کد خبر: ۱۴۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۹

کنگره بین‌المللی محمد(ص) پیامبر رحمت در شیراز آغاز به کار کرد/ معرفی شخصیت پیامبر اسلام به جهان با زبان هنر از اهداف این کنگره است

دبیرکل کنگره جهانی محمد(ص) پیامبر رحمت گفت: از اهداف اصلی این کنگره این است که پیامبر گرامی اسلام را با زبان هنر به مردم دنیا معرفی کنیم که مستلزم تهیه آثار فاخر است.
به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه‌های دینی شیرازه، حامد تقوایی دبیرکل کنگره جهانی محمد(ص) پیامبر رحمت در گفتگو با این رسانه با بیان اینکه این کنگره با هفت زبان دنیا طراحی شده است، گفت: کنگره در ۲۵ قالب هنری و ادبی در دو گام آغاز به کار کرده و در یک بازه زمانی پنج ماهه از امروز شروع می شود لذا هنرمندان فرصت دارند از طریق سایت http://wcam.ir/fa تا ۱۸ مرداد سال ۱۴۰۰ آثار خودشان را ارسال کنند. 

وی با بیان اینکه اگر نتوانیم آثار تولیدی را به طور گسترده و همه جانبه منتشر کنیم به اهداف جشنواره دست نیافته ایم، گفت: بعد از اختتامیه توزیع و نشر آثار دریافتی را در سطح بین المللی خواهیم داشت. از اهداف اصلی این کنگره این است که پیامبر گرامی اسلام را با زبان هنر به مردم دنیا معرفی کنیم که مستلزم تهیه آثار فاخر است. 

کنگره بین‌المللی محمد(ص) پیامبر رحمت آغاز به کار کرد/ معرفی شخصیت پیامبر اسلام به جهان با زبان هنر از اهداف این کنگره است
بنابه عقیده این استاد دانشگاه، این کنگره در انگلیسی, فارسی، عربی، ترکی استانبولی، آلمانی، فرانسوی و روسی در دو بخش ادبی و هنر های تجسمی برگزار می‌شود.

تقوایی با بیان اینکه هنرمندان می توانند در بخش ادبی شعر، رمان، داستانک و نثر ادبی خود را به دبیرخانه ارسال کنند، گفت: در بخش هنر های تجسمی، خوش نویسی، نستعلیق، نقاشی خط، پوستر، تایپوگرافی، عکس، فیلم کوتاه، نماهنگ، نقاشی و تذهیب، دبیرخانه کنگره آماده دریافت آثار است.

دبیرکل کنگره جهانی محمد(ص) تصریح کرد: ویژگی این جشنواره هم افزایی کل نیرو ها و پتانسیل های موجود است، مرکز آفرینش های هنری استادان دانشگاه است و به تدریج توانستیم نهاد های مختلفی را از سطح استان فارس، کشور و بین الملل همراه کنیم.

وی افزود: خداوند متعال در سوره ۱۰۷ انبیا رحمت فراگیر پیامبر را معرفی می کند که این رحمت مسلمان و غیر مسلمان را در بر می گیرد لذا ایشان محور وحدت هستند.

تقوایی با بیان اینکه بر اساس همین فطرت بشری است که دین اسلام فراگیری بوده است، اظهار داشت: استکبار، اسلام هراسی با توهین راه اندازی کرده تا از رشد اسلام در جهان جلوگیری نمایداما البته این نور هرگز خاموش نخواهد شد.

دبیرکل کنگره جهانی محمد(ص) با اشاره به همکاری ۱۰۰ استاد دانشگاه در این کنگره، اظهار داشت: بخش زبان های خارجی، کمیته بین المللی، بخش روابط عمومی راه اندازی شده است و  با ۱۰۰۰ مرکز اسلامی ارتباط گیری شده و در موضوع حمایت های مالی، تبلیغات و اجرای نمایشگاه نیازمند حرکت تخصصی و شبکه سازی هم افزایی بین کشور رخ داده است.

به گفته تقوایی، با نهاد های ملی سازمان فرهنگ و اسلامی و رایزن های فرهنگی و.... تعامل های لازم صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این کار تدریجی و با صبر امکان پذیر بوده و در هفته وحدت سال آینده اختتامیه کنگره برگزار خواهد شد. 
کنگره بین‌المللی محمد(ص) پیامبر رحمت آغاز به کار کرد/ معرفی شخصیت پیامبر اسلام به جهان با زبان هنر از اهداف این کنگره است

گفتنی است از پوستر این کنگره با محور های پیامبر خاتم (ص)، اسوه اخلاق برای همه ادوار تاریخ بشر در زندگی فردی، اجتماعی و حکومتی، رحمه للعالمین، رسول مهر و تعامل صحیح و شرافتمندانه ادیان الهی، پیامبر اعظم (ص)، محور و الگوی ایجاد وحدت در امت اسلامی، کمال عقلانیت محمدی (ص) در سبک زندگی اسلامی در برابر افول عقلانیت اومانیستی و خود بنیاد جهان معاصر،  معارف محمدی (ص)، قرآن کریم و پایه گذاری  تمدن نوین اسلامی در مسیر تحقق عدالت اجتماعی و رستگاری بشر در جامعه جهانی، محمد رسول الله (ص)، کمال عبودیت، معرفت  و عرفان الهی، اسلام ناب محمدی (ص) و الهام بخشی روحیه ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم با حضور آیت الله دژکام نماینده رهبرمعظم انقلاب در استان فارس، عنایت الله رحیمی استاندار فارس و سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس در حرم مطهر شاهچراغ(ع) رونمایی شد. 

انتهای پیام/ح/ م
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان