کد خبر: ۱۴۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
با بستری ۱۲۰ بیمار جدید در روز گذشته؛

آمار بیماران بخش‌های کووید۱۹ از مرز ۶۰۰ نفر عبور کرد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه خوشبختانه روز گذشته هیچ موردی از فوتی در اثر کرونا در استان به ثبت نرسیده است، گفت: اما ورود ۱۲۰ بیمار جدید در طی ۲۴ ساعت گذشته به بخش‌های کووید ۱۹ در استان به منزله تهدیدی جدی برای روزهای آینده محسوب می‌شود.
    به گزارش سرویس اجتماعی و سلامت شیرازه، عبدالرسول همتی با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۶۰ هزار و ۳۴۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۱۷۸ هزار و ۷۰۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۴۶ هزار و ۳۷۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد سه هزار و ۷۹۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۸۲ هزار و ۴۹۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

    وی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز ۶۰۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۸۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

    آمار بیماران بخش‌های کووید۱۹ از مرز ۶۰۰ نفر عبور کرد
    همتی با بیان اینکه خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی در استان نداشته ایم، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۲۹۰ نفر اعلام کرد.

    معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۱۷۳ هزار و ۲۰۴ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

    آمار تجمعی جانباختگان استان فارس از ابتدای شیوع کرونا تاکنون

    معاون بهداشت دانشگاه در مورد آمار تجمعی جانباختگان استان فارس از ابتدای شیوع کرونا تا کنون اعلام کرد: شیراز با بیشترین تعداد ۱,۵۴۶ مورد، مرودشت۲۳۸ مورد، کازرون ۱۴۱ مورد، آباده ۷۶ مورد، داراب ۷۰ مورد، ممسنی ۵۸ مورد، کوار ۴۷ مورد، اقلید ۴۶ مورد، نی ریز و لامرد هر کدام ۴۵ مورد، استهبان ۴۴ مورد، سپیدان ۳۸ مورد، فیروزآباد ۳۴ مورد، زرقان و خرامه هر کدام ۳۳ مورد، قیروکارزین ۳۱ مورد، خرمبید ۲۹ مورد، ارسنجان ۲۲ مورد، زرین دشت و پاسارگاد هرکدام ۲۱ مورد، رستم و سروستان هرکدام ۲۰ مورد، بوانات ۱۷ مورد، کوه چنار ۱۵ مورد، مهر و بیضا هرکدام ۱۳ مورد، فراشبند ۸ مورد، بختگان ۴ مورد و سرچهان یک مورد بوده است.

    همتی از افزایش موارد بستری در بیمارستان های استان خبر داد و افزود: آمارها نشان می دهد که در شهرهای مرزی با استان های جنوبی کشور این آمار رو به افزایش است.

    وی از مردم استان فارس و شهرهای جنوبی خواست با تاکید بر هشیاری بیشتر نسبت به این بیماری، استفاده از ماسک های سه لایه و به ویژه رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی در عبور و مرور روزهای پایانی سال را ضروری دانست و از عموم مردم استان خواست تا با همکاری مسوولانه در این زمینه، در کاهش آمارهای ابتلا و داشتن روزهای بهتر در آینده، سهیم شوند.

    انتهای پیام/س / م
    برچسب ها: آمار ، کرونا ، فارس
    نظرات بینندگان