کد خبر: ۱۴۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۹

ثبت ملی دو درخت کهن‌سال در شهرستان کازرون

سرپرست اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون گفت: دو درخت کهنسال در فهرست آثار ملی ایران در سال جاری که قدمت این دو درخت از 700 تا 1000سال برآورده شده است.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، محمدجواد جوکاری سرپرست اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون گفت: ثبت دو درخت کهنسال در فهرست آثار ملی ایران ازجمله اقدامات موثر این اداره در سال جاری بود که قدمت این دو درخت از 700 تا 1000سال برآورده شده است.

این مقام مسئول افزود : درخت سرو بورنجان دارای میانگین قطر تنه 213 سانتی متر و محیط تنه 670 سانتی متربوده که شادابی درخت مذکور و مجاورت با کوه ها و باغات اطراف و همچنین وجود گردشگران بومی از ویژگی های گردشگری روستایی می باشد. قرارگیری در طبیعت سرسبز و زیبای منطقه نیز میتواند به جذب گردشگر بیشتر برای این اثر موثر باشد.

وی همچنین در خصوص درخت کنار مکتب اظهار داشت:  ابعاد و اندازه تقریبی درخت حدود 25 متر ارتفاع ، 25 متر طول و 20 متر عرض است. قطر تنه آن در حدود سه متر و نیم است. این درخت مساحتی بالغ بر 300 متر را پوشش داده است. 

درخت مذکور بر روی تپه ای در قبرستان روستای کنار مکتب واقع شده است. کنار مکتب نام درختی است کهنسال در قبرستان عمومی روستایی به همین نام ( کنار مکتب ) واقع در بخش جره و بالاده، دهستان دادین، که قدمت این درخت کنار بیش از 700 سال است و یکی از نادرترین درختان کهنسال از گونه درخت کنار در ایران به شمار می‌رود. 

سرپرست اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون خاطرنشان کرد: ثبت ملی این‌ قبیل درختان زیبا در معرفی و جذب بیشتر گردشگران مؤثر خواهد بود و امیدواریم این تلاش‌ها موجب رشد صنعت گردشگری و رونق آن در شهرستان باشد.

انتهای پیام/ر/م
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان