کد خبر: ۱۴۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
رئیس اورژانس فارس در گفتگو با «شیرازه»؛

مصدومیت ۴۷ نفر در چهار شنبه آخر سال استان فارس/ افزایش ۱۰۰درصدی آمار مصدومین نسبت به سال‌گذشته

مدیرمرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از مصدومیت ۴۷ نفر در چهارشنبه آخر سال خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی و حوادث شیرازه، محمدجواد مرادیان مدیرمرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در گفتگو با این پایگاه خبری از مصدومیت ۴۷ نفر در چهارشنبه آخر سال در استان فارس خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۴ مصدوم مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۲ مصدوم دانشگاه علوم پزشکی فسا و یک مصدوم دانشگاه علوم پزشکی جهرم به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای روز سه شنبه بیست و ششم اسفند تاکنون، ۴۴ مورد مصدومیت در سامانه اورژانس ثبت شده است، ادامه داد: از این تعداد مصدوم چهارشنبه آخر سال در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۴۰ مصدومیت بر اثر مواد محترقه دست ساز بوده که به ۱۹ نفر از این تعداد آسیب چشمی رسیده و به  ۱۱ عابرپیاده نیز مصدومیت وارد شده است.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه همچنین از مصدومیت دو نفر بر اثر سوختگی با بنزین و دو نفر بر اثر سوختگی با آتش خبر داد.

مرادیان با بیان اینکه آمار چهارشنبه امسال نسبت به سال گذشته در فارس، افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است، اظهار کرد: به بیشتر مصدومان آسیب ها و صدمات جدی وارد شده که در مراکز درمانی تحت درمان و مراقبت هستند.

وی اضافه کرد: در روز گذشته یکی از خودروهای عبوری در جاده داریون، بر اثر پرتاب مواد محترقه دست ساز تعادل خود را از دست داد و واژگون شد که تمامی سرنشینان آن به مرکز درمانی انتقال داده شدند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه گفت: خوشبختانه در چهارشنبه آخر سال در فارس، موردی از فوت بر اثر مواد محترقه و آتش زا گزارش نشده است.

 مرادیان توصیه کرد: با توجه به ذرات گرد و غبار معلق در هوای استان، شهروندان به ویژه افراد دارای بیماری زمینه ای مانند تنفسی و قلبی، برای امورات غیرضروری از منزل خارج نشوند.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان