کد خبر: ۱۴۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
معاون درمان دانشگاه اعلام کرد:

آمادگی بیش از ۵۰۰ مرکز درمانی استان فارس در نوروز ۱۴۰۰

معاون درمان دانشگاه از ارایه خدمات در بیش از پانصد مرکز درمانی در ایام نوروز ۱۴۰۰ در استان فارس خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، اورنگ ایلامی با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شیراز و آمادگی مراکز درمانی در ارایه خدمات درمانی هرچه بهتر حوزه درمان در ایام تعطیلات نوروز، گفت: مدیران درمان و روسای بیمارستان ها و مراکز درمانی در ایام نوروز به صورت مستمر بر نحوه ارایه خدمات درمانی به بیماران نظارت دارند و با بررسی های لازم در خصوص رفع چالش های احتمالی، اقدام می کنند.

چهارشنبه سوری بهانه ای خطرناک برای ابتلای افراد به کرونا

این مقام مسوول در دانشگاه با اشاره به در پیش بودن آیین ‌های سنتی چهارشنبه سوری و ایام نوروز، یادآور شد: در این بحران و بُرهه زمانی، برپایی هرگونه تجمعات و انجام اقدامات خطرناک، تنها سلامتی خود و دیگران را در معرض خطر قرار می ‌دهیم.

ایلامی عنوان کرد: با توجه به این که اشتیاق نوجوانان و جوانان در برپایی مراسم چهارشنبه سوری نسبت به دیگر افراد بیشتر است، ضروری است تا خانواده ها برای ماندن فرزندان در خانه با تشویق و کنترل آنان در شب چهارشنبه‌ سوری پایان سال، علاوه بر دوری از خطر ناشی از مواد محترقه، خطر ابتلا و انتشار بیماری کووید ۱۹ را نیز کاهش دهند.

وی ادامه داد: با رعایت شیوه ‌نامه‌ های بهداشتی و استفاده مداوم از ماسک و خودداری از سفرهای غیر ضرور می‌توانیم، نوروز آرامی را در پیش داشته باشیم.

خودداری از سفرهای غیرضروری در ایام نوروز ۱۴۰۰

معاون درمان دانشگاه با تاکید بر انتشار ویروس جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در کشور، از مردم خواست تا در ایام نوروز، از سفرهای غیرضرور خودداری کنند.

ایلامی با این هشدار که افزایش تردد سفرهای بین استانی در چرخه انتقال بیماری و گسترش شیوع کروناویروس نقش بسزایی دارد، توصیه کرد تا مردم در تعطیلات پیش رو، از تردد های غیرضرور و سفرهای نوروزی خودداری کنند تا با کنترل چرخه انتقال بیماری، از اوج گیری دوباره این ویروس منحوس در استان جلوگیری شود.

انتهای پیام/ر/م
نظرات بینندگان