کد خبر: ۱۴۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۹

کسب مقام نخست شرکت برق منطقه‌ای فارس در پوشش حفاظتی شبکه انتقال

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای استان فارس از کسب مقام نخست در پوشش حفاظتی شبکه انتقال این شرکت در سال جاری خبر داد و گفت: این دستاورد برگ زرینی بر افتخارات فنی و عملیاتی شرکت است که تاثیر بسزایی در پایداری شبکه و مراقبت از تجهیزات و بالا بردن ضریب حفاظت فیزیکی دارد.
به گزارش سرویس دریافت خبر اقتصادی شیرازه، حمزه روغنیان معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای استان فارس با بیان اینکه در تأسیسات الکتریکی مانند شبکه انتقال انرژی، مولدها، ترانسفورماتورها و تجهیزات شبکه در اثر نقصان عایق بندی و یا ضعف استقامت الکتریکی، دینامیکی و مکانیکی ممکن است خطاهایی پدیدآید افزود: این خطاها اغلب موجب قطع انرژی الکتریکی می گردد. قطعات و وسایلی که چنین خطایی در آن ها ایجاد می شود بایستی بلافاصله از شبکه جدا گردند تا از گسترش خطا و از کار افتادن بقیه قسمت های سالم شبکه جلوگیری شود. 

وی افزود: جداسازی این قسمت معیوب از شبکه به عهده تجهیزات حفاظتی به نام رله ها و به کمک کلیدهای قدرت می باشد. امروزه درشبکه های حلقوی بهم پیوسته و بزرگ، هماهنگی رله ها به عنوان مغز متفکر سیستم های حفاظتی، امری اجتناب ناپذیر می باشد. 

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه ای استان فارس در ادامه افزود: از آنجا که شبکه های انتقال شاهراه های اصلی انتقال نیرو می باشند، لذا جهت جلوگیری از خاموشی سراسری و آسیب به سایر تجهیزات، وجود و کفایت رله ها بیشتر نمود پیدا می کند. 

روغنیان ادامه داد: در شرکت برق منطقه ای فارس، با نگاه کلان و بلند مدت به سیستم حفاظتی از سالیان گذشته متخصصان این شرکت توانسته اند پوشش حفاظتی کاملی را برای شبکه انتقال ایجاد کند به گونه ای  که طبق گزارش های ارائه شده از سوی مدیریت شبکه برق ایران در نیمه نخست سال جاری  شرکت برق منطقه ای استان فارس  در کل کشور مقام اول را در این زمینه کسب نموده است.

وی دستیابی به ایمنی بیشتر را از دستاوردهای تقویت ضریب حفاظت و پوشش های حفاظتی برشمرد و اضافه کرد: انرژی الکتریکی از نظر انعطاف پذیری در تبدیل و روش‌های انتقال منحصر به فردش جایگاه ویژه ای در میان دیگر انرژی ها به خود اختصاص داده و رفاه و آسایش فراگیری را برای بشر به همراه داشته و تقریبا در کلیه امور زندگی انسان نفوذ کرده است که خطرات ناشی از آن نیز همواره زندگی بشر را تهدید کرده است به طوری که عدم توجه به همین مقدار که انتقال این انرژی اهمیت دارد دستیابی به ایمنی بیشتر در انتقال آن نیز مهم است.

روغنیان گفت: خطرات  در انتقال انرژی و بی توجهی و سهل انگاری در این عرصه باعث خسارتهای جبران ناپذیری می شود و به همین منظور برای کاهش خطرات ناشی از برق گرفتگی نکات و مقررات ایمنی و تقویت پوشش حفاظتی باید بیشتر مورد توجه باشد.

انتهای پیام/ر/م
نظرات بینندگان