کد خبر: ۱۴۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
درنشست ملی؛

برنامه‌های سازگاری با کم‌آبی فارس تصویب شد

کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی کشور، برنامه‌های استان فارس را در زمینه سازگاری با کم‌آبی به تصویب رساند.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، بیست وپنجمین جلسه کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی کشور با حضور اردکانیان وزیر نیرو برگزار و برنامه های دو استان فارس و مازندران  در راستای سازگاری با کم آبی بررسی شد که بخش سوم و پاياني اين جلسه، اختصاص به بررسی برنامه سازگاري با کم‌آبي استان فارس داشت.

حمیدرضادهقانی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره آب منطقه ای فارس به ارائه سیمای آب استان فارس و عملکرد شرکت آب منطقه ای فارس و همچنین ادارات و دستگاه‌های عضو کارگروه سازگاری با کم آبی در استان پرداخت.

بنفشه زهرایی دبیر کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی، گفت: طبق برنامه ارائه شده یک‌هزار و 244 ميليون مترمکعب در برداشت از منابع آب سطحي و زيرزميني استان فارس صرفه‌جويي خواهد شد که یک‌هزار و 115 ميليون مترمکعب آن از منابع آب زيرزميني و 129 ميليون مترمکعب آن از منابع آب سطحي خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول؛ طي اين برنامه شرکت آب منطقه‌اي استان فارس یک‌هزار و 73 ميليون مترمکعب از منابع آب زيرزميني صرفه‌جويي خواهد کرد که 874 ميليون مترمکعب از آن را با همکاري سازمان جهاد کشاورزي انجام خواهد داد. همچنين شرکت‌هاي توزيع نيروي برق، آب و فاضلاب استان فارس، آب و فاضلاب شيراز، شهرداري شيراز و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس به ترتيب کاهش برداشت و اصلاح مصرف معادل 27، 3.3، 3، 2.5 و 6.5 ميليون مترمکعب از منابع آب زيرزميني اين استان انجام خواهند داد.

دبیر کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی در پایان اظهار کرد: صرفه‌جویی‌های پیش‌بینی شده از منابع آب سطحی مندرج در برنامه توسط سازمان جهاد کشاورزي استان فارس و شرکت‌هاي آب منطقه‌اي و آب و فاضلاب استان فارس انجام خواهد شد که به ترتيب احجام این صرفه‌جویی‌ها برابر با 120، 6.6 و 3.1 ميليون مترمکعب است.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان