٠٠ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس انجام شده که بالغ بر ۴٠ درصد از این تماس‌ها منجر به عملیات شده است.

وی ادامه داد: ١٣٠ باند سارق و سابقه دار حرفه‌ای که قالب آنها سارقان در حرکت هستند توسط نیروهای انتظامی استان شناسایی و متلاشی شده‌اند و طی یک ماه اخیر نیز با ۶ باند سارق برخورد شده واین افراد به ١۶۵ فقره دزدی اقرار کرده‌اند.

فرمانده انتظامی فارس تصریح کرد: با توجه به آگاهی مردم در حوزه‌های مختلف میزان مراجعات به پلیس فتا کاهش یافته و اگر گروهی در فضای مجازی اقدام به تخلف کنند در کوتاه‌ترین زمان با آنان برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه قصه تکراری هر ساله بحث اتفاقات چهار شنبه سوری است، اظهار کرد: عده ای به جای اینکه این مراسم را بهانه ای برای شاد بودن و لذت بردن قرار دهند با فریب مردم آن را تبدیل به یک آسیب کرده اند.

فرمانده انتظامی استان فارس، اظهار کرد: نمیدانم در کدام فرهنگ این اجازه به افراد داده شده که هم به خود و هم دیگران آسیب برسانند.

حبیبی ادامه داد: با توجه به ایام پایان سال افراد باید مراقبت‌های بیشتری در فعالیت‌های اجتماعی داشته و اجازه ندهند در چهارشنبه آخر سال شاهد رفتارهای خطرآفرینی در جامعه باشیم از این رو با ایجاد پویش زمینه در خانه ماندن را فراهم کنیم.

وی همچنین با اشاره به دستگیری افرادی که در حال آموزش دادن ساخت مواد محترقه به دیگران هستند، افزود: طی کشفیات اخیر بالغ بر ۵٠٠ کیلوگرم مواد منفجره در استان فارس شناسایی و کشف شده است و در این بازرسی‌ها بالغ بر ٧ نفر توزیع کننده و تولید کننده ارشد در استان نیز دستگیر شده‌اند.

عالی ترین مقام انتظامی استان به تشکیل فوریتهای پلیس در فضای مجازی اشارات اس کرد و افزود: مرکز فرویت پلیس فتا نیز تشکیل شده است و تنها با تماس با مرکز ٠٩۶٣٨٠ می‌توانند مشکلات خود را بیان و پیگیری کنند.

انتهای پیام/س / م
نظرات بینندگان