کد خبر: ۱۴۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
در گفت‌وگو با جوان مخترع خفری مطرح شد؛

ساخت ماده‌ای جدید و ایجاد تحولی در صنعت خیاطی/ کارگاهی کوچک در دل روستا/ اشتغالزایی برای ۵۷ نفر در روستا

پیش از این بسیاری از خیاطان از کمبود مانکنی که همچون بدن یک انسان واقعی بوده و در عین حال بتوانند کارهایی همچون سوزن‌کاری و اتوکشی را روی آن انجام دهند، به ناچار کار را سخت‌تر پیش می‌بردند اما یک جوان استان فارسی توانسته با تولید ماده‌ای خاص، این مانکن‌های ویژه را در یکی از روستاهای شهرستان خفر تولید کند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، نوآوری و ابتکار اگر در هرکاری باشد، می‌تواند زمینه ساز موفقیت آن گردد، حال خواه آن فعالیت در زمینه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، هنری باشد و یا در حوزه کسب و کار.

با افزایش جمعیت طالب کار و شغل در کشور، امکان استخدام و به کارگیری آنان در دستگاه دولتی موجود نبوده و به همین دلیل بسیاری سعی بر ایجاد کسب و کار خود را داشته و با راه اندازی استارت آپی در حوزه کاری خود تواسنته اند موفقیت های خوبی را رقم زده و زمینه اشتغال تعدادی دیگر را نیز فراهم نمایند.
 
ساخت ماده‌ای جدید و ایجاد تحولی در صنعت خیاطی/

تا پیش از این بسیاری از خیاطان از کمبود مانکنی که همچون بدن یک انسان واقعی بوده و در عین حال بتوانند کارهایی همچون سوزن کاری و اتوکشی را روی آن انجام دهند، به ناچار کار را سخت تر پیش می بردند اما یک جوان استان فارسی توانسته با تولید ماده ای خاص، این مانکن های ویژه را تولید نماید.

صابر خسروی که تجربه کار در شرکت های طراحی لباس را دارد، اظهار داشت: تا پیش از این یا مانکن ها پلاستیکی بوده که امکان اتو کردن و سوزن کاری آن وجود نداشته و یا ابری بوده که امکان اتوکشی آن میسر نبوده است.

وی ادامه داد: بنابراین به فکر ساختن یک مانکن ویژه با ویژگی های خاص افتادم که در گام نخست باید الیاف مورد نظر را پیدا می کردم.

ساخت ماده‌ای جدید و ایجاد تحولی در صنعت خیاطی/

این هنرمند تصریح کرد: ماده تشکیل دهنده مانکن موردنظر از ترکیب دو ماده الیافی و چسبی ساخته شد که هم امکان سوزن کاری آن وجود دارد و هم می تواند پارچه بر روی آن اتوکشی شده و شکل بگیرد.

این کارآفرین با بیان اینکه این مانکن ها قابلیت مدلسازی را به راحتی فراهم کرده اند، عنوان کرد: این مانکن ها برای آموزش و طراحی و تولید در آموزشگاه ها، دانشگاه ها، شرکت های طراحی لباس و خیاطی ها قابل استفاده است.

وی با ذکر اینکه درحال حاضر در مرحله ثبت اختراع می باشد، بیان کرد: طبق سفارس اقدام به ساخت مانکن ها می کنیم که بسته به قد، هیکل و سایز مانکن به قیمت 1 ونیم میلیون تومان تا یک میلیون و 700 هزار تومان به فروش می رسد.

خسروی پیرامون بازار فروش محصولات خود گفت: درحال حاضر مشتریانی از نقاط مختلف کشور و مشتریانی خارجی از کشورهایی همچون عراق و آذربایجان داشته ایم.

وی ادامه داد: بسیاری از خیاطان و فعالان عرصه طراحی لباس از وجود چنین مانکنی خبردار نیستند و هدف اول ارائه محصول در تمام نقاط کشور بوده و در ادامه چشم به صادرات به کشورهای دیگر دنیا از جمله حوزه خلیج فارس داریم.

مخترع جوان استان فارسی که اصالتا اهل شهرستان خفر می باشد، کارگاه خود را در یکی از روستاهای شهرستان خفر به نام خافپر راه‌اندازی کرده است که در خصوص علت آن گفت: این روستا هیچگونه تولیدی، کارگاه و مجتمعی نداشت و شغل بسیاری از مردم نیز کشاورزی بوده که به علت خشکسالی بسیاری بیکار شده بودند و برای گذران زندگی مجبور بودند کیلومترها مسیر را طی کرده تا برای کار به خفر و جهرم بروند.

ساخت ماده‌ای جدید و ایجاد تحولی در صنعت خیاطی/

وی افزود: با راه اندازی این کارگاه توانسته ایم برای 7 نفر به صورت مستقیم و برای حداقل 50 نفر غیرمستقیم اشتغالزایی داشته باشیم.

خسروی نوید داد که با گسترش کارش در همین روستا زمینه کار مستقیم 40 الی 50 نفر از اهالی روستا را فراهم نماید.

وی درخصوص درخواست خود گفت: درحال حاضر به دلیل کمبود پشتوانه مالی، مواد اولیه را به صورت خرد خرد تهیه می کنیم که این اتفاق باعث دو برابر شدن هزینه ساخت یک مانکن می شود اما در صورتیکه یک سرمایه گذار با ما مشارکت نماید، با هزینه بسیار کمتر می توان مانکن ها را تولید کرده و اشتغال بالایی را در روستای خافپر شهرستان خفر ایجاد کرد.

انتهای پیام/ر
برچسب ها: شیراز ، شیرازه ، مخترع ، خفر ، مانکن ، خیاطی
نظرات بینندگان