کد خبر: ۱۴۵۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان فارس:

نقشه‌راه بنیادشهید در سه راهبرد اساسی توانمندسازی ایثارگران، هویت مداری و عزت‌مندی است/ استان فارس سرآمد در تشکل‌های ایثارگری کشور

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی‌پور گفت: نقشه‌‌راه بنیادشهید در سه راهبرد اساسی توانمند سازی ایثارگران، هویت مداری و عزت‌مندی است و اگر نظام جمهوری اسلامی خدماتی را به جامعه ایثارگری ارائه می‌دهد از بابت نیاز آنها نیست بلکه هدیه‌ای از طرف رهبرانقلاب و این نظام است‌.
به گزارش سرویس فرهنگ و ایثار شیرازه، حجت‌الاسلام محمدجواد محمدی‌پور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه امروز شیراز با درود به روح ۱۵ هزار شهید استان فارس، گفت: ۲۲ اسفند ماه، فرمان تاریخی از امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید صادر شد و توسط شورای انقلاب فرهنگی به نام روز بزرگداشت شهدا در تاریخ ماندگار شد.

وی افزود: از زبان شهید باید شهدا را توصیف کرد و استاد مرتضی مطهری در "کتاب شهید و شهادت" خودشان می فرمایند که در جامعه افراد گوناگونی در عرصه های مختلف به خدمتگذاری جامعه اسلامی مشغول هستند لذا همه این خدمات مقدس و ارزشمند است اما  یک خدمتگزار است که همه این خدمت گزاران وام دار و مدیون شهدا هستندچون شهید در میدان مجاهدت از جان و هستی خودش می گذرد و با خدای خود معامله می کند‌.

محمدی پور با بیان اینکه شهدا شمع محفل بشریت می شوند تا به جامعه بالندگی، تکامل انسانی و شرافت و افتخار را به جامعه تزریق کنند، اظهار داشت: شهید می سوزند و خاکستر می شود و با خون خودش در رگ های اجتماع برای تثبیت آرمان های اسلامی حرکت می کند. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس شهید را چون در نزد خداوند روزی می خورد، ماندگار دانست و اضافه کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند که شهدا زنده اند و نزد پروردگار خودشان روزی می خورند؛ شهید و شهدا اگر رفتند و برای احیای ارزش های دینی، حفظ معرف اللهی جان خودشان را به فرموده ولی فقیه وارد میدان شده اند؛ اکنون نیز رزمندگان در مقابل دشمنان با پایداری بیشتر در رکاب فرماندهان و ولایت به دفاع می پردازند.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید کشور بر اساس اسناد بالادستی خود نظیر فرمان ۱۰ ماده ای توجه حضرت امام نسبت به فرهنگ سازی ایثار و شهادت گام بر می دارد، گفت: باید از خانواده شهدا تکریم و تجلیل انجام شود و همه مسئولین نظام را موظف کرده تا ادای دین کنند به ایثارگران و خانواده شهدا را انجام دهند.

به گفته محمدی‌پور، نقشه راه بنیاد شهید در سه راهبرد اساسی توانمند سازی ایثارگران، هویت مداری و عزت مندی است و اگر نظام جمهوری اسلامی خدماتی را به جامعه ایثارگری ارائه می‌دهد از بابت نیاز آن ها نیست بلکه هدیه ای از طرف رهبر انقلاب و این نظام است‌. 

مدیرکل بنیاد شهید استان فارس تصریح کرد: خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان نیازمند کمک نیستند و خدمت ما از باب تجلیل و تکریم است. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه رهبر انقلاب به این نکته تاکید دارند که خانواده شهدا و ایثارگران را پاسداشت، گفت: اگر ادارات را به یک مسجد تشبیه کنیم، محراب مسجد بنیاد شهید است و این جایگاه مقدس این نهاد را می رساند چرااینکه شهید افضل انسان ها است و ما همه باید در این زمینه کمک کنیم. 

بنابه اظهار محمدی پور، بنیاد شهید و امور ایثارگران هماهنگ کننده است و ادارات مختلف طبق قانون باید خدمات خود را نسبت به جامعه ایثارگری داشته باشند لذا بنیاد شهید در مسیر خدمات رسانی به خانواده های شهدا و ایثارگران و جانبازان قدم بر می دارد. 

چی تاکید کرد: در استان فارس ۵۴۰ نخبه که در بنیاد نخبگان کشور عضو هستند، وجود دارد که بعضی از اینان بدون سهیمه ایثارگری وارد دانشگاه ها و مراکز علمی شده اند. 

محمدی پور با اشاره به اینکه تشکل های ایثارگری با وجود ۱۷ نوع تشکل در کشور سرآمد هستند، اظهار داشت: در ایامی که به نام شهدا بود، افتتاح ۵۱ پروژه در سطح کشور، کاشت ۱۶ هزار اصل درخت به نام شهدا، تکریم و تجلیل از خانواده های شهدا صورت گرفت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در پایان سخنان خود تصریح کرد: روز شهدا تلنگری برای مردم خوب ما است تا با شهدا عهد ببندند و در مزار شهدا حضور یابند؛ راه شهدا راه امام و رهبری است و در این مسیر باید عزم خود را بیشتر کنیم و در این مسیر گام برداریم.

انتهای پیام/ح/م
نظرات بینندگان