کد خبر: ۱۴۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
امام جمعه شیراز:

رویکرد فرهنگی شهر سوم اهل‌ بیت در سال ۱۴۰۰ توجه به قرآن و عترت باشد/ انتخابات نظام جمهوری اسلامی سالم است

آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه در سال آینده به صورت ویژه به قرآن و عترت پرداخته شود، گفت: در گام دوم انقلاب رهبر انقلاب فرمودند که اقدامات ما زمینه ساز ظهور باشد لذا رویکرد فرهنگی شهر حرم سوم اهل بیت(ع) توجه به قرآن و عترت با همکاری مدیران فرهنگی و سازمان های مردم نهاد باشد.
به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه‌های دینی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده رهبرمعظم انقلاب در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه خداوند متعال برای هدایت ما قرآن کریم را فرستاده است، اظهار داشت: در سوره بقره آمده است که کسی از این هدایت بهره نمی برد مگر اینکه با تقوا باشد. 

وی افزود: مردم سه دسته می شوند، عده ای می گویند که قرآن را قبول نداریم که کافر هستند. دسته دوم کسانی هستند که یا قلب و روح خودشان ایمان می آورد که مومنان هستند.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه دسته سوم مردم در ایمان خود نسبت به قرآن و خداوند تنزل و شک دارند لذا اینان منافقین هستند، گفت: خداوند متعال خدمت به همه انسان ها می فرماید عبادت و بندگی کنید، کسی که بی بهره می شود مقصر خودش است. 

امام جمعه شیراز با تاکید بر ارسال قرآن از سوی پروردگار، اضافه کرد: بعد از اینکه خداوند دعوت عمومی کرد، می فرماید که اگر به نازل شدن قرآن از سوی خداوند شک دارید، می توانید امتحان کنید و یک سوره هماننده قرآن کریم بیاورید لذا اگر نتوانستید از آتش جهنم بترسید.

بنابه عقیده نمانده رهبر انقلاب در استان فارس، مسیر آینده خطرناک است و اگر کسی اهل تقوا باشد بهشت جایگاه اوست. کسی که خداوند را در کارها درنظر می آورد، پروردگار در دنیا و آخرت دست گیر او است.

وی با تاکید بر اینکه رویه کنونی برخی از مردم در شهر ها به دلیل این است که در ته دل ایمان مشکل دارد و شک وجود دارد، اظهار داشت: امام علی(ع) در خطبه متقین می فرمایند که انسان با تقوا این است که آتش جهنم را می بیند و خودش را دور می کند. 

بنابه اظهار آیت‌الله دژکام، گوشه گوشه بیانات رهبر انقلاب از قرآن کریم و اهل البیت(ع) بوده و هدف گزاری ما این است که شهری که آماده ظهور است داشته باشیم؛ اصل تلاش و هدف گذاری ما برای آمادگی ظهور باید این باشد که شهرمان منتظر امام زمان(عج) بشود و در گام دوم انقلاب این جلوه هایی که شیطان ایجاد کرده اما قدرتش به اندازه عشق مردم به دین نیست، از بین برود.

وی تصریح کرد: به یکدیگر یادآوری کنیم که هر چه در قرآن و کلام اهل البیت (ع) آمده همان حق است.

آیت‌الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شهر شیراز با اشاره به مناسبت های سوم ماه شعبان میلاد سرتاسر نور امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل (ع) اظهار داشت: شایسته است افرادی که مسئولیت اجتماعی دارند، نسبت به بزرگداشت این ایام اهتمام لازم را داشته باشند. 

وی تاکید کرد: امیدواریم که این سالی که با ولادت ائمه معصومین همه برکات و خوبی ها خداوند به ما دهد.

نماینده رهبر انقلاب با اشاره به اینکه وجود دو روز میلاد امام زمان (عج) از  ویژگی های سال ۱۴۰۰ است، خاطرنشان کرد: بزرگداشت میلاد بقیه الله اعظم (عج) را در سال آینده خواهیم داشت، سالی که اول و آخر آن با میلاد است باید از اکنون قدردان باشیم.

به گفته خطیب نماز جمعه شهر شیراز، امام زمان(عج) قرآن ناطق است و وقتی دلتنگ امام می شویم بزرگان توصیه کردند که قرآن بخوانیم. 

وی با تاکید بر اینکه در سال آینده به صورت ویژه به قرآن و عترت پرداخته شود، گفت: در گام دوم انقلاب رهبر انقلاب فرمودند که اقدامات ما زمینه ساز ظهور باشد لذا رویکرد فرهنگی حرم سوم اهل البیت(ع) توجه به قرآن و عترت با همکاری مدیران فرهنگی و سازمان های مردم نهاد باشد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه شورای قرآن و عترت در شیراز متشکل از مسئولان و سازمان های مردم نهاد شکل گرفته، تاکید کرد: برنامه ریزی شده است تا در سال آینده تا کسانی که توانایی خواندن قرآن ندارند، توانمند شوند. 

وی تصریح کرد: عمده کار فرهنگی ما مردمی است، کار های قرآن را همه فعالان فرهنگی، مسئولان عقیدتی در ارگان های مختلف دنبال کنند. 

نماینده رهبر انقلاب در استان فارس با تاکید بر برگزاری ویژه مناسبت های اهل البیت (ع) بیان داشت: همه مردم با همدلی و وحدت همکاری کنند تا پایان سال ۱۴۰۰ به رشد معرفت نسبت به قرآن و عترت برسیم. 

آیت الله دژکام مسئولین جمهوری اسلامی را جز مردم دانست و خاطرنشان کرد: اگر مسئولی خودش فاصله گرفته باید برگردد. مواسات و همدلی از مردم شکل گرفته و تنها ۲ میلیون و ۷۰۰ بسته معیشتی به نیازمندان از اوایل شیوع کرونا تا کنون اهدا شده است. 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مدیریت ها مشکلاتی دارند و شاهد این هستیم که روند افزایش قیمت کنترل نمی شود، گفت: وقتی اقدامی انجام شد مدیران اعلام کنند و وعده هایی ندهند که عملی نشود؛ قول هایی برای میوه و اقلام شب عید داده شده اما کنترل واسطه ها پیچیده است و مسئولین متوجه باید باشند چرا اینکه اصلاح فرایند توزیع از درون ادارات باید شکل بگیرند.

این استاد دانشگاه انتخابات سال آینده را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: کسانی که فرآیند انتخابات را مدیریت می کنند باید افقی بالاتر از جریانات سیاسی در نظارت های انتخابات ببینند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: انتخابات نظام جمهوری اسلامی سالم است و باید اطمینان مردم افزایش پیدا کنند لذا این امر با بکارگیری افراد با تقوا در شورای اجرایی و نظارت انتخابات امکان پذیر می شود.

انتهای پیام/ح/م
نظرات بینندگان